Τραγωδία στα Τέμπη: Από το 2017 γνώριζαν ότι τα συστήματα ασφαλείας των τρένων δεν λειτουργούν

Τραγωδία στα Τέμπη: Από το 2017 γνώριζαν ότι τα συστήματα ασφαλείας των τρένων δεν λειτουργούν

Νέες πληροφορίες σχετικά με την πολύπαθη σύμβαση «717» της ΕΡΓΟΣΕ με αντικείμενο την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέες πληροφορίες σχετικά με την πολύπαθη σύμβαση «717» της ΕΡΓΟΣΕ με αντικείμενο την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας. Από το 2017, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνώριζαν ότι τα συστήματα ασφαλείας των τρένων δεν λειτουργούν. Ο συνεργαζόμενος με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος είχε καταθέσει στις 5 Ιουλίου 2017 ερώτηση στη Βουλή προς τον τότε υπουργό Χρήστο Σπίρτζη σχετικά με τις μεγάλες καθυστερήσεις της σύμβασης «717». Είχε προηγηθεί τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης, που στοίχισε τη ζωή σε τρία άτομα. Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε τότε ο βουλευτής, οι καθυστερήσεις οφείλονταν σε διαπλοκή με «εθνικούς εργολάβους», τους οποίους συνέδεε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών Θάνο Βούρδα, άνθρωπο εμπιστοσύνης και κουμπάρο του υπουργού. Από έγγραφα που περιήλθαν στη διάθεση της «Κ» προκύπτει επίσης ότι τον Απρίλιο του 2019, ένα χρόνο δηλαδή μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα μεταξύ Καρδίτσας και Λάρισας, ο ΟΣΕ δεν είχε ολοκληρώσει της διαδικασίες παραλαβής του έργου.

Στις 19/4/2019, ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ., Χρήστος Κέλλας κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή με τίτλο «Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ». Ο κ. Κέλλας επικαλείται έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, με το οποίο ενημερώνει τη διοίκηση του ΟΣΕ ότι «έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανάταξης… και με την παρούσα σάς καλούμε στη διενέργεια διοικητικής παραλαβής προς χρήση του ανωτέρω τμήματος…». Η απάντηση ήρθε στις 10 Μαΐου από τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ. Στην επιστολή του, ο κ. Χρήστος Διονέλης ανέφερε ότι η διαδικασία παραλαβής του έργου έχει ξεκινήσει την 8η Μαΐου 2018 και «εξελίσσεται σταδιακά».

Ο (συμπολιτευόμενος) Ν. Νικολόπουλος είχε ζητήσει εξηγήσεις από τον Χρ. Σπίρτζη σχετικά με τις καθυστερήσεις της σύμβασης «717», μετά το δυστύχημα στο Αδενδρο.

Από τα ίδια έγγραφα προκύπτει ακόμη ότι ενώ η συμπληρωματική σύμβαση, προϋπολογισμού 13 εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας θα «ξεπάγωνε» το έργο ανάταξης του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, είχε εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο τον Ιούλιο του 2018 τελικά υπεγράφη το 2021. Τρία και πλέον χρόνια αργότερα.

Ανακοίνωση του ΟΣΕ

Σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ αναφέρει ότι είναι ανακριβή όσα έχουν ειπωθεί σχετικά με την πλήρη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του σταθμού Λάρισας το 2019. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός σημειώνει ότι αρχικά τον Ιούλιο του 2015, έπειτα από πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, υποβαθμίστηκε η λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Ακόμη βάσει της ανακοίνωσης του ΟΣΕ, νέα φωτιά τον Ιούλιο του 2019 στην περιοχή Ζάχαρης Λάρισας κατέστρεψε τον εξοπλισμό και έθεσε οριστικά εκτός λειτουργίας την τηλεδιοίκηση Λάρισας. «Στο πλαίσιο της αναβάθμισης που ενεργοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα, η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στον σταθμό Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μια απόσταση περίπου 5 χλμ. μετά και 3 χλμ. πριν από τον σταθμό της Λάρισας», σημειώνεται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή