«Οταν κάποιος είναι τόσο Παναθηναϊκός όσο εγώ, με σταθερή συμμετοχή στην τελετουργία του γηπέδου, η προσδοκία της καινούργιας αρένας γεννάει πολύ έντονα συναισθήματα. Πρωτοπήγα στη Λεωφόρο το 1972 και το γήπεδο ήταν ήδη “παλιό”. Σκέφτομαι ότι θα μπω στο καινούργιο γήπεδο στα 60 μου, δηλαδή σχεδόν 55 χρόνια μετά. Δυσκολεύομαι να σκεφτώ τη ζωή χωρίς τη Λεωφόρο, αλλά υπερισχύει η αναγκαιότητα για ένα σύγχρονο και λειτουργικό “σπίτι” για την ομάδα. Οπότε ήδη με βλέπω καθισμένο στην εξέδρα του “Panathinaikos Arena” στον Βοτανικό», λέει ο Δημήτρης Ρούλιας, ορκισμένος Παναθηναϊκός.
«Λίγη υπομονή ακόμη και σύντομα εδώ που βρισκόμαστε θα δουλεύουν οι μπουλντόζες», ανέφερε χθες ο δήμαρχος Αθηναίων, ανακοινώνοντας και επισήμως τη δημοπράτηση του έργου, σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο σημείο όπου σε μια τριετία αναμένεται να υψώνεται το νέο γήπεδο. Μόλις δύο ώρες νωρίτερα η οικονομική επιτροπή του Δήμου Αθηναίων είχε εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού. Το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό θα ανοίξει τις θύρες του το 2026 δεσμεύτηκε για μια ακόμη φορά ο δήμαρχος Αθηναίων, αναλαμβάνοντας παράλληλα πλήρως την ευθύνη ως δημοτική αρχή για την υλοποίηση του γηπέδου και των υποδομών που το συνοδεύουν.
Θρύλοι του ΠΑΟ
Παλαίμαχοι αθλητές του Παναθηναϊκού βρέθηκαν στο σημείο: Μίμης Δομάζος, Τότης Φυλακούρης, Νίκος Σαργκάνης, Σπύρος Λιβαθηνός, Νίκος Καρούλιας, Απόστολος Κόντος, Μιχάλης Γεροθόδωρος, Αντώνης Αντωνιάδης, Τάκης Οικονομόπουλος, Γιώργος Αλεξόπουλος. Από τη νεότερη γενιά του Παναθηναϊκού, οι Αγγελος Μπασινάς και Γιούρκας Σεϊταρίδης ήταν επίσης εκεί. Με την παρουσία τους ήθελαν να στηρίξουν την ομάδα στη νέα της εποχή που θα ξεκινήσει επισήμως με το καινούργιο γήπεδο. Η λειτουργικότητα του νέου γηπέδου που θα δώσει τη δυνατότητα στην ομάδα να αναπτύξει πλήρως το πραγματικό της μέγεθος είναι ο μοχλός που οδηγεί τους φίλους της ομάδας να συναινούν στη μεταφορά και να προσμένουν το νέο γήπεδο.
«Ο Βοτανικός θα εξελιχθεί σε μια αναβαθμισμένη γειτονιά», υπογράμμισε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Η νέα στέγη του Παναθηναϊκού θα χωράει τουλάχιστον 38.500 θεατές και θα ικανοποιεί τις ελληνικές και διεθνείς απαιτήσεις της FIFA -UEFA κατηγορίας 4. Η αρένα θα περιλαμβάνει 1.300 θέσεις σε σουίτες, 325 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ και 7 εμπορικά καταστήματα. Στις εγκαταστάσεις του γηπέδου θα μπορεί να αγωνίζεται και η Εθνική ομάδα –ανδρών και γυναικών– της χώρας μας.
«Το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού φιλοδοξεί να πληροί στόχους υπερσύγχρονων σταδίων από πλευράς υποδομών και τεχνολογίας, ελκύοντας επισκέπτες, όχι μόνο για να παρακολουθήσουν αθλητικούς αγώνες, αλλά και για να περιηγηθούν στο ίδιο το κτίριο, στους χώρους εστίασης, στα εμπορικά καταστήματα και τους χώρους ψυχαγωγίας. Στόχος είναι μέσα από τη δημιουργία ιδανικών συνθηκών αναψυχής να τονωθούν οι δεσμοί του φίλαθλου κοινού με την ομάδα, αλλά και να επιστρέψουν οι οικογένειες στο γήπεδο», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Ο προϋπολογισμός κατασκευής του νέου γηπέδου ανέρχεται στο ποσό των 123 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η χρηματοδότηση για την κατασκευή είναι εξασφαλισμένη από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF). Ο Δήμος Αθηναίων, ως αναθέτουσα Αρχή, θα δημοπρατήσει με ανοικτό διεθνή διαγωνισμό ταυτόχρονα τη μελέτη και κατασκευή του γηπέδου, προκειμένου να εξοικονομήσει χρόνο.
Μόλις πεντακόσια μέτρα από τη στάση του μετρό «Ελαιώνας», ο χώρος όπου θα γίνει το έργο, σήμερα είναι μια αλάνα στην οποία καταλήγουν μπάζα, σκουπίδια και διαλυμένα έπιπλα, ό,τι δεν μπορεί να αξιοποιηθεί από τις αποθήκες ανακυκλώσιμων υλικών έως και τα συνεργεία αυτοκινήτων, τις δύο βασικές δραστηριότητες που ανθούν στην περιοχή.
Ο Δήμος Αθηναίων φιλοδοξεί με «όχημα» τη νέα υπερσύγχρονη αρένα του Παναθηναϊκού, να «εξυγιάνει» πολεοδομικά την περιοχή του Βοτανικού που θα αποκτήσει σύγχρονες υποδομές (διάνοιξη νέων δρόμων, διευρύνσεις υφιστάμενων κ.ά.), κοινόχρηστους χώρους (πεζοδρόμια, νησίδες, δενδροφυτεύσεις) και χώρους πρασίνου. «Σε αυτήν την προνομιούχο θέση, μόλις 3 χλμ. μακριά από την Ομόνοια, ο Βοτανικός θα εξελιχθεί σε μια αναβαθμισμένη γειτονιά της Αθήνας, στην οποία πρόκειται να επενδυθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ», κατέληξε ο κ. Μπακογιάννης.