Τραγωδία στα Τέμπη: «Λάθος μπορεί να κάνει και ο καλύτερος εργαζόμενος, γι’ αυτό χρειάζονται δικλίδες ασφαλείας»

Τραγωδία στα Τέμπη: «Λάθος μπορεί να κάνει και ο καλύτερος εργαζόμενος, γι’ αυτό χρειάζονται δικλίδες ασφαλείας»

Ο Γιώργος Περιβολιώτης, ηλεκτρολόγος-μηχανικός ΕΜΠ, πραγματογνώμονας εισαγγελίας και τεχνικός σύμβουλος ασφάλειας εργασίας και εγκαταστάσεων μίλησε στην «Κ» για το δυστύχημα στα Τέμπη

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για ένα ανθρώπινο λάθος μεν, αναμενόμενο δε, στην περίπτωση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, έκανε λόγο ο Γιώργος Περιβολιώτης, ηλεκτρολόγος-μηχανικός ΕΜΠ, πραγματογνώμονας εισαγγελίας και τεχνικός σύμβουλος ασφάλειας εργασίας και εγκαταστάσεων, μιλώντας στην «Κ».

«Το να βρεθούν δύο τρένα αντίθετης κατεύθυνσης στην ίδια γραμμή είναι ένα βαρύτατο ανθρώπινο λάθος, είναι όμως ένας ανθρώπινο λάθος από το οποίο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να “κρέμεται” ένας ολόκληρος σιδηρόδρομος» τονίζει ο πραγματογνώμονας, o οποίος ανάμεσα σε άλλα κλήθηκε να αναλάβει το περσινό δυστύχημα με το πλοίο Euroferry έξω από την Κέρκυρα αλλά και το πρόσφατο με το παιχνίδι που εκτροχιάστηκε στο Allou Fun Park.

Όπως εξηγεί, το ανθρώπινο λάθος είναι εκτός από αναμενόμενο και κάτι που μπορεί να κάνει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, ακόμα κι ο καλύτερος εργαζόμενος. «Και ακριβώς επειδή το περιμένουμε, πρέπει να υπάρχει ένα πλέγμα προστασίας αλλά και δικλίδες ασφαλείας και φυσικά, πρωτόκολλα που να διασφαλίζουν ότι το σύστημα θα λειτουργήσει ικανοποιητικά και μετά από το λάθος. Εδώ δεν φαίνεται να υπάρχει κανένας μηχανισμός ασφαλείας. Αυτό σημαίνει πως το πρόβλημα είναι πολλαπλό: οργανωτικό, διοικητικό, δομικό».

Επιπρόσθετο πρόβλημα σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πως άλλο ένα από τα κομμάτια που απουσιάζουν στην προκειμένη είναι και η ανάλυση κινδύνου, η οποία είναι απαραίτητη, ειδικά σε οργανισμούς που έχουν να κάνουν με τόσες πολλές ανθρώπινες ζωές.

Μάλιστα ο κ. Περιβολιώτης σημειώνει και το εξής: «η πείρα μου μού έχει δείξει, πως πολλά από τα ατυχήματα/δυστυχήματα αυτού του είδους, προκαλούνται ως συνέπεια κακών/ελλιπών συνθηκών εργασίας για τους εργαζόμενους, οι οποίοι συχνά υποπέφτουν σε λάθη και εσφαλμένες εκτιμήσεις, υπό το καθεστώς πίεσης και άγχους. Το τονίζω αυτό γιατί βλέπουμε να υπάρχει μια μονομερής απόδοση ευθυνών ως τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση».

Σημειώνεται πως μιλώντας στην «Κ» ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Βασίλης Ζαβογιάννης ανέφερε πως δεν λειτουργεί ούτε η σηματοδότηση, ούτε η τηλεδιοίκηση στη συγκεκριμένη γραμμή, με τα τρένα να κινούνται, ούτε λίγο, ούτε πολύ, όπως πριν από 30 χρόνια.

Ειδικά για το σύστημα της τηλεδιοίκησης ο κ. Ζαβογιάννης, τόνισε ότι ναι μεν υπάρχει, εντούτοις, δεν λειτούργησε ποτέ. «Είναι κάτι για το οποίο τα συνδικάτα των εργαζομένων φωνάζουμε από το 2018 ήδη, όταν και το δρομολόγιο ξεκίνησε να περνά από τη σήραγγα του Καλλίδρομου, μετά την Τιθορέα, προς το Λιανοκλάδι, αντί του δρομολογίου που περνούσε μέχρι τότε από Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλο. Η τηλεδιοίκηση και σήμανση ήταν ένα σημαντικό κομμάτι του εκσυγχρονισμού της γραμμής που κόλλησε όμως». 

Ο κ. Ζαβογιάννης τόνισε επίσης πως η εικόνα για την πορεία των δρομολογίων δεν ήταν ξεκάθαρη. «Σκεφτείτε πως χθες, επί 45 ολόκληρα λεπτά έψαχναν να βρουν σε ποιο κομμάτι της διαδρομής βρίσκεται το τρένο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή