Με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν τα μεγάλα οδικά έργα

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν τα μεγάλα οδικά έργα

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η άμεση δημοπράτηση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου έρχεται να προστεθεί στην επανέναρξη των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες, ύστερα από τον Δεκέμβριο του 2013. Οπως είπε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχουν δημιουργηθεί ήδη 4.140 θέσεις εργασίας στα 16 εργοτάξια που έχουν ενεργοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2014. Ο υπουργός επανέλαβε την εκτίμησή του πως στα τέλη του 2014, όταν οι εργασίες θα βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους, οι θέσεις εργασίας θα φτάσουν τις 20.000.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι προχωρά άμεσα η δημοπράτηση της ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργου, μήκους 75 χιλιομέτρων, με πλήρες παράπλευρο δίκτυο και προϋπολογισμό 340 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο θα πραγματοποιηθεί από το Δημόσιο, καθώς εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του και από τη Συμφωνία Εταιρικής Σχέσης (νέο ΕΣΠΑ). Οπως τονίστηκε και στην παρουσίαση, πρόκειται για σημαντική οδική παρέμβαση, καθώς ο σημερινός δρόμος είναι 34 ετών και είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος, καθώς διασχίζει πολλούς οικισμούς και έχει πλήθος ισόπεδων κόμβων. Ο στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Αν και το έργο θα κατασκευαστεί από το Δημόσιο, παραμένει ανοικτό το εάν η διαχείρισή του θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη στο έργο Πάτρα – Πύργος θα απασχοληθούν πάνω από 1.000 εργαζόμενοι.

Ταυτόχρονα, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξήγγειλε πως σύντομα, μετά την ολοκλήρωση των μελετών που λείπουν, θα δημοπρατηθεί και το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου νοτίως του Πύργου, από τον Κόμβο Καλού Νερού έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας. Πρόκειται για έργο μήκους 30 χλμ. με προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων ευρώ και με στόχο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016.

Δεν θα πραγματοποιηθεί τελικά αυτοκινητόδρομος στο τμήμα από Καλό Νερό μέχρι Πύργο, καθώς η προηγούμενη μελέτη ακυρώθηκε με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, κυρίως με το σκεπτικό της πρόκλησης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης στην προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα. Ο κ. Χρυσοχοΐδης ξεκαθάρισε πως θα γίνει νέα μελέτη, συμβατή με την απόφαση του ΣτΕ, η οποία όμως δεν θα αφορά αυτοκινητόδρομο, αλλά σημαντική βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου. Τα πρόσφατα στοιχεία κυκλοφορίας δεν δικαιολογούν την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου, σημείωσε ο υπουργός.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε επίσης την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την εγκατάσταση αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, δηλαδή διοδίων με χρέωση ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διασχίζει ένα όχημα στον αυτοκινητόδρομο. Οπως τόνισε ο υπουργός, στόχος είναι να υπάρξουν αναλογικά διόδια μέχρι το τέλος του 2016 και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, «έτσι ώστε πράγματι να κάνουμε ένα βήμα μπροστά προς την κατεύθυνση της δικαιοσύνης, της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού».

Οι εργασίες στους τέσσερις «παγωμένους» μέχρι τον Δεκέμβριο αυτοκινητοδρόμους προχωρούν, με σημαντική χρηματοδότηση από το κράτος. Από τον Δεκέμβριο του 2013 καταβλήθηκαν στις κοινοπραξίες τα εξής ποσά: Ιόνια Οδός, χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου 114 εκατ. και αποζημίωση κατασκευαστή 58,5 εκατ. Ε65, συμβολή Δημοσίου 182,2 εκατ. και αποζημίωση 55,7 εκατ. Αιγαίου, συμβολή Δημοσίου 205 εκατ., αποζημίωση κατασκευαστή 34 εκατ. και αποζημίωση παραχωρησιούχου 8 εκατ. ευρώ. Τέλος, Ολυμπία Οδός 140 εκατ. συμβολή Δημοσίου, 70 εκατ. αποζημίωση κατασκευαστή και 32 εκατ. παραχωρησιούχου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή