Γίνε το πρόσωπο κατά της Διαφθοράς – Η καμπάνια της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδας στα κοινωνικά δίκτυα

Γίνε το πρόσωπο κατά της Διαφθοράς – Η καμπάνια της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδας στα κοινωνικά δίκτυα

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Διεθνής Διαφάνεια Ελλάδος, που ανήκει σε ένα διεθνές κίνημα που

πήρε σάρκα και οστά στο εξωτερικό το 1993 και στη χώρα μας το 1996,

ενεργοποιήθηκε έτι περαιτέρω το 2013 για την καταπολέμηση της

διαφθοράς πραγματοποιώντας ενημερωτική καμπάνια με κεντρικό σύνθημα

«Ώρα να Ξυπνήσουμε!». Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου, μάλιστα,

εγκαινιάζεται μια σύγχρονη ηλεκτρονική εφαρμογή, που δίνει σε όλους

τη δύναμη να γίνει το Πρόσωπο κατά της Διαφθοράς. Η εν λόγω

εφαρμογή, την οποία θα βρούμε αναρτημένη στην ιστοσελίδα

www.transparency.gr, απευθύνεται κυρίως στη νέα γενιά, καθώς

περιλαμβάνει χρήση φωτογραφιών και μηνυμάτων, ενώ στηρίζεται στην

αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο εν δυνάμει χρήστης,

αφού πρώτα επιλέξει την αγαπημένη του φωτογραφία, θα βρίσκει πέντε

μηνύματα, με τη μορφή κάρτας, όπως «Δεν συμμετέχω στη διαφθορά» ή

«Θέλω τα παιδιά μου να απολαμβάνουν μια ζωή χωρίς διαφθορά», ώστε

να διαλέγει αυτό, με το οποίο ταυτίζεται. Η «προσωποποιημένη»

εικονική μαρτυρία του θα αναρτάται αυτόματα στη σελίδα της

οργάνωσης, αλλά κατά βούληση ο ίδιος μπορεί να την μοιράζεται με

τους φίλους του και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook,

twitter κ.α.). Στόχος πέρα από την ευαισθητοποίηση, είναι και η

ενημέρωση του συνόλου της κοινωνίας για την ενεργοποίηση ειδικής

Υπηρεσίας για καταγραφή καταγγελιών διαφθοράς.

Συγκεκριμένα, από τα τέλη Σεπτεμβρίου λειτουργεί η Υπηρεσία

«Διαφάνεια Τώρα!», στο πλαίσιο της οποία οι πολίτες μπορούν να

καλούν στην τηλεφωνική γραμμή 101 90 (Δευτέρα και Παρασκευή,

3μμ-7μμ, Τετάρτη 10πμ- 2μμ) ή να απευθύνονται στην ιστοσελίδα

(www.transparency.gr) για να καταγγέλλουν υποθέσεις διαφθοράς.

Είναι ενδεικτικό ότι ήδη έχουν καταγραφεί 350 αναφορές από

συμπολίτες μας. Μεταξύ αυτών, το 30% αφορά σε υποθέσεις διαφθοράς,

που έχουν λάβει χώρα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (35%), σε νοσοκομεία

από γιατρούς που ζητούν φακελάκι (31%), σε εργασιακούς χώρους όπου

δεν τηρείται η νομοθεσία (20%), από πολίτες που λαμβάνουν χωρίς να

δικαιούνται συντάξεις ή επιδόματα (10%) αλλά και άλλες παραβάσεις

(4%). Οι αρμόδιοι επισημαίνουν ότι η Υπηρεσία δεν είναι δικηγορικό

γραφείο, δεν αναλαμβάνει την δικαστική ή εξωδικαστική εκπροσώπηση

των ανθρώπων, ούτε διεξάγει έρευνες. Μόνο ενημερώνει. Μέλημα της

είναι να ενθαρρύνει και να καθοδηγήσει τον πολίτη, όχι, όμως, να

τον υποκαταστήσει, ενώ παρεμβαίνει μόνον, όταν διαπιστώνεται

ολιγωρία των αρχών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή