Τρένα: Κακουργηματική δίωξη 23 προσώπων για τη σύμβαση «717»

Τρένα: Κακουργηματική δίωξη 23 προσώπων για τη σύμβαση «717»

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ποινικές ευθύνες εντόπισε το γραφείο των Ευρωπαίων Εντεταλμένων Εισαγγελέων της Αθήνας αναφορικά με τη σύμβαση «717» που αφορά την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μετά την ολοκλήρωση της σχετικής έρευνας από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ασκήθηκε ποινική δίωξη εις βάρος 23 προσώπων –18 εκ των οποίων είναι δημόσιοι υπάλληλοι– για σειρά κακουργηματικών πράξεων, όπως απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις.

Συγκεκριμένα, με βάση το αποδεικτικό υλικό και μετά την παροχή εξηγήσεων που έδωσαν οι ποινικά ελεγχόμενοι ασκήθηκε ποινική δίωξη εις βάρος:

• 14 δημοσίων υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους.

• 4 δημοσίων υπαλλήλων της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών, Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) για απιστία στη διαχείριση κονδυλίων.

Για απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις, μεταξύ άλλων.

• 5 νομίμων εκπροσώπων και υπαλλήλων της αναδόχου κοινοπραξίας για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους.

Οι κατηγορίες αφορούν την εκτέλεση της σύμβασης για την αποκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, η οποία υπεγράφη το 2014, γνωστή ως σύμβαση «717», με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016. Το 2019 υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε η αρχική σύμβαση «717». Η συμπληρωματική σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας.

Τα αποδεικτικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν οδηγούν, σύμφωνα με την αρμόδια εισαγγελική αρχή, σε πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης – αφορά και το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου κοντά στα Τέμπη, όπου σημειώθηκε η θανατηφόρα σύγκρουση στις 28 Φεβρουαρίου 2023. Σύμφωνα με την εκτίμηση των εισαγγελέων χορηγήθηκαν συνολικά επτά μη νόμιμες παρατάσεις της αρχικής σύμβασης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Γι’ αυτόν τον λόγο η σύμβαση δεν ολοκληρώθηκε εγκαίρως.

Επίσης, παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία που υπέβαλαν οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ ήταν προδήλως μη ορθά και ελλιπή, οι δημόσιοι υπάλληλοι της διαχειριστικής αρχής ενέκριναν τη χορήγηση των αντίστοιχων ενισχύσεων, προκαλώντας ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ελληνικού Δημοσίου ύψους άνω των 15,6 εκατ. ευρώ.

Γι’ αυτόν τον λόγο η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία διαβίβασε στον αρμόδιο εισαγγελέα αντίγραφο της δικογραφίας προκειμένου να ερευνηθεί η τυχόν τέλεση της πράξης της παράβασης καθήκοντος από τους επιθεωρητές – ελεγκτές της ελληνικής Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ). Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία με βάση τον νόμο και το Σύνταγμα από το περασμένο καλοκαίρι είχε διαβιβάσει στη Βουλή δικογραφία αναφορικά με τα πολιτικά πρόσωπα. Η δικαστική έρευνα ανατέθηκε στην Ευρωπαία ανακρίτρια στην Ελλάδα, Χριστίνα Σαλάππα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT