Διαπραγματεύσεις στο Ντουμπάι πριν από το ταξίδι του «Noor 1»

Διαπραγματεύσεις στο Ντουμπάι πριν από το ταξίδι του «Noor 1»

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη δική του εκδοχή για όσα προηγήθηκαν της άφιξης στην Ελευσίνα του «Noor 1», που μετέφερε στην Ελλάδα τους δύο τόνους ηρωίνης, δίνει ο 52χρονος επιχειρηματίας Β. Κ., ο οποίος βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις για τη ναύλωση του δεξαμενόπλοιου.

Μιλώντας στην «Κ», υποστήριξε ότι τον περασμένο Φεβρουάριο είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 1.000 – 1.200 τόνων με σκοπό την εισαγωγή πετρελαίου από τη Λιβύη στις εγκαταστάσεις εταιρείας συμφερόντων του, εκτός Αττικής. Αποκάλυψε επίσης ότι γνώρισε τον 40χρονο προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γ. το 2009 σε επαγγελματικό ταξίδι στο Ντουμπάι, όπου ο 40χρονος είχε εγκατασταθεί ήδη από το 2007, έχοντας συστήσει την εταιρεία G Tankers. «Τον Φεβρουάριο απέκτησα πρόσβαση στην αγορά της Λιβύης για την εισαγωγή πετρελαίου στην Ελλάδα. Επρεπε λοιπόν να προχωρήσω άμεσα στη ναύλωση δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας περίπου 1.000 τόνων».

Ο 52χρονος φέρεται αρχικά να απευθύνθηκε στον προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γ. διερευνώντας το ενδεχόμενο ναύλωσης του «Aegean II», ενός εκ των τεσσάρων δεξαμενόπλοιων του 40χρονου. Η συμφωνία δεν προχώρησε και ο 52χρονος στράφηκε στον Ελληνα ατζέντη Γ. Μπ., ο οποίος κατά πληροφορίες τα τελευταία 12 χρόνια εργάζεται σε μεγάλη εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με έδρα το Ντουμπάι. Μερικά 24ωρα αργότερα, ο τελευταίος ήρθε σε συμφωνία με την Klik Shipmanagement, πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Noor 1», για τη μετακίνηση του δεξαμενοπλοίου από το Ντουμπάι στην Ελλάδα και τη ναύλωσή του από τον 52χρονο.

Αυτός είχε συμφωνήσει να παραλάβει το πλοίο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας συμφερόντων του και να υπογράψει ναυλοσύμφωνο μετά τον τεχνικό έλεγχο του «Noor 1». Οπως δήλωσε στην «Κ», κατέβαλε στον ατζέντη Γ. Μπ. 100.000 ευρώ ως εγγύηση για την προφορική συμφωνία, στην οποία ρόλο εγγυητή είχε ο προφυλακισμένος εφοπλιστής Μάκης Γ., που είχε φέρει σε επαφή τους δύο άνδρες. Σημειώνεται ότι στο παρελθόν το «Noor 1» ανήκε μεταξύ άλλων και στον 40χρονο. Ο επιχειρηματίας είπε στην «Κ» ότι το δεξαμενόπλοιο επρόκειτο να ξεκινήσει το ταξίδι του από τα Εμιράτα τον Μάρτιο, ωστόσο η άφιξή του στην Ελλάδα καθυστέρησε λόγω αλλεπάλληλων βλαβών που παρουσίασε το πλοίο στη διαδρομή. Ισχυρίστηκε επίσης πως ο ατζέντης κατέχει τιμολόγια που φέρεται να αποδεικνύουν ότι έγιναν εργασίες επισκευής στο καράβι όσο βρισκόταν αγκυροβολημένο ανοικτά του Ομάν. Εκεί πάντως, σύμφωνα με το Λιμενικό, φορτώθηκαν με λάντζες τα ναρκωτικά στο πλοίο. Ο 52χρονος είπε στην «Κ» ότι το πλοίο ελέγχθηκε πριν από τον διάπλου της διώρυγας του Σουέζ, ενώ αμέσως μετά ακινητοποιήθηκε εκ νέου εμφανίζοντας νέα βλάβη. «Εστελνα οργισμένα sms και email διαμαρτυρόμενος για τις συνεχείς καθυστερήσεις. Κινδύνευα να χάσω τη δουλειά στη Λιβύη και έτσι άρχισα να ψάχνω άλλο καράβι για μίσθωση».

Τελικά, το «Noor 1» αγκυροβόλησε στη Βλήχα Ελευσίνας την 7η Ιουνίου (και όχι τις εγκαταστάσεις της εταιρείας του 52χρονου όπως προέβλεπε η προφορική συμφωνία). Το υποδέχτηκαν ο Μάκης Γ. και ο 29χρονος Αλβανός Σταύρος Λ., ο οποίος προφυλακίστηκε επίσης.

Σημειώνεται ότι ο προφυλακισμένος εφοπλιστής διατηρεί στενή φιλική σχέση με έναν ακόμα Ελληνα επιχειρηματία που επισκέπτεται συχνά το Ντουμπάι (είχε απασχολήσει με άλλη αφορμή την επικαιρότητα τον περασμένο Φεβρουάριο). Το εν λόγω πρόσωπο φέρεται να διατηρεί επαφή με τον ιδιοκτήτη του «Noor 1». Η σύζυγος του τελευταίου, Κ. Α., συνελήφθη ως νόμιμη εκπρόσωπος της Klik Shipmanagement και απολογείτο έως αργά χθες στον ανακριτή Πειραιά, από το γραφείο του οποίου είχαν περάσει νωρίτερα μέλη του πληρώματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή