Εκπαιδευτικό Συνέδριο με τίτλο «Ακαδημαϊκή Αριστεία και Χάρισμα»

Εκπαιδευτικό Συνέδριο με τίτλο «Ακαδημαϊκή Αριστεία και Χάρισμα»

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά Ζηρίδη» σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς φορείς διοργανώνουν Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα: «Ακαδημαϊκή Αριστεία και Χάρισμα: Καινοτόμες Πρακτικές Προσωποποιημένης Μάθησης».

Το Συνέδριο θα διεξαχθεί το Σάββατο 15 Μαρτίου 2014 στην Αίθουσα Τύπου της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αντικείμενο

Στόχος του Συνεδρίου είναι να αναδειχθούν καινοτόμες καλές πρακτικές στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίες προωθούν την αριστεία και αναδεικνύουν τα χαρίσματα του κάθε παιδιού, σε μια διαδικασία προσωποποιημένης μάθησης (personalized learning). Κεντρικό ζήτημα είναι το δίπτυχο της ακαδημαϊκής αριστείας και της προσωποποιημένης μάθησης ως έννοιες αλληλοσυμπληρούμενες και αλληλοεξαρτώμενες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα ερωτήματα που αναδεικνύονται μέσα από αυτή τη σχέση είναι γύρω από το πώς το σχολείο του μέλλοντος μπορεί να συμβάλλει στην ακαδημαϊκή αριστεία, να εφαρμόσει καινοτόμες πρακτικές που αναγνωρίζουν και αναδεικνύουν παράλληλα τις προσωπικές και ιδιαίτερες κλίσεις, ανάγκες και τα χαρίσματα των μαθητών. Το Συνέδριο παρουσιάζει καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ενισχύει την ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Θεματικοί άξονες

Το Συνέδριο εστιάζει στους ακόλουθους θεματικούς άξονες:

α. Καινοτομίες στη διδακτική πράξη: μαθητοκεντρικές στρατηγικές, όπως είναι η συνεργατική διερεύνηση, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η αμοιβαία διδασκαλία, η αντίστροφη τάξη (flipped classroom), κ.ά..

β. Ψηφιακά μέσα στην Εκπαίδευση: αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα σε καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις (ομαδοσυνεργατική μάθηση, διερευνητική ανακάλυψη, κ.τλ.), στην αξιολόγηση των μαθητών και του μαθήματος, στη δημιουργία του προσωπικού βιβλίου μάθησης (προσωποποιημένη μάθηση), στην υλοποίηση καινοτόμων μαθητικών εργασιών κ.α..

γ. Εμπλουτισμένο αναλυτικό πρόγραμμα αριστείας και χαρισματικότητας (extra curricula) όπως είναι: οι όμιλοι, η μάθηση με βάση τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης (multiple intelligences) και τις ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών (gifted and talented), η αυτοαξιολόγηση με βάση τον προσωπικό φάκελο του μαθητή (portfolio assessment), κ.ά..

δ. Ξενόγλωσση και δίγλωσση εκπαίδευση στο σύγχρονο σχολείο: καινοτομίες στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας, αυτονομία στη μάθηση, ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων με τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας, διαθεματικές προσεγγίσεις, διδακτικές και μεθοδολογικές αρχές, παραδείγματα δίγλωσσης διδασκαλίας, κ.α..

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή