Εως τα τέλη Ιουνίου η δημοπράτηση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος

Εως τα τέλη Ιουνίου η δημοπράτηση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου έως τα τέλη Ιουνίου εξήγγειλε από τον Πύργο ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Στόχος είναι το ημιτελές τμήμα, που «αποσπάστηκε» από την παραχώρηση στην Ολυμπία Οδό και θα κατασκευαστεί με κοινοτικούς πόρους ως δημόσιο έργο, να παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2016, μαζί με τον οδικό άξονα Κορίνθου – Πάτρας. Μέσα στο έτος τοποθετείται και η δημοπράτηση του τμήματος Καλού Νερού – Τσακώνας, που θα συνδέσει την Κυπαρισσία με τον άξονα Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας.

Η σημερινή εικόνα

Ο υπουργός έδωσε χθες από τον Πύργο λεπτομέρειες για τη σημερινή εικόνα του έργου, καθώς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Πιο συγκεκριμένα:

• Ο οδικός άξονας ξεκινά από το τέλος της ευρείας παράκαμψης Πατρών (στο χωριό Μιντιλόγλι) και φθάνει μέχρι την είσοδο της πόλης του Πύργου (75 χλμ.). Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Καθώς και πλήρες παράπλευρο δίκτυο.

• Κατά μήκος του θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί διοδίων, στα Τσουκαλέικα (8ο χλμ.) και στα Χανάκια Πύργου/Ιαρδάνου (67ο χλμ.). Επίσης, δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, στην Κάτω Αχαΐα και στον Πύργο. Θα περιλαμβάνει οκτώ κόμβους: στο Μιντιλόγλι, τη ΒΙΠΕ, την Κάτω Αχαΐα, τη Βάρδα, την Κυλλήνη, τη Γαστούνη, την Αμαλιάδα και τέλος τον Πύργο.

• Σήμερα στον άξονα έχουν εκτελεστεί έργα αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ ανάμεσα στα οποία η γέφυρα του Πηνειού (210 μέτρων), η γεφύρωση του ρέματος Κορδελιάρη και η άνω διάβαση στον κόμβο Βάρδας. Επίσης έχει ολοκληρωθεί το 80% των απαραίτητων μελετών.

• Εχουν συντελεστεί όλες οι αρχικές απαλλοτριώσεις, ενώ σε διάφορα στάδια βρίσκονται οι συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις, που αντιστοιχούν περίπου στο 20% των αρχικών. Αφορούν κυρίως στο παράπλευρο δίκτυο και τα έργα αποχέτευσης και βρίσκονται σε διάφορα στάδια. Το υπουργείο υποστηρίζει ότι αν υπάρξει καθυστέρηση θα χρησιμοποιηθεί η «Ολυμπιακή» νομοθεσία.

• Ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι 340 εκατ. ευρώ. Το έργο θα ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020. Η έγκριση των τευχών δημοπράτησης θα γίνει έως τα τέλη Ιουνίου και η υποβολή προσφορών αναμένεται τον Σεπτέμβριο.

Καλό Νερό – Τσακώνα

Επίσης, το υπουργείο σχεδιάζει να δημοπρατήσει, πάλι ως χωριστό δημόσιο έργο, το τμήμα Καλού Νερού (Κυπαρισσίας) – Τσακώνας, μήκους 30 χλμ. Οι μελέτες βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, αλλά όπως έχει ανακοινωθεί στο παρελθόν, θα εκπονηθούν από την Ολυμπία Οδό. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα είναι 130 εκατ. ευρώ και η δημοπράτησή του θα γίνει πιθανότατα το 2015 (με στόχο ολοκλήρωσης το 2017). Το υπουργείο δεν έδωσε στοιχεία για την πρόοδο των απαλλοτριώσεων στο συγκεκριμένο τμήμα.

Τέλος, για το τμήμα Πύργου – Καλού Νερού, στο οποίο το Συμβούλιο της Επικρατείας απαγόρευσε τη διαπλάτυνση του δρόμου για περιβαλλοντικούς λόγους, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει μαζί με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στη λήψη μέτρων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. «Θα μπουν όσα μηχανήματα χρειάζονται, προκειμένου να συντηρήσουν τον δρόμο, έτσι ώστε να παρέχουμε οδική ασφάλεια», είπε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή