ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο ΟΑΣΑ μειώνει τις τιμές των εισιτηρίων

metroagiosdimitrios
metroakropolis960
17s5eisithria

Μείωση στα κόμιστρα, αλλά και στη διάρκεια ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου, με παράλληλα αύξηση της τιμής της μηνιαίας κάρτας για τους αποκλειστικούς χρήστες των λεωφορείων, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του συνόλου των αστικών συγκοινωνιών. Σε συνέντευξη Τύπου ανακοινώθηκε η κατάργηση των δύο τύπων εισιτηρίων (1,20 ευρώ για λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και 1,40 ευρώ για όλα τα μέσα) και η αντικατάστασή τους με έναν τύπο, το ενιαίο εισιτήριο. Το ενιαίο εισιτήριο θα κοστίζει 1,20 ευρώ, θα επιτρέπει επιβιβάσεις σε όλα τα μέσα, αλλά για διάρκεια 70 λεπτών, αντί 90 λεπτών που ήταν η ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου του 1,40 ευρώ. Η μείωση της διάρκειας του ενιαίου εισιτηρίου ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα διότι υπάρχουν διαδρομές οι οποίες διαρκούν περισσότερο από 70 λεπτά, ειδικά όταν πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις ή για διελεύσεις σε ώρες αιχμής από περιοχές με έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα. Αναλογικά, διαμορφώνεται και η τιμή των μειωμένων εισιτηρίων, που θα ανέρχεται από την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε και θα τεθεί σε ισχύ η νέα τιμολογιακή πολιτική, σε 0,60 ευρώ.

Παράλληλα καταργούνται οι δύο τύποι μηνιαίων καρτών (45 ευρώ για όλα τα μέσα και 20 ευρώ μόνο για τα οδικά μέσα) και αντικαθίστανται με μία κάρτα για όλα τα μέσα, η τιμή της οποίας θα διαμορφωθεί στα 30 ευρώ. Κανονικά θα ισχύσουν τα ποσοστά έκπτωσης για ειδικές ομάδες (έως 50%) στις νέες κάρτες.

Οι χρήστες όλων των μέσων μπορεί ευνοούνται από τη μείωση κατά 15 ευρώ σε μηνιαία βάση, ωστόσο οι αποκλειστικοί χρήστες των οδικών μέσων θα κληθούν να καταβάλουν 10 ευρώ περισσότερο από ό,τι σήμερα για την ενιαία κάρτα, ακόμη και αν συνεχίσουν να χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ.

Στόχος του ΟΑΣΑ είναι η μείωση της τιμής των εισιτηρίων να ενισχύσει την επιβατική κίνηση και με την καθιέρωση ενιαίου εισιτηρίου να προωθηθούν οι μετεπιβιβάσεις ώστε το μετρό να αποτελέσει κορμό των αστικών συγκοινωνιών και τα οδικά μέσα να λειτουργήσουν τροφοδοτικά. Η ανησυχία ωστόσο για τον αριθμό των λεωφορειακών γραμμών που ενδέχεται να καταργηθούν είναι έκδηλη, ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει με ποιο τρόπο θα καταπολεμηθεί το πρόβλημα των αραιών συχνοτήτων και των συστηματικών καθυστερήσεων των λεωφορειακών δρομολογίων. Σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, η μείωση των κομίστρων θα οδηγήσει σε περιορισμό των εσόδων του ΟΑΣΑ κατά 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Στόχος όμως είναι η ενίσχυση της κίνησης (σήμερα 636 εκατ. επιβιβάσεις ετησίως) να φέρει σε μια ισορροπία τη σχέση μείωσης τιμής και εσόδων της εταιρείας.

Ο ΟΑΣΑ μετατρέπεται σε κεντρικός φορέας διαχείρισης των συγκοινωνιών και μετονομάζεται σε Συγκοινωνίες Αθηνών, ενώ οι εταιρείες ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ δεν θα έχουν χωριστές ονομασίες, αλλά θα χρησιμοποιούνται τα ονόματα των μέσων (π.χ. μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ). Παράλληλα προωθείται η καθιέρωση του θερμικού εισιτηρίου το οποίο οι επιβάτες θα «γεμίζουν» με μονάδες, στα πρότυπα της καρτοκινητής τηλεφωνίας.