Δήμος Αθηναίων: Οι 3 ώρες στην ουρά έγιναν 3 «κλικ» από το σπίτι

Δήμος Αθηναίων: Οι 3 ώρες στην ουρά έγιναν 3 «κλικ» από το σπίτι

Ολες οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων είναι ψηφιακά προσβάσιμες στους δημότες, χωρίς ταλαιπωρία και πολύωρες αναμονές

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αίτηση κοπής δένδρου, έκδοση άδειας πολιτικού γάμου, διόρθωση ημερομηνίας γέννησης στην οικογενειακή μερίδα, καταχώριση αλλαγής φύλου στο Δημοτολόγιο, πρόσληψη πατρωνύμου και επωνύμου πατέρα σε τέκνα γεννημένα εκτός γάμου, αίτηση μετατόπισης περιπτέρου. Κι όμως, οι αιτήσεις για τις παραπάνω υπηρεσίες μπορούν να υποβληθούν ηλεκτρονικά στον Δήμο Αθηναίων. Μετά την προσθήκη των τελευταίων 56 υπηρεσιών στο τέλος του 2022, το έργο της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων ολοκληρώθηκε.

Με στόχο οι δημότες και οι επαγγελματίες της Αθήνας να απολαμβάνουν ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση, ψηφιοποιήθηκαν συνολικά 207 υπηρεσίες, δηλαδή το 100% των υπηρεσιών του δήμου, μεταξύ των οποίων το άνοιγμα οικογενειακής μερίδας, η αναζήτηση σχεδίων πολεοδομικών αδειών, η έκδοση βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ, η ρύθμιση οφειλών, η έκδοση παραβόλου κ.ά. Η διαδικασία διεκπεραιώνεται μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Δήμου Αθηναίων https://eservices.cityofathens.gr που ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Φεβρουάριο του 2020 από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Μηχανογράφησης του Δήμου Αθηναίων (ΔΑΕΜ). Για την ψηφιοποίηση των 207 υπηρεσιών χρειάστηκαν συνολικά 35 μήνες, αριθμός που αναλογεί στην προσθήκη μίας νέας υπηρεσίας ανά 5 ημέρες.

«Η Αθήνα πρωτοπορεί στην εθνική προσπάθεια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό», τόνισε σχετικά ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης. «Σε λιγότερο από 3 χρόνια δημιουργήσαμε έναν δήμο υψηλής τεχνολογίας και μηδενικής γραφειοκρατίας, απαντώντας ουσιαστικά και άμεσα σε μία από τις μεγαλύτερες απαιτήσεις των δημοτών μας. Μέσω της ψηφιακής Αθήνας εξασφαλίζουμε πόρους, αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Κυρίως, όμως, προσφέρουμε τη δυνατότητα στους Αθηναίους να κερδίζουν πολύτιμο χρόνο στην καθημερινότητά τους. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη της ΔΑΕΜ και τους υπαλλήλους του Δήμου Αθηναίων που όλο αυτό το διάστημα εργάστηκαν σκληρά για να “μεταφέρουν” τον δήμο στο σπίτι των Αθηναίων, μετατρέποντας τις 3 ώρες “ουρά” σε 3 απλά “κλικ” από το σπίτι». Η πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων δίνει τη δυνατότητα υποβολής των αιτήσεων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών ηλεκτρονικά, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, 365 μέρες τον χρόνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΑΕΜ, μέσω της πλατφόρμας υποβάλλονται καθημερινά πάνω από 400 αιτήσεις. Σε διάστημα μικρότερο των 3 ετών, στην πλατφόρμα έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 194.000 πολίτες και επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα έχουν εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά πάνω από 260.000 αιτήσεις. «Θέλουμε να κάνουμε τη ζωή των Αθηναίων ευκολότερη», λέει από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΑΕΜ, Γιώργος Αποστολόπουλος. «Απαλλάσσοντάς τους από τη γραφειοκρατία, τις χαμένες εργατοώρες στις ουρές για την εξυπηρέτηση από τις υπηρεσίες του δήμου, αυτό επιτυγχάνουμε. Το σημερινό αποτέλεσμα είναι το άθροισμα γνώσης, μεθοδικού σχεδιασμού και ομαδικής δουλειάς».

Σημειώνεται ότι η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με χρήση των κωδικών Taxisnet για την ταυτοποίηση του χρήστη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή