Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Οι οδηγοί στο συγκεκριμένο σημείο κινούνται στα τυφλά»

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Οι οδηγοί στο συγκεκριμένο σημείο κινούνται στα τυφλά»

Πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων έκανε λόγο για «ανθρώπινο λάθος» και «επικίνδυνη ενέργεια»

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για «ανθρώπινο λάθος» και «επικίνδυνη ενέργεια» έκανε λόγο ο πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες, μιλώντας για την τραγωδία στα Τέμπη.

«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος, σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων», δήλωσε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ.

Μιλώντας για το πώς συνέβη η τραγωδία με την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, ο κ. Δέδες ανέφερε: «Το τρένο είχε ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθώς δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο».

«Οι οδηγοί κινούνται στα τυφλά»

Ο ίδιος τόνισε ότι τα αίτια της τραγωδίας θα προκύψουν από τις απομαγνητοφωνήσεις, οι οποίες υπάρχουν και δεν μπορούν να σβηστούν.

«Είναι δεδομένο το τρένο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, τη στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι».

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, τα φανάρια ήταν εκτός λειτουργίας, διότι το σύστημα δεν λειτουργούσε. «Το σύστημα φωτοσήμανης δεν είχε αναβαθμιστεί και δεν είχε τεθεί σε λειτουργία, με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να βασίζονται στις εντολές των σταθμαρχών και να κινούνται στα τυφλά», σημείωσε.

 

«Υπήρχε τεράστιο ρίσκο. Ο μηχανοδηγός έφυγε, δεν είχε σήμανση μπροστά του και κινείτο στα τυφλά. Το ίδιο και ο αντίθετα ερχόμενος διότι δεν δούλευε ούτε η άλλη πλευρά», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ερωτώμενος για την μεγάλη ταχύτητα με την οποία έγινε στην σύγκρουση, επισήμανε ότι το τρένο θέλει πάνω από 250 μ. για να σταματήσει. Με δεδομένο ότι το Intercity πηγαίνει με 160 χλμ., ήταν νύχτα και το άλλο τρένο έβγαινε από το τούνελ με αποτέλεσμα να μην είναι ορατό, ο κ. Δέδες εστίασε για άλλη μια φορά στις ευθύνες των αρμοδίων λέγοντας ότι το δυστύχημα ήταν προδιαγεγραμμένο να γίνει διότι υπήρχε τεράστιο ρίσκο.

Καταλήγοντας, σημείωσε πως ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση της γραμμής και την επίλυση τυχόν προβλημάτων, ενώ η Hellenic Train φέρει ευθύνη για τα δρομολόγια. 

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή