Εκπαιδευτικό Τ-2: Η μοιραία πτήση λίγο πριν από την απόσυρση

Εκπαιδευτικό Τ-2: Η μοιραία πτήση λίγο πριν από την απόσυρση

Ερευνα για τα αίτια της πτώσης που οδήγησε στον θάνατο του επισμηναγού – Εχει αρχίσει η παραλαβή των σύγχρονων εκπαιδευτικών αεροσκαφών ιταλικής κατασκευής M-346

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα αίτια της συντριβής του Τ-2 Buckeye που οδήγησε στον θάνατο του χειριστή του, επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα επικεντρώνονται οι έρευνες της επιτροπής που συγκροτήθηκε από την Πολεμική Αεροπορία.

Η τελευταία πτήση του έμπειρου στελέχους, με συνολικά περίπου 3.000 ώρες πτήσης με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, που χρησιμοποιείται από την Π.Α. επί 47 έτη, φέρνει στην επιφάνεια το ζήτημα του γερασμένου στόλου των αεριωθούμενων εκπαιδευτικών με τα οποία έχουν εκπαιδευτεί ουσιαστικά όλοι οι μάχιμοι χειριστές που έχουν υπηρετήσει για σχεδόν μισόν αιώνα. Πτήσεις όπως αυτή που έκανε χθες μόνος του ο επισμηναγός Κωστέας (αποτελεί ερωτηματικό προς διερεύνηση γιατί έκανε πτήση ενώ δεν υπήρχε εκπαιδευτικό αντικείμενο) είναι από τις –θεωρητικά– τελευταίες, καθώς τα Τ-2 σχεδιάζεται να αποσυρθούν έως το 2025.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι ήδη υλοποιείται η συμφωνία της Ελλάδας με την ισραηλινή εταιρεία Elbit, η οποία έχει στόχο τη μετατροπή της 120 ΠΕΑ σε διεθνές αεροπορικό κέντρο. Στο πλαίσιο αυτό η Π.Α. θα παραλάβει συνολικά 10 σύγχρονα αεριωθούμενα εκπαιδευτικά ιταλικής κατασκευής τύπου M-346.

Τα πρώτα τέσσερα έχουν ήδη παραληφθεί και σ’ αυτά έχουν ήδη εκπαιδευτεί κάποιοι ιπτάμενοι. Τα υπόλοιπα έξι θα πρέπει να έχουν παραληφθεί και να έχουν ενταχθεί σε υπηρεσία έως τον Μάιο του 2025. Είναι προφανές ότι το βάρος της αεροπορικής εκπαίδευσης δεν είναι δυνατόν να υποστηριχθεί ακόμη από έναν τόσο περιορισμένο αριθμό νέων αεριωθούμενων αεροσκαφών. Καθίσταται, βέβαια, σαφές με τον πιο τραγικό τρόπο για ποιον λόγο απαιτείται η ταχύτατη απόσυρση των Τ-2.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η χθεσινή πτήση του επισμηναγού θα ήταν από τις τελευταίες με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους προτού αναλάβει νέα αποστολή με ελικοφόρα Τ-6, που είναι σαφώς πιο σύγχρονα, αν και σε πρώτη φάση εκπαίδευσης για τους νέους Ικάρους που εξοικειώνονται με τις πτήσεις στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ), τα περίχωρα της οποίας έγιναν ο τόπος του τραγικού δυστυχήματος. Το Τ-2 είναι το τρίτο που συντρίβεται τα τελευταία πέντε χρόνια, με την Π.Α. να έχει χάσει συνολικά τρία στελέχη από αυτά τα δυστυχήματα. Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Δένδιας κήρυξε τις Ενοπλες Δυνάμεις σε τριήμερο πένθος για τον χαμό του 40χρονου επισμηναγού.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT