Η μεγάλη συνάντηση της μόδας

Η μεγάλη συνάντηση της μόδας

Οσα έγιναν στο 2ο διεθνές συνέδριο της Vogue Greece στο Μέγαρο Μουσικής

5' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρωί Τρίτης 8 Νοεμβρίου. Ο δρόμος προς το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει τόσο συνωστισμό που ένας ταξιτζής αναρωτιέται τι συμβαίνει. Περαστικοί σταματούν επί της Βασιλίσσης Σοφίας για να περιεργαστούν τον κόσμο. Το θέαμα θυμίζει πασαρέλα. Φλοράλ εξώπλατες φόρμες. Καπέλα. Logomania σε έξαρση με τσάντες Dior, Louis Vuitton, Chanel, Bottega. Η εσωτερική σκάλα είναι γεμάτη με περίπου 2.000 ανθρώπους –πολλοί εκ των οποίων ισορροπούν σε stiletto ή μπότες ψηλοτάκουνες– οι οποίοι περιμένουν με απαράμιλλη ανυπομονησία να ανοίξουν οι πόρτες. Λίγο πριν από τις 12, η ομάδα της Vogue Greece είναι έτοιμη να τους υποδεχθεί. «Καλή επιτυχία», φωνάζουν μεταξύ τους, «ανοίγουμε!».

Το δεύτερο διεθνές συνέδριο «Change Makers. Fashion: The Road Ahead», της Vogue Greece και της «Κ», πήρε πολύ καιρό για να υλοποιηθεί –το πρώτο έλαβε χώρα τον Νοέμβριο του 2019 αλλά η πανδημία ανέστειλε τα σχέδια για το επόμενο–, όμως δεν απογοήτευσε. Για χάρη του ήρθαν στην Αθήνα κορυφαίοι σχεδιαστές και ομιλητές που είναι ειδικοί στον χώρο τους, παραδείγματος χάριν εκεί που τέμνεται η μόδα με την τεχνολογία, όπως η Λιάν Ελιοτ Γιανγκ, διευθύνουσα σύμβουλος και συνιδρύτρια του Ινστιτούτου Ψηφιακής Μόδας. Το metaverse ήταν στην καρδιά του πρώτου πάνελ, το οποίο συντόνισε η Μπετίνα φον Σλίπε, εκδότρια της Vogue Singapore, δύο τεύχη της οποίας έχουν δημοσιευθεί σε μορφή NFT. Μιλώντας στην «Κ» για το αν κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει και στην Ελλάδα, η κ. Φον Σλίπε τόνισε πως είναι παγκόσμιο φαινόμενο, όχι μοναδικό στη Σιγκαπούρη. «Μπορεί όμως χάρη στη θέση μας στη διασταύρωση μόδας και τεχνολογίας να ξεκινήσαμε να πειραματιζόμαστε νωρίτερα», δήλωσε.

Η μεγάλη συνάντηση της μόδας-1
Η εκδότρια της Vogue Singapore, Μπετίνα φον Σλίπε, μίλησε για τη μόδα στον ψηφιακό κόσμο. Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Συζητήθηκε πολύ η βιωσιμότητα. Η Ορσόλα ντε Κάστρο, συνιδρύτρια του κινήματος Fashion Revolution, έστειλε ένα βίντεο το οποίο για λίγα λεπτά υπνώτισε το κοινό. «Κλείστε τα μάτια σας», είπε, προσκαλώντας μας να σκεφτούμε τα ρούχα μας. Αναρωτηθήκαμε ποιος τα έφτιαξε; Με τι υλικά; Είναι πολυεστερικά; Αν ναι, γνωρίζουμε πως θα αφήσουν μικροπλαστικές ίνες στο περιβάλλον, μολύνοντάς το; Η Φανί Μουαζάν, ιδρύτρια της second-hand πλατφόρμας Vestiaire Collective, δήλωσε στην «Κ» πως τόσο άνθρωποι που ασχολούνται με τη βιωσιμότητα στη μόδα όσο και τα περιοδικά μόδας μοιράζονται την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης των καταναλωτών στην πρακτική τού να αγοράζουν λιγότερο και καλύτερα. «Τα περιοδικά πρέπει να κάνουν cool και ελκυστική τη second-hand επιλογή», είπε, ενώ την Τρίτη ανακοίνωσε πως η αγοραπωλησία «γρήγορης μόδας» θα σταματήσει στο Vestiaire.

Ο ελληνικός παράγοντας εξετάστηκε μέσω ενός πάνελ ειδικών μόδας με ελληνικές ρίζες, όπως η δημοσιογράφος Ισαμπέλα Κοντούρι και ο Σταύρος Καρέλης, ιδρυτής του Machine-A, ενός concept store στο Λονδίνο και στη Σαγκάη, αλλά η Ελλάδα συζητήθηκε και από μη Ελληνες. «Τρομερό φως, καλό όραμα της δημοκρατίας, καταπληκτική φιλοξενία, αυτά είναι για εμένα η Ελλάδα», δήλωσε στην «Κ» ο Κριστιάν Λουμπουτέν. Προηγουμένως είχε μοιραστεί τη σκηνή με τον Ελληνα καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά, για μια απολαυστική συζήτηση στην οποία ήταν ευδιάκριτη όχι μόνο η αγάπη και η αναγκαιότητα καθενός για την τέχνη του, αλλά και η βαθιά φιλία τους, που έχει οδηγήσει σε συνεργασίες, με κορυφαία την πρόσφατη σειρά παπουτσιών, τσαντών και αξεσουάρ Greekaba.

«Απλώς διαλέξτε πού θέλετε να πάτε, διαλέξτε τη δική σας μοίρα», είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Balmain, Ολιβιέ Ρουστένγκ.

Ενδειξη της αλλαγής στον κόσμο της μόδας ήταν η ευρεία συζήτηση κοινωνικών θεμάτων. Η διευθύντρια της αμερικανικής Vogue Aννα Γουίντουρ δήλωσε, μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος, πως προκλήσεις όπως «η πανδημία, η κλιματική αλλαγή και η τραγική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία μάς υπενθυμίζουν πως πρέπει η δουλειά μας να σημαίνει κάτι». Σε συνέντευξη με τη διευθύντρια της Vogue Greece Θάλεια Καραφυλλίδου, η ηθοποιός Σάρα Ράφερτι μίλησε για την ενδυνάμωση των γυναικών μέσω τηλεοπτικών ρόλων.

Ο χειμαρρώδης Ζαν Πολ Γκοτιέ, σε συζήτηση με την Ελις Κις, υπεύθυνη θεμάτων μόδας στην ελληνική Vogue, μίλησε για το diversity, του οποίου υπήρξε πρωτοπόρος στη μόδα πριν να γίνει trendy. Κι αυτό επειδή είδε μια ταινία, το «Falbalas», όταν ήταν 13 χρόνων και αγάπησε τη μόδα. Και επειδή ο ρόλος του σχεδιαστή, για τον ίδιο, είναι να πηγαίνει «με τη μυρωδιά της εποχής». «Νομίζω πως η μόδα είναι αντανάκλαση της κοινωνίας», τόνισε, συμπληρώνοντας πως για αρχή, ένας σχεδιαστής πρέπει να κάνει αληθινά ρούχα. «Δεν υπάρχει μεγαλύτερο κομπλιμέντο από το να βλέπω κόσμο να φοράει έξω τα ρούχα μου», είπε. Η Ελλάδα ήρθε πάλι στο προσκήνιο όχι μόνο χάρη στη γνωστή αγάπη του σχεδιαστή για τη χώρα, αλλά και στην ελληνική μόδα. Στην αγάπη του για τους χιτώνες, τους οποίους, χάρη στην απουσία ραφής, αποκάλεσε πολύ μοντέρνους, και για τη φουστανέλα. Τις προάλλες έστειλε μια φωτογραφία των Ευζώνων στη Μαντόνα για να της δείξει τις φουστανέλες. «Λάτρεψε την ιδέα των στρατιωτών που φοράνε φούστες», είπε ο κ. Γκοτιέ.

Η μεγάλη συνάντηση της μόδας-2
Ο κορυφαίος σχεδιαστής μόδας και γνωστός λάτρης της Ελλάδας, Ζαν Πολ Γκοτιέ, στη σκηνή του Μεγάρου. Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Η μεγάλη συνάντηση της μόδας-3
Ο καλλιτέχνης Κωνσταντίνος Κακανιάς (αριστερά) και ο σχεδιαστής Κριστιάν Λουμπουτέν μίλησαν για την πρόσφατη συνεργασία τους και τη μακροχρόνια φιλία τους. Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Balmain, Ολιβιέ Ρουστένγκ, μίλησε για τις κακές αλλά και τις διθυραμβικές κριτικές που έλαβε όταν ανέλαβε τη θέση πριν από 11 χρόνια, σε ηλικία 25 ετών. Για την επιτυχία –που κάνει τους πάντες να σε αγαπούν– και για την επιτυχία της αγάπης και των αληθινών φίλων, για τις ρίζες του –«έρχομαι από το τίποτα, από ένα ορφανοτροφείο, δεν είχα την ευκαιρία να γίνω κάποιος μέχρι που οι θετοί γονείς μου με πήραν από εκεί»–, για το ότι θα ήθελε να πει στον κόσμο πως δεν έχει σχέση από πού προέρχεσαι. «Απλώς διαλέξτε πού θέλετε να πάτε, διαλέξτε τη δική σας μοίρα», δήλωσε, και το κοινό ξέσπασε σε χειροκροτήματα. Oσον αφορά τον οικονομικό διαχωρισμό που μια τόσο ακριβή μάρκα προκαλεί, ο κ. Ρουστέινγκ δήλωσε στην «Κ» ότι, σε προϊόντα υψηλής ποιότητας, το κόστος ανεβαίνει επειδή πρέπει να πληρωθούν οι άνθρωποι και οι οικογένειες που τα φτιάχνουν. «Εύχομαι να μπορούσε η τιμή να ήταν χαμηλότερη», ανέφερε, λέγοντας ότι ξέρει πώς είναι να θέλεις να αγοράσεις κάτι τέτοιο και να μην μπορείς. Αυτός είναι ο λόγος που κάνει συνεργασίες, όπως με το H&M – για να δίνει σε περισσότερο κόσμο πρόσβαση «στο όνειρο», δήλωσε.

Η μεγάλη συνάντηση της μόδας-4
Το κοινό ενθουσιάστηκε όταν ο τελευταίος ομιλητής του συνεδρίου, Ολιβιέ Ρουστέινγκ, τους έβγαλε βίντεο το οποίο δημοσίευσε στο Instagram του. Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Η μεγάλη συνάντηση της μόδας-5
Ο Γιώργος Τσίρος, διευθυντής περιοδικών της «Καθημερινής», και η Αλεξία Κορωναίου, εκδότρια της Vogue Greece και διευθύντρια μάρκετινγκ της «Καθημερινής». Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Διεθνής διαφήμιση

Την παρουσίαση του συνεδρίου έκανε η international editor-at-large Σάρα Μπέιλι, ενώ προλόγισαν η εκδότρια της Vogue Greece Αλεξία Κορωναίου και ο Γιώργος Τσίρος, διευθυντής περιοδικών του ομίλου της «Καθημερινής». Μιλώντας στην «Κ», η κ. Καραφυλλίδου δηλώνει ότι το συνέδριο διαφήμισε επιτυχώς όχι μόνο τη Vogue Greece αλλά και τη χώρα γενικότερα, αν μη τι άλλο λόγω και των δημοσιεύσεων στα social media τόσο δημοφιλών προσωπικοτήτων παγκοσμίως. «Περισσότερα από 2.000 άτομα, κορυφαίοι σχεδιαστές και προσωπικότητες της διεθνούς και εγχώριας σκηνής της μόδας, παρευρέθηκαν στο Μέγαρο», λέει η ίδια. «Είμαστε χαρούμενοι και περήφανοι».

Η μεγάλη συνάντηση της μόδας-6
Εκκινώντας τη συζήτηση για τη βιωσιμότητα στη μόδα, η Ορσόλα ντε Κάστρο ζήτησε από το κοινό να κλείσει τα μάτια του. Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Η μεγάλη συνάντηση της μόδας-7
Περίπου 2.000 άτομα παρευρέθηκαν στο 2ο διεθνές συνέδριο της Vogue Greece στην Αθήνα. Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή