Hellenic Train: Τα δρομολόγια της ταλαιπωρίας

Hellenic Train: Τα δρομολόγια της ταλαιπωρίας

Το τελευταίο τρίμηνο, σημειώθηκαν καθυστερήσεις στο 25% των δρομολογιών που συνδέουν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Hellenic Train πριν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη μας καλούσε από την ιστοσελίδα της να ζήσουμε την μοναδική εμπειρία ταξιδιού, για ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις. Το τελευταίο τρίμηνο, ωστόσο, ένα στα τέσσερα τρένα αντιμετώπισε κάποιου είδους καθυστέρηση. 

Σημαντικότερη σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας

Τα τρένα που διανύουν την διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη καλύπτουν υπηρεσιακά άνω του μισού πληθυσμού της χώρας, μιας και συνδέουν τις 2 πιο πολυπληθείς πόλεις, ενώ περνούν και από πολλές πόλεις της κεντρικής Ελλάδας, όπως η Λάρισα και η Λαμία. Η σημαντικότερη σύνδεση όμως, που εξυπηρετεί τόσο πολύ και έχει μια μακρά ιστορία επενδύσεων και έργων για την βελτίωση των υποδομών της, ακόμα συναντά πολλά «εμπόδια» στην σωστή λειτουργία της, και τα δρομολόγια των τρένων βρίσκονται συχνά στην άλλη πλευρά των δυσκολιών αυτών.

Λαμβάνοντας υπόψη τις ανακοινώσεις της Hellenic Train του τελευταίου τριμήνου για τα τρένα IC και ETR-ICE (Εξπρές) που συνδέουν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, η συχνότητα των καθυστερήσεων φτάνει στο 28% των δρομολογίων, με περίπου 4 ανακοινώσεις καθυστερήσεων μεγαλύτερων από δέκα λεπτά ανά ημέρα. Η συχνότητα όμως είναι σαφώς διαφορετική μεταξύ των εξπρές τρένων και των κανονικών, με τα δεύτερα να έχουν τριψήφιο αριθμό ανακοινώσεων. 

Χρόνος καθυστερήσεων

Οι καθυστερήσεις που συμβαίνουν δεν είναι πάντα τόσο μεγάλες. Σημαντικός αριθμός τους κυμαίνεται μεταξύ 10-20 λεπτών. Όμως αρκετές φορές η κατάσταση φεύγει από τα αποδεκτά όρια, γρήγορα. Καθυστερήσεις έως και 2 ώρες σε μία διαδρομή που κανονικά γίνεται μέσα σε 2 ώρες έχουν γίνει ουκ ολίγες φορές τους τελευταίους μήνες. Ειδικά των Φεβρουάριο, όπου εξαιτίας της κακοκαιρίας Μπάρμπαρα, αλλά και όχι μόνο, ο μέσος όρος καθυστέρησης για τους κανονικούς, μη-εξπρές, συρμούς, ξεπέρασε τα 35λεπτά. Και εδώ βέβαια υπάρχει μία, σαφώς μικρότερη, διαφορά, μεταξύ των συρμών εξπρές και των κανονικών. 

 

Προβλήματα το τελευταίο 12μηνο

Πολλές φορές τους τελευταίους 12 μήνες χρειάστηκε να διακοπεί η κυκλοφορία των συρμών εξαιτίας πυρκαγιών κοντά σε υποδομές της γραμμής, ενώ άλλες φορές η πτώση δέντρων είχε οδηγήσει σε διακοπή της ηλεκτροδότησης ή και τον εμποδισμό της διέλευσης.

Ενδεικτικά περιστατικά που συνέβησαν το τελευταίο έτος:

25 Μαρτίου: Πυρκαγιά μεταξύ Άδενδρου και Πλατύ προκαλεί καθυστερήσεις και ακυρώσεις σε δρομολόγια.

30 Μαρτίου: Καθυστερήσεις εξαιτίας πυρκαγιάς στην περιοχή της Λειβαδιάς.

12 Απριλίου: Πυρκαγιά οδηγεί σε αναστολή ηλεκτροδότησης στην περιοχή του Άδενδρου.

22 Μαΐου: Απώλεια ηλεκτροδότησης εξαιτίας τεχνικού προβλήματος στο ύψος της Οινόης.

28 Ιουνίου: Φωτιά εντός γραμμών κοντά στον ΣΣ Θήβας.

12 Αυγούστου: Εξαιτίας κλοπών αντιοδεύσεων ηλεκτροκίνησης μεταξύ Πλατέος και Λιτοχωρίου σημειώνονται καθυστερήσεις στον άξονα Λάρισα – Θεσσαλονίκη.

14 Αυγούστου: Προληπτική διακοπή ρεύματος εξαιτίας πυρκαγιάς στα Οινόφυτα. Οι συρμοί περιμένουν σε σταθμό Αυλώνα και Θήβας και τελικά μισθώνονται λεωφορεία για τη μετακίνηση των επιβατών.

23 Αυγούστου: Απώλεια ηλεκτροδότησης εξαιτίας καιρικών φαινομένων στον ΣΣ Νέων Πόρων. Οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας 60 μεταφέρονται με λεωφορείο στον προορισμό τους.

7 Σεπτέμβρη: Εξαιτίας βραχυκυκλώματος, μονοδρόμηση στη γραμμή Λαρίσης- Ρέντη.

19 Οκτώβρη: Καθυστερήσεις εξαιτίας μονοδρόμησης στη γραμμή Αφίδνες – ΣΚΑ.

21 Οκτώβρη: Εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας 882 στο σταθμό της Τιθορέας. Δεν σημειώνονται τραυματισμοί επιβατών.

5 Νοέμβρη: Πτώση δέντρου διακόπτει την ηλεκτροδότηση στο τμήμα Πειραιάς – Λιόσια.

30 Νοέμβρη: Πρόβλημα τηλεδιοίκησης στον Μώλο.

24 Δεκέμβρη: Ατύχημα σε ισόπεδη διάβαση πριν από τον Σταθμό Λαρίσης.

25 Δεκέμβρη: Ο προαστιακός Λάρισα – Θεσσαλονίκη (αμαξοστοιχία 2594) συγκρούεται με ζώο επί της γραμμής στο ύψος του Πλατύ.

7 Ιανουαρίου 2023: Αντικατάσταση με λεωφορεία της αμαξοστοιχίας 52 στο ύψος των Νέων Πόρων, εξαιτίας τεχνικής αστοχίας.

19 Ιανουαρίου: Οι ισχυροί άνεμοι «ρίχνουν» την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λιτόχωρο – Πλατύ.

25 Ιανουαρίου: Τεχνική αστοχία στην αμαξοστοιχία 54 οδηγεί στην απόσυρσή της και οι επιβάτες εξυπηρετούνται από την αμαξοστοιχία 56.

5 Φεβρουαρίου: Πτώση δέντρου στο τμήμα ΣΚΑ – Αφίδνες οδηγεί σε μονοδρόμηση και καθυστερήσεις.

6-8 Φεβρουαρίου: Πολλά δρομολόγια ακυρώνονται εξαιτίας της κακοκαιρίας «Μπάρμπαρα».

6 Φεβρουαρίου: Φωτιά πλησίον της γραμμής στην περιοχή του Αξιού οδηγεί σε καθυστερήσεις τρένων. Ζημιά στην ηλεκτροδότηση στην Σφενδάλη.

12 Φεβρουαρίου: Σύγκρουση της αμαξοστοιχίας 2597 με ζώο κοντά στο σταθμό Πλατύ.

23 Φεβρουαρίου: Εξαιτίας πυρκαγιάς πλησίον της γραμμής κοντά στην Οινόη, ακινητοποιείται η αμαξοστοιχία IC62, και σημειώνονται καθυστερήσεις στον άξονα.

28 Φεβρουαρίου: Εξαιτίας προβλήματος στα καλώδια ηλεκτροδότησης, ακινητοποιείται αμαξοστοιχία στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου, και τελικά το δρομολόγιο εκτελείται μέχρι την Θεσσαλονίκη με λεωφορεία.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή