Αυτοκίνητο χωρίς οδηγό τούς «πήγε» στο MIT

Αυτοκίνητο χωρίς οδηγό τούς «πήγε» στο MIT

Τρεις μαθητές από τα Ανάβρυτα κέρδισαν τον διαγωνισμό Race Car Challenge, που οργανώνει το ίδρυμα της Μασαχουσέτης

3' 54" χρόνος ανάγνωσης

Το ελληνικό αυτοκίνητο χωρίς οδηγό δημιούργησαν τρεις μαθητές λυκείου, ο Φίλιππος Ευστασιάδης, ο Μιχαήλ Αγαπάκης και ο Στέλιος Φιωτάκης, μαθητές του Πρότυπου Λυκείου Αναβρύτων. «Πρόκειται για αυτόνομη οδήγηση χωρίς τιμόνι. Προγραμματίζεις το αυτοκινητάκι, βάζεις την τοποθεσία στο GPS και πάει μόνο του», εξηγεί στην «Κ» ο 17χρονος Στέλιος σε ένα διάλειμμα από τα μαθήματά του.

Μάλιστα οι τρεις της ομάδας «Illusionists», όπως την ονόμασαν –«το διαλέξαμε έτσι για να λέμε πως έχουμε και λίγο μαγικό στοιχείο»–, κατέκτησαν την πρώτη θέση στον διεθνή διαγωνισμό Race Car Challenge, που διοργανώθηκε στο MIT από το Beaver Works Summer Institute στη Βοστώνη.

«The Greeks, the Greeks»

Πέτυχαν τον καλύτερο χρόνο από επτά ομάδες του εξωτερικού (από Ινδία, Ιαπωνία, Ιταλία, Κίνα) και επτά αμερικανικές. «Το δικό μας αυτόνομο αγωνιστικό αυτοκίνητο έκανε χρόνο 57 δευτερόλεπτα και ο μέσος χρόνος των άλλων ήταν 2 λεπτά και 19 δευτερόλεπτα. Το αυτοκινητάκι κάθε ομάδας μπαίνει σε μια πίστα με εμπόδια και χρονομετρείται η διαδρομή του μέχρι τον τερματισμό», λέει στην «Κ», καμαρώνοντας, ο υπεύθυνος καθηγητής Αγγελος Καραφωτιάς, καθηγητής πληροφορικής, που άρχισε να δουλεύει πάνω στην πληροφορική και στην τεχνητή νοημοσύνη με τους τρεις μαθητές όταν εκείνοι φοιτούσαν στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων. «”The Greeks, the Greeks”, φώναζαν όλοι στον διαγωνισμό κάθε φορά που έβλεπαν την ελληνική ομάδα μετά την εντυπωσιακή επιτυχία της», λέει γελώντας ο κ. Καραφωτιάς.

Η ομάδα των μαθητών από το Πρότυπο Σχολείο Αναβρύτων βρέθηκε στις ΗΠΑ καθώς κέρδισε πρόσκληση για να παρακολουθήσει την τελευταία εβδομάδα ενός από τα πιο απαιτητικά και περιζήτητα καλοκαιρινά προγράμματα μηχανικής, το θερινό camp του Beaver Works Summer Institute (BWSI).

Για να κερδίσουν αυτήν την ευκαιρία, πρώτα παρακολούθησαν ένα διαδικτυακό πρόγραμμα κωδικοποίησης και ρομποτικής που προσφέρεται δωρεάν στους μαθητές στην Ελλάδα από το BWSI μέσω της πρωτοβουλίας «Μάθηση». Στη συνέχεια κέρδισαν το Race Car Challenge, τον διαγωνισμό που βασίζεται σε αυτό το μάθημα και διοργανώνεται από τη «Μάθηση» σε συνεργασία με το Pierce – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, πριν ταξιδέψουν για τις ΗΠΑ. Μάλιστα τα παιδιά μαζί με τον καθηγητή τους βρήκαν και τους χορηγούς για το ταξίδι στις ΗΠΑ.

Η ελληνική ομάδα πέτυχε τον καλύτερο χρόνο από επτά ομάδες του εξωτερικού (από Ινδία, Ιαπωνία, Ιταλία, Κίνα) και επτά αμερικανικές – τελείωσε την απαιτούμενη διαδρομή σε 57 δευτερόλεπτα.

Πρόγραμμα εξωστρέφειας

«Το Beaver Works Summer Institute είναι το πρόγραμμα εξωστρέφειας του Beaver Works, μιας συνεργασίας μεταξύ της Σχολής Μηχανικών του MIT και του MIT Lincoln Laboratory. Ιδρύθηκε το 2016 με στόχο τη δημιουργία μαθημάτων βασισμένων σε έργα για τη διδασκαλία πρωτοποριακών θεμάτων Science, Technology, Engineering, Mathematics – STEM.

Τα μαθήματα που προσφέρει το BWSI προέρχονται από προπτυχιακά μαθήματα που διδάσκονται στη Σχολή Μηχανικών του MIT και προσαρμόζονται από το BWSI για μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Τα μαθήματα αυτά είναι προαπαιτούμενα για την υποβολή αίτησης συμμετοχής στο εξαιρετικά επιλεκτικό θερινό πρόγραμμα μηχανικής του BWSI», εξηγεί στην «Κ» η κ. Ναταλί Κοντομίχαλου, συνιδρύτρια της πρωτοβουλίας «Μάθηση». «Είμαι ευγνώμων στο Beaver Works Summer Institute για την ευκαιρία που προσφέρει στα παιδιά στην Ελλάδα», προσθέτει η ίδια.

Η «Μάθηση» συνεργάζεται με το BWSI και σχολεία στην Ελλάδα για να παρέχει δωρεάν πρόσβαση σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο μαθητή γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου σε τρία από τα μαθήματα του BWSI. Οπως όλα τα μαθήματα του BWSI, αυτά τα μαθήματα είναι υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά προγράμματα STEM με έμφαση στην πρακτική και στην επίλυση προβλημάτων και έχουν προσφερθεί διαδικτυακά και χωρίς κόστος σε συνολικά 50 σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

Ενώ ένα από τα μαθήματα, για τη μηχανική μάθηση, βρίσκεται ακόμη σε πιλοτική φάση, τα άλλα δύο, το εισαγωγικό μάθημα Python (συνδυάζει εκπαιδευτικό περιεχόμενο STEM και ασκήσεις προγραμματισμού) και το πρόγραμμα κωδικοποίησης αυτόνομου αγωνιστικού αυτοκινήτου, έχουν προσφερθεί τα τελευταία τρία σχολικά έτη σε οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο σχολείο και εκπαιδευτικό σε όλη την Ελλάδα. «Μέχρι σήμερα η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα με την οποία το BWSI έχει καθιερώσει μια τέτοιου είδους συνεργασία σε εθνικό επίπεδο, όπου οι μαθητές μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματά τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και μια ομάδα έχει την ευκαιρία να προσκληθεί να παρακολουθήσει την τελευταία εβδομάδα του θερινού τους προγράμματος στην πανεπιστημιούπολη του MIT, χωρίς καμία οικονομική απαίτηση», λέει η κ. Κοντομίχαλου.

Τρόπος ένταξης

Η «Μάθηση» ενημερώνει τα σχολεία στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. Για να εντάξει το πρόγραμμά της στο σχολείο, χρειάζεται οι ενδιαφερόμενοι μαθητές να εγγραφούν μέσω ενός εκπαιδευτικού του σχολείου τους. Οι εγγραφές ανοίγουν στην αρχή της σχολικής χρονιάς και κλείνουν περίπου ένα μήνα αργότερα.

«Στις ΗΠΑ και στην Κίνα ήδη υπάρχει πιλοτικά το ταξί χωρίς οδηγό, κινούμενο με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Ξεκάθαρα θα μπορούσε να δημιουργηθεί και ένα τέτοιο στην Ελλάδα. Εχουμε δυνατά μυαλά, καλά πανεπιστήμια», τονίζει ο Στέλιος, που φιλοδοξεί να σπουδάσει πληροφορική στο MIT. Ο λόγος; «Στις ΗΠΑ προσφέρονται πολύ περισσότερες ευκαιρίες από ό,τι στην Ελλάδα. Δυστυχώς».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT