Χρεώσεις ηλεκτρονικού εισιτηρίου βάσει απόστασης

Χρεώσεις ηλεκτρονικού εισιτηρίου βάσει απόστασης

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μειωμένα κόμιστρα για τις πιο μικρές διαδρομές, μέσω της ευέλικτης τιμολόγησης, που θα χρεώνει τον επιβάτη των αστικών συγκοινωνιών σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση θα φέρει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο αναμένεται να εφαρμοστεί το 2016, παρά το γεγονός ότι ο αρχικός σχεδιασμός ήθελε τη σταδιακή εγκατάσταση του συστήματος στα τέλη του 2014. Χθες, οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Χατζηδάκης και Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσαν ότι ανάδοχος του διαγωνισμού για το έργο «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου», προϋπολογισμού 94 εκατ. ευρώ είναι η κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή – LG CNS, προσφέροντας έκπτωση 18%. Το έργο πραγματοποιείται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Το συνολικό έργο, εκτός από το έξυπνο (ηλεκτρονικό) εισιτήριο, περιλαμβάνει και την τοποθέτηση μπάρας στις εισόδους και τις εξόδους των 64 σταθμών του Μετρό, των ΗΣΑΠ και του Προαστιακού (εντός αστικού ιστού) και τουρνικέ σε 1.750 λεωφορεία και τρόλεϊ της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες).

Το χάρτινο εισιτήριο θα καταργηθεί και θα αντικατασταθεί από δύο τύπους ηλεκτρονικών καρτών, οι οποίες θα ακυρώνονται στους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού και στα οχήματα των λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ. Το «πολλαπλό» κόμιστρο (χωρίς μικροεπεξεργαστή) θα είναι μια ηλεκτρονική κάρτα, χωρίς επαφή, μνήμης στην οποία θα αποθηκεύεται χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων. Το δεύτερο κόμιστρο θα είναι η «κάρτα» (με μικροεπεξεργαστή) που θα αποτελεί ουσιαστικά τον αντικαταστάτη των μαζικών προϊόντων (μηνιαίες, ετήσιες κάρτες, προϊόντα απεριορίστων διαδρομών κ.λπ.). Η επικύρωση θα γίνεται από απόσταση (γι’ αυτό και η αναφορά στις κάρτες χωρίς επαφή) και θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση. Στα μέσα σταθερής τροχιάς, η επικύρωση του εισιτηρίου θα είναι υποχρεωτική και κατά την αποβίβαση, καθώς έτσι θα ανοίγουν οι μπάρες επιτρέποντας την έξοδο του επιβάτη.

Μέσω ΕΣΠΑ

Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 12 ετών, ενώ η κρατική συμμετοχή θα ανέλθει στα 28,8 εκατ. ευρώ και θα διοχετευθεί, μέσω ΕΣΠΑ, στην κατασκευαστική φάση. Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη της λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του συστήματος, το οποίο θα καλύπτει όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή