«Κλειστόν» λόγω απεργίας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

«Κλειστόν» λόγω απεργίας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Τι ζητάει το Εργατικό Κέντρο Αθήνας – Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε χθες η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς θα «λειτουργήσει» σήμερα η Αθήνα εφόσον οι εργαζόμενοι σε μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία. Λεωφορεία και τρόλεϊ επίσης δεν θα κυκλοφορήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, από την έναρξη της βάρδιας έως και τη λήξη της.

Την απεργία αποφάσισε χθες το διοικητικό συμβούλιο του ΕΚΑ (Εργατικό Κέντρο Αθήνας), το οποίο συνεδρίασε εκτάκτως προκειμένου να αποφασίσει τον τρόπο αντίδρασης στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Οικονομικών στις 12 σήμερα το μεσημέρι. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΚΑ, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο: 

• Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων σε δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζομένους δύο ταχυτήτων.

• Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές ΣΣΕ και οι κανονισμοί εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.

• Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζομένους και σε δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς.

• Καταργούνται η πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα αλλά και σε βασικές ειδικότητες όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.

• Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών, που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.

• Φαλκιδεύεται η δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και στις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του ν. 4440/2016.

Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας τονίζει ότι στο νέο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι στα ΜΜΜ εξαιρούνται από τις επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Το γεγονός αυτό διευκολύνει τις απολύσεις, δημιουργεί εργαζομένους πολλών ταχυτήτων, αποδυναμώνει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και οδηγεί στη διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης των δημόσιων συγκοινωνιών. 

Το ΕΚΑ ζητάει την άμεση υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας στις δημόσιες επιχειρήσεις στις οποίες δεν έχουν υπογραφεί, την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με την ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ. Τέλος, ζητάει την επαναφορά της δυνατότητας των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεων εργαζόμενων και διοικήσεων ΔΕΚΟ) να συμφωνούν μισθολογικούς και μη όρους με συλλογικές συμβάσεις εργασίας. «Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζονται έτι περαιτέρω οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις στις επιχειρήσεις αυτές, τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ενωση ήδη είναι στα σκαριά σχέδιο οδηγίας, με την οποία υποχρεώνονται τα κράτη-μέλη να ενισχύσουν τις κλαδικές και διακλαδικές συλλογικές διαπραγματεύσεις ως ουσιαστικό παράγοντα για την προστασία των εργαζομένων», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου.  

Η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία, γιατί δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες προϋποθέσεις κήρυξής της. Ωστόσο, με δεδομένη τη γνωστοποίηση της απόφασης των σωματείων το μεσημέρι της Τρίτης, δεν ήταν δυνατή η εκδίκαση της προσφυγής της εταιρείας χθες και η εκδίκαση έχει προγραμματιστεί για σήμερα το πρωί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή