ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ολοι «καίνε» εφοπλιστή, ναυλομεσίτη

oloi-kaine-efoplisti-naylomesiti-2032735

Τον ήδη προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γ., 40 ετών και τον 62χρονο Ελληνα καπετάνιο και ναυλομεσίτη εταιρειών με έδρα το Ντουμπάι, Γιώργο Μπ. ή «καπετάν Γιώργο» υποδεικνύουν ως υπευθύνους της μεταφοράς 2 τόνων ηρωίνης στην Ελλάδα οι περισσότεροι από τους συλληφθέντες για την πολύκροτη υπόθεση. Ενδεικτικά, ο ιδιοκτήτης του πλοίου Noor One, Παντελής Κ., 66 ετών, παρουσιάστηκε αυθόρμητα (την 26η Ιουνίου) ενώπιον του ανακριτή και κατέθεσε μεταξύ άλλων ότι ο «καπετάν Γιώργος» ήταν αυτός που ανέλαβε τη ναύλωση του πλοίου και την κάλυψη των εξόδων για τη μετακίνηση του Noor One από το Ντουμπάι στην Ελλάδα. «Συμφωνήσαμε να πληρώσει αυτός όλα τα έξοδα του πληρώματος, τα πετρέλαια, τα εισιτήρια για τον διάπλου του Σουέζ και γενικά όλα τα έξοδα που θα είχε το πλοίο και το πλήρωμα», ανέφερε ενώπιον του ανακριτή. Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του ο 66χρονος πλοιοκτήτης ισχυρίστηκε ότι όταν μετά το Πάσχα επικοινώνησε με τον ναυλομεσίτη προκειμένου να υπογράψουν συμβόλαιο για τη μίσθωση του Noor One, εκείνος του απάντησε πως «δεν χρειάζεται να ταλαιπωρηθώ και να κατέβω στο Ντουμπάι διότι μπορούμε να το κάνουμε όταν το πλοίο φτάσει στην Ελλάδα».

Σχετικά με τη μεταφορά της ηρωίνης, ο Παντελής Κ. επικαλείται συνομιλία που είχε ο ίδιος με τον Ινδό καπετάνιο του Noor One, ο οποίος του περιέγραψε ότι η ηρωίνη φορτώθηκε ύστερα από τηλεφώνημα που δέχτηκε στο δορυφορικό του τηλέφωνο από τον προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γ. «Σε αυτήν την τηλεφωνική συνομιλία, ο Μάκης Γ. του είπε ότι το φορτίο είναι δικό του και τους έδωσε εντολή να το παραλάβουν και να το μεταφέρουν στην Ελευσίνα». Σύμφωνα με τον 66χρονο πλοιοκτήτη, οι Μάκης Γ. και «καπετάν Γιώργος» γνωρίστηκαν και συνεταιρίστηκαν στο Ντουμπάι εκμεταλλευόμενοι εμπορικά τα καράβια Noor One και Grand Island, που ανήκαν τότε στον προφυλακισμένο εφοπλιστή. Ο τελευταίος φέρεται να μεταβίβασε το Noor One στον 66χρονο Παντελή Κ. για να του αποπληρώσει οφειλή ύψους 110.000 ευρώ. Η σύζυγος του 66χρονου, Κωνσταντίνα Α., νόμιμη εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Noor One κρίθηκε προφυλακιστέα μετά την απολογία της στον ανακριτή την περασμένη Πέμπτη.

Διαφορετική, πάντως, εκδοχή παρουσίασε απολογούμενος ο 42χρονος Ινδός καπετάνιος του Noor One. Ισχυρίστηκε, δηλαδή, ότι ο 62χρονος ναυλομεσίτης Γ. Μπ. ή «καπετάν Γιώργος» ήταν αυτός που του τηλεφώνησε ενημερώνοντάς τον ότι μια λάντζα θα προσέγγιζε το πλοίο και θα φόρτνωνε σάκους με προσωπικά του αντικείμενα: «Οταν προσέγγισε η λάντζα και πριν αρχίσουν να ρίχνουν τα πρώτα σακιά στο κατάστρωμα, δέχθηκα κλήση στο δορυφορικό τηλέφωνο του πλοίου από τον καπετάν Τζορτζ, ο οποίος μου είπε, μην ανησυχείς, αυτά τα οποία θα σου βάλουν στο πλοίο είναι δικά μου προσωπικά πράγματα και ο Ιρανός με το όνομα Μπόνιατ που θα επιβιβαστεί στο πλοίο από τη Λάντζα γνωρίζει πού θα τα τοποθετήσει στο πλοίο». Ο Ινδός καπετάνιος κατέθεσε ακόμα ότι δέχθηκε τηλεφώνημα από άτομο της εταιρείας του «καπετάν Τζορτζ» στο Ντουμπάι, που τον διέταξε να κρατήσει στο καράβι τον Ιρανό «συνοδό» της ηρωίνης παρότι δεν ήταν καταχωρισμένος στο crew list.

Ο ένας από τους Ινδούς ναύτες περιέγραψε στην απολογία του τη φόρτωση των ναρκωτικών στο δεξαμενόπλοιο: «Στις 30 Απριλίου 2014 ήρθε μια λάντζα μεσοπέλαγα, στις 3 – 4 το βράδυ. Ο καπετάνιος μού είπε να κατέβω στο κατάστρωμα και να ξυπνήσω το υπόλοιπο πλήρωμα και να βοηθήσουμε στη μεταφορά του φορτίου και να το τοποθετήσουμε σε δύο άδειες δεξαμενές καυσίμων (…). Στο Σουέζ μείναμε 12 ημέρες. Κάποιος Μάκης, κάπτεν Χαμούντα και κάπτεν Τζορτζ μιλούσαν με τον καπετάνιο στο τηλέφωνο, όπως άκουγα τη συνομιλία επειδή συνήθως είχα βάρδια μαζί με τον καπετάνιο. Μετά το Σουέζ μάς είπε ο καπετάνιος ότι ο Μάκης έδωσε εντολή να πάμε στην Ελλάδα και ότι από εκεί θα μας αποδέσμευαν».

Παρόμοιο είναι το περιεχόμενο της κατάθεσης και των άλλων μελών του πληρώματος. Ενδεικτικά, 21χρονος υπήκοος Ινδίας κατέθεσε ότι «όταν ήμασταν στα διεθνή ύδατα ανοικτά του Ομάν, ήρθε μια λάντζα και μας έδωσε κάτι μπαλόνια. Η ίδια λάντζα ήρθε 3 – 4 τα μεσάνυχτα και ο καπετάνιος μάς έδωσε εντολή να μειώσουμε ταχύτητα. Μετά ανέβηκα στο κατάστρωμα και είδα τη λάντζα να έχει πλησιάσει το πλοίο και να πετάνε στο κατάστρωμα σακιά διαφόρων μεγεθών. Ρώτησα τον καπετάνιο και αυτός με καθησύχασε ότι είναι ένα συνηθισμένο φορτίο για την εταιρεία».