Ο καθένας δαπανά 1 ώρα και 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του

Ο καθένας δαπανά 1 ώρα και 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του

«Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση ΜΜΜ» τόνισε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα παρατηρούνται σχεδόν σε όλο το δίκτυο της Αττικής λόγω της 24ωρης απεργίας που πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» για το αποτέλεσμα της απεργίας στους δρόμους του λεκανοπεδίου, ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, καθηγητής ΕΜΠ και Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τόνισε πως όταν τα μέσα δεν λειτουργούν κάποιοι δεν θα πάνε στην δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους γιατί πρέπει να πάνε με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή τη ζήτηση για μετακίνηση.

«Σήμερα επιβαρύνεται ο χρόνος κατά ένα 20%-30% την ώρα αιχμής, η οποία προφανώς τραβάει, καθώς έχουν επεκταθεί οι ώρες αιχμής λόγω της πολλής κυκλοφορίας και των δραστηριοτήτων», πρόσθεσε.

Μεγαλύτερη επιβάρυνση σημειώθηκε σε Κηφισίας, ποτάμι, λεωφ. Αθηνών και άξονες Βορρά-Νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση από τα προάστια. «Το ποτάμι έχει και μεγάλη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων γιατί είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό» συμπλήρωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου.

Θεραπεία στο πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους δεν υπάρχει, υποστήριξε, από την στιγμή που μετακινούμαστε και χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Υπάρχουν μόνο τρόποι για να μετριαστεί η κατάσταση. «Βέβαια, σήμερα που υπάρχει η απεργία δεν υπάρχει τρόπος, προφανώς θα το υποστούμε ή θα κάτσουμε στο σπίτι μας» σημείωσε, εξηγώντας ότι οι δρόμοι είναι αυτοί που είναι.

«Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση ΜΜΜ» είπε ακόμα. Ειδικά όσο αφορά το ποτάμι, σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, ακόμα και δύο λωρίδες να προστεθούν δεξιά και αριστερά, στην ίδια κατάσταση θα είναι και ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου.

Όσον αφορά το σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής για το ποτάμι του Κηφισού, ο κ. Κεμπαμπτζόγλου, ανέφερε ότι πρόκειται για τοπικές βελτιώσεις, δυνατότητες γρήγορης απομάκρυνσης των τροχαίων. «Αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις μαγικά όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα. Ο κόσμος πριν γκρινιάξει να σκεφτεί ότι επιλέγει το αυτοκίνητο. Περνάμε τουλάχιστον μια ώρα της ημέρας στο αυτοκίνητό μας με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, οπότε ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του» είπε χαρακτηριστικά.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή