Το τροχαίο με τους τέσσερις νεκρούς και τους δεκάδες τραυματίες, σήμερα τα ξημερώματα στην εθνική οδό προς τους Ευζώνους, είναι προϊόν εγκληματικής αδιαφορίας, διαχρονικά, των αρμόδιων αρχών και θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες.
Σε αυτό το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ε 75) που συνδέει την Ελλάδα με την καρδιά της Ευρώπης, σκοτώνονται, εξαιτίας της πρωτόγονης κατάστασής του, συνεχώς αθώοι άνθρωποι χωρίς να συγκινείται κανείς.
Η «Κ» έχει στηλιτεύσει κατ’ επανάληψη (τελευταία φορά στις 11 Μαρτίου) την αδιαφορία γύρω από τον εκσυγχρονισμό του μήκους σαράντα χιλιομέτρων «διεθνούς», στα χαρτιά, αυτοκινητόδρομου αλλά αρμοδίως «αγρόν ηγόρασαν».
Η δημοτική αρχή Παιονίας του Κιλκίς, απ’ όπου διέρχεται ο «δρόμος του θανάτου», με αλλεπάλληλα διαβήματα της έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για επικείμενα πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα.
Και με το σημερινό δυστυχώς δικαιώνεται για μια ακόμη φορά. Σε μια από τις σχετικές επιστολές της προς τους αρμόδιους, αναφέρει ότι από το 1970, πενήντα και πλέον χρόνια δηλαδή, που διανοίχτηκε, ο δρόμος αυτός δεν έχει δεχθεί, διαχρονικά, καμία αναβάθμιση.
«Παρότι ο οδικός αυτός άξονας αποτελεί την κεντρική χερσαία πύλη της χώρας από όπου διέρχονται 8.000.000 περίπου αυτοκίνητα το χρόνο, δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως ως άξονας με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου, καθώς διαθέτει μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και δεν έχει διαχωριστική νησίδα», ανέφερε και συνέχιζε: «…τα πρώτα 15 είναι τα πιο επικίνδυνα, καθώς τα τελευταία δέκα εφτά χρόνια χρόνια έχουν σημειωθεί εκατόν εφτά τροχαία ατυχήματα, που αντιστοιχούν περίπου στο 78% του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων που έχουν καταγραφεί στο εν λόγω τμήμα της ΠΑΘΕ. Σε αυτά τα δεκαπέντε χιλιόμετρα του δρόμου έχασαν τη ζωή τους σαράντα πέντε άνθρωποι και έχουν τραυματιστεί σοβαρά περισσότεροι από εκατόν πενήντα, κυρίως σε μετωπικές συγκρούσεις».
Το εξοργιστικό; Σ’ έναν τέτοιο δρόμο καρμανιόλα, όσοι μπαίνουν από τους Ευζώνους στην Ελλάδα καταβάλουν από το 2017 διόδια. Ρισκάρουν επί πληρωμή δηλαδή, να σκοτωθούν, σ’ έναν άθλιο δρόμο, για τον οποίο μας κράζει όλη η Ευρώπη!
Υπάρχει το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί αρμοδίως: γατί, δηλαδή, μόνο αυτό, ειδικά, το κομμάτι του δρόμου, που αποτελεί την χερσαία έξοδο της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη, και το αντίστροφο, παραμένει προκλητικά σε κατάσταση που παραπέμπει σε οδικό δικτύου της δεκαετίας του 50.
Όσες φορές και αν θέσαμε το ζήτημα του τι φταίει και δεν υλοποιούνται οι σχεδιασμοί, πάντα υπήρχε μια αστεία γραφειοκρατική δικαιολογία, που όμως αφορούσε μόνο σε αυτόν τον δρόμο, ο οποίος μας συνδέει με ένα κράτος, καταχωρημένο στον παγκόσμιο χάρτη, ως Βόρεια Μακεδονία, το οποίο μισούν και δεν αναγνωρίζουν κάποιοι αρνούμενοι να συμφιλιωθούν με την πραγματικότητα, ακόμα και αν αυτή είναι προς το συμφέρον της χώρας.
Είναι όμως, για να το πούμε καθαρά, μακράν νυχτωμένοι αν νομίζουν ότι, με το να μην εκσυγχρονίζουμε τους δρόμους μας, γιατί αυτοί διασχίζουν το έδαφος των «καταραμένων» γειτόνων ή να βάζουμε στην εθνική οδό πινακίδες κυκλοφορίας που σε κατευθύνουν σε μια χώρα που δεν υπάρχει (FYROM), θα τους «πνίξουμε».
Πυροβολούμε απλώς τα πόδια μας έτσι. Και, το χειρότερο: στέλνουμε στον θάνατο αθώες ψυχές, όπως αυτές σήμερα.