Το σενάριο της αποκόλλησης πτέρυγας του εκπαιδευτικού Τ-2 εξετάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ως η πιθανότερη αιτία για το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή του επισμηναγού (αντιπτεράρχου μετά θάνατον) Επαμεινώνδα Κωστέα.
Πηγές με γνώση των διαδικασιών αναφέρουν στην «Κ» ότι μια σειρά από στοιχεία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι αποκολλήθηκε τμήμα του αεροσκάφους με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός ελέγχου και να συντριβεί. Η επιτροπή ωστόσο που έχει αναλάβει τη διερεύνηση του δυστυχήματος θα πρέπει να αποκλείσει όλα τα υπόλοιπα ενδεχόμενα προτού καταλήξει στο τελικό πόρισμα.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Οι εμπειρογνώμονες που όρισε το ΓΕΑ έχουν στη διάθεσή τους πληθώρα στοιχείων αλλά και οπτικοακουστικό υλικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, στα κινητά τηλέφωνα όσων παρακολουθούσαν τη μοιραία πτήση, μεταξύ των οποίων και η σύζυγος του 40χρονου πιλότου, έχει καταγραφεί η διέλευση της τριάδας των εκπαιδευτικών αεροσκαφών Τ-2 πάνω από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αλλά και η στιγμή που τμήμα του αεροσκάφους, κατά πάσα πιθανότητα η πτέρυγα, αποκολλάται με αποτέλεσμα να εισέλθει σε περιδίνηση και να συντριβεί χωρίς κανένα περιθώριο επαναφοράς.
Εκτός από τα βίντεο που έχουν συλλέξει οι αξιωματικοί της επιτροπής διερεύνησης, υπάρχουν καταγεγραμμένες οι συνομιλίες του επισμηναγού με τον πύργο ελέγχου της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος αλλά και δεκάδες μαρτυρίες, τόσο από τους συγγενείς και τους συναδέλφους του όσο και από κατοίκους της περιοχής.
Ακόμη και χωρίς αυτό το υλικό, όμως, το σενάριο της αποκόλλησης πτέρυγας δείχνει να είναι το πιο πιθανό καθώς προκύπτει και από τη διασπορά των συντριμμιών του μοιραίου Τ-2. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» τμήματα του αεροσκάφους βρέθηκαν σε μεγάλη απόσταση από το σημείο της συντριβής, γεγονός που σημαίνει ότι αποκολλήθηκαν πριν αυτό καταλήξει στο έδαφος. Διαφορετικά όλα τα συντρίμμια θα βρίσκονταν σε ακτίνα μερικών δεκάδων μέτρων γύρω από το αεροπλάνο.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι αξιωματικοί της επιτροπής διερεύνησης, η επιφάνεια ελέγχου πτήσης που αποκολλήθηκε φαίνεται να βρίσκει το κάθετο ουραίο σταθερό, συμβάλλοντας ακόμη περισσότερο στην εκτός ελέγχου πτώση του αεροσκάφους. Εμπειροι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας επισημαίνουν ότι μια τέτοια αλληλουχία γεγονότων σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος διέλευσης του Τ-2, αφήνει μηδενικά περιθώρια αντίδρασης στον χειριστή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η «έκρηξη» για την οποία έκαναν λόγο αρκετοί περίοικοι που είδαν το περιστατικό, ενδεχομένως οφείλεται στη βίαιη και ραγδαία αποκόλληση της επιφάνειας και στην πρόσκρουσή της σε τμήμα της ατράκτου του αεροπλάνου.
Είχε ελεγχθεί για ρωγμές;
Τα εκπαιδευτικά Τ-2 υπηρετούν στην Πολεμική Αεροπορία τα τελευταία 48 χρόνια, ωστόσο, η πραγματική τους ηλικία είναι αρκετά μεγαλύτερη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το μοιραίο αεροσκάφος είχε κλείσει 65 έτη υπηρεσίας.
Ο τεχνικός έλεγχος περιλαμβάνει αρκετά στάδια, ανάλογα με τις ώρες που συμπληρώνει κάθε αεροσκάφος και γίνεται είτε σε επίπεδο Μοίρας είτε στο εργοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας. Προς το παρόν, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο ύπαρξης ρωγμών σε δομικά μέρη του εκπαιδευτικού Τ-2, οι οποίες λόγω της καταπόνησης και της μεγάλης ηλικίας του αεροσκάφους μπορούν να επιφέρουν ραγδαίες αλλοιώσεις ή ακόμη και αποκόλληση τμήματος ή επιφάνειας ελέγχου. Τα παραπάνω αποτελούν μέρος της έρευνας που έχουν αναλάβει οι αξιωματικοί του ΓΕΑ.
Μεταξύ των ερωτημάτων στα οποίο θα κληθούν να απαντήσουν οι εμπειρογνώμονες που χειρίζονται την υπόθεση είναι αν υπήρχαν ρωγμές και αν αυτές μπορούσαν να εντοπιστούν εγκαίρως ή αν υπήρξε πλημμελής έλεγχος του αεροσκάφους. Ερωτήματα τα οποία έχει θέσει και η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας.