Εμπειρογνώμονας Δέδες: Σε οποιοδήποτε ανθρώπινο λάθος πάλι τα ίδια θα έχουμε

Εμπειρογνώμονας Δέδες: Σε οποιοδήποτε ανθρώπινο λάθος πάλι τα ίδια θα έχουμε

«Το θέμα είναι ποιος είναι αυτός που θα εγγυηθεί την ασφάλεια των συγκοινωνιών, τη στιγμή που όλοι ξέρουν ότι η συγκεκριμένη γραμμή δεν έχει σύστημα τηλεματικής».

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο εμπειρογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων Αναστάσιος Δέδες σχολίασε τις συνθήκες και τις ελλείψεις που οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Δέδες σχολίασε όσα ακούγονται περί εκρήξεων τη στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων, υπογραμμίζοντας πως τα τρένα αυτά έχουν λάβει έγκριση από τη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). 

«Είμαι και εγώ συγκλονισμένος από όλα όσα βλέπω (…) Αυτοί οι οποίοι έχουν αναλάβει να βγάλουν εις πέρας το πόρισμα με βάση τα ερωτήματα που θα τους τεθούν από την ανακρίτρια στη Λάρισα, θα έχουν στα χέρια τους όλα τα στοιχεία» για τις ενδοσυνεννοήσεις και τις βάρδιες – για το ποιοι ήταν στη θέση τους και ποιοι απουσίαζαν. 

Στα στοιχεία θα περιλαμβάνονται και τα δεδομένα από το σύστημα σηματοδότησης καθώς και τα περιεχόμενα της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Ο κ. Δέδες επανέλαβε ότι το σύστημα τηλε-διαχείρισης δεν λειτουργούσε, παρότι το μοιραίο τρένο διέθετε τον σχετικό εξοπλισμό.  «Τα τρένα είχαν το σύστημα, οι ηλεκτράμαξες, για αυτό λειτουργεί το σύστημα από Οινόη μέχρι Προμαχώνα και σε ένα άλλο τμήμα» εξήγησε, υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να εξεταστεί η ευθύνη του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, και της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Συγκεκριμένα θα πρέπει να διερευνηθεί «ποιες εταιρείες θα έπρεπε να έχουν εγκαταστήσει αυτό το σύστημα στην υποδομή» και δεν λειτουργούσε γιατί το τρένο διέθετε το εν λόγω σύστημα.

Εν μέσω αντικρουόμενων αναφορών για τα κλειδιά (σ.σ τα σημεία αλλαγής ράγας) ο κ. Δέδες τόνισε πως το κατά πόσο λειτουργου΄σε ή όχι το κλειδί και η φωτεινή ένδειξη, θα το το διερευνήσουν ειδικοί πραγματογνώμονες.

«Το θέμα είναι ποιος είναι αυτός που θα εγγυηθεί την ασφάλεια των συγκοινωνιών, τη στιγμή που όλοι ξέρουν ότι η συγκεκριμένη γραμμή δεν έχει σύστημα τηλεματικής. Άρα δεν είναι ασφαλής, άρα σε οποιοδήποτε πάλι ανθρώπινο λάθος, θα έχουμε τα ίδια», κατέληξε.

Πηγή: ΕΡΤ

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή