Για μαθητές με βαθιά γνώση της ύλης τα θέματα Βιολογίας

Για μαθητές με βαθιά γνώση της ύλης τα θέματα Βιολογίας

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 Τον χαρακτηρισμό της ως μαθήματος-φίλτρου των αρίστων υποψηφίων, που διεκδικούν μία θέση στις Ιατρικές Σχολές, από τους υπολοίπους θα επιβεβαιώσει φέτος η Βιολογία κατεύθυνσης, ύστερα από τα απαιτητικά θέματα που ετέθησαν χθες. Αντίθετα, το απόσπασμα από το διήγημα του Γ. Βιζυηνού «Το αμάρτημα της μητρός μου», που δόθηκε στη Λογοτεχνία, όπως και τα θέματα στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΑΟΔΕ) δεν προβλημάτισαν τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Αντίθετα, πολύ δύσκολα κρίθηκαν τα θέματα της Χημείας-Βιοχημείας, προκαλώντας την αντίδραση της Ενωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) που έκανε λόγο για καταστρατήγηση της αρχής των ίσων ευκαιριών μεταξύ των μαθητών.

Ειδικότερα:

• Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) τα θέματα στη Βιολογία (μάθημα υψηλής βαρύτητας για την εισαγωγή σε σχολές επιστημών υγείας) ήταν «απαιτητικά, σχετικά μεγάλης έκτασης, με σαφή διαβάθμιση δυσκολίας, ενώ καλύπτουν ένα ικανό μέρος της ύλης. Αρκετά θέματα απαιτούσαν κριτική προσέγγιση και αναλυτική σκέψη. Οι μαθητές με βαθιά κατανόηση και γνώση της ύλης μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια». Μάλιστα, η ΠΕΒ επισημαίνει ότι «οι αιτιολογήσεις που ζητούνται σε κάποια θέματα επιδέχονται εναλλακτικές απαντήσεις, τις οποίες πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι βαθμολογητές» τονίζοντας ότι «απαιτείται επιπλέον διευκρίνιση για το ερώτημα Δ4».

• Στο μάθημα της Λογοτεχνίας οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης αντιμετώπισαν, εκ των διδαγμένων κειμένων, απόσπασμα από το διήγημα του Γ. Βιζυηνού, και ως αδίδακτο, απόσπασμα από το έργο του Ι. Κονδυλάκη, «Οι άθλιοι των Αθηνών». Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) σχολίασε ότι «οι ερωτήσεις ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών δεδομένου ότι μπορούν να αντληθούν απαντήσεις γι’ αυτές είτε από το διδακτικό βιβλίο είτε από το βιβλίο του καθηγητή». Βέβαια, μολονότι η ΠΕΦ θεωρεί ότι «η επιλογή του αδίδακτου κειμένου είναι εύστοχη και η αναζήτηση ομοιοτήτων (υιοθεσία, φτώχεια, κορίτσι κ.ά.) και διαφορών (αμοιβή, άτυπη υιοθεσία, εγκατάλειψη νηπίου κ.ά.) μεταξύ αυτού και του διδαγμένου κειμένου δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα», ακριβώς η συγκεκριμένη ερώτηση (περί ομοιοτήτων και διαφορών των δύο κειμένων) ήταν η μόνη που δυσκόλεψε ιδιαίτερα τους υποψηφίους.

• Τα θέματα των ΑΟΔΕ, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι του 2ου κύκλου (και πολυπληθέστερου) της τεχνολογικής κατεύθυνσης κρίθηκαν εύκολα. «Το μοναδικό θέμα που ίσως δυσκόλεψε τους υποψηφίους είναι η οργάνωση ως λειτουργία του management» είπε στην «Κ» ο καθηγητής του φροντιστηρίου Οριον κ. Χαράλαμπος Καραφωτιάς.

• Η ολιγομελής ομάδα των υποψηφίων του 1ου κύκλου τεχνολογικής κατεύθυνσης αντιμετώπισε στη Χημεία-Βιοχημεία θέματα «για καλά προετοιμασμένους μαθητές και με μεγάλη διακριτική ικανότητα» όπως είπε η ΕΕΧ που τόνισε ότι «με το υπάρχον εξεταστικό σύστημα καταστρατηγείται η αρχή των ίσων ευκαιριών μεταξύ των μαθητών, διότι τις ίδιες θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεκδικούν μαθητές από διαφορετικές κατευθύνσεις, οι οποίοι εξετάζονται σε διαφορετικά θέματα διαφορετικής δυσκολίας».

Σε συνεργασία με το φροντιστήριο «Οριον» μπορείτε να δείτε στο kathimerini.gr/exams θέματα, λύσεις και σχόλια.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή