Τέμπη: Νέες αποκαλύψεις για τις εξετάσεις των σταθμαρχών

Τέμπη: Νέες αποκαλύψεις για τις εξετάσεις των σταθμαρχών

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Έγγραφο από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων προς τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train, στο οποίο αποκαλύπτεται η ελλιπής εκπαίδευση των σταθμαρχών, αποκάλυψε ο ΣΚΑΪ.

Το συγκεκριμένο έγγραφο είχε σταλεί τέσσερις ήμερες πριν την τραγωδία που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Ειδικότερα, με εκπαίδευση μόλις λίγων μηνών και πρακτική λίγων ημερών, αλλά και με σημαντικά κενά και παραλείψεις στη διαδικασία της εκπαίδευσης και των εξετάσεων, φαίνεται να τοποθετούνται οι σταθμάρχες στα πόστα τους στον ΟΣΕ.

Ερωτήματα γεννά το γεγονός πως τα ποσοστά επιτυχίας των υποψήφιων αγγίζουν το 100%.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, μέλος της επιτροπής από την οποία εξετάστηκε ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, περιγράφει τη διαδικασία πιστοποίησης του και επισημαίνει πως η θεωρητική εξέταση έγινε σωστά ωστόσο, αλλά -όπως λέει- η πράξη διαφέρει.

«Απάντησαν στις ερωτήσεις. Ρωτούσαμε γενικά και για τη σηματοδότηση και για την αρμοδιότητα του σταθμάρχη και την αναγγελία ακόμα και τι αίτημα του δίνουμε του μηχανοδηγού όταν πρόκειται να αλλάξει κυκλοφορία, να αλλάξει γραμμή και όλοι ξέρανε. Η εκπαίδευση έγινε σωστά δηλαδή, η θεωρητική. Η πρακτική είναι όμως, ό,τι και να ξέρεις θεωρητικά η πράξη είναι πολύ διαφορετική και χρειάζεται πολλή εξάσκηση», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Εγώ ας πούμε όταν ανέλαβα σε τοπικό χειριστήριο, έκανα ενάμιση μήνα και αποφάσισα να το παρατείνω τόσο για να το κατανοήσω ακριβώς. Η θεωρία είναι εύκολη να τη μάθουμε σαν ποίημα. Η πράξη όμως διαφέρει».



«Γνώριζαν ήδη τα θέματα…»

Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, καταγγέλλει στον ΣΚΑΪ ότι οι υποψήφιοι σταθμάρχες γνώριζαν τα θέματα των εξετάσεων εκ των προτέρων, καθώς οι εκπαιδευτές ήταν ταυτόχρονα και εξεταστές. 

«Καθόμαστε έξι μήνες μαζί και εγώ πάλι σου βάζω τα θέματα; Θα σε απορρίψω; Ποιος έχει απορριφθεί καταρχήν; Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έπρεπε να κριθεί προακτέος ή απορριπτέος; Γιατί βρίσκεται εκεί, ποιος τον έκρινε;» διερωτάται και προσθέτει: «Δεν είναι δυνατόν αυτό το πράγμα να λέγεται εκπαίδευση. Αν είναι να πάω και εγώ στο πανεπιστήμιο να τελειώσω γιατρός. Και ας με εξετάσουν και εμένα μία τριμελής επιτροπή οι οποίοι κάθονται δύο λεπτά και με αξιολογούν αφού μου έχουν δώσει τα θέματα και λέω ότι το κόκκαλο αυτό είναι άσπρο».

Έγγραφο για ελλιπή εκπαίδευση

Σε ένα από αυτά τα έγγραφα που εστάλη στις 24 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή μόλις τέσσερις μέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη, γίνεται αναφορά σε δύο εκτροχιασμούς, (σ.σ Λιανοκλάδι και Τιθορέα, στις 10 και 21 Οκτωβρίου), οπότε διαπιστώθηκε από τις σχετικές εκθέσεις διερεύνησης συμβάντων ότι προέκυπταν από ανθρώπινο παράγοντα (μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη και βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος).

Στα έγγραφα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων θέτει το ερώτημα για το εάν αναλυθήκαν οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό, ποιοι μπορεί να είναι και αν πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους.

Πληροφορίες: ΣΚΑΪ

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή