Διάκριση Ελλήνων μαθητών στη Φυσική

Διάκριση Ελλήνων μαθητών στη Φυσική

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αγάπη  για τη Φυσική, η υποστήριξη καθηγητών και γονέων αλλά και η υπερεντατική προετοιμασία στο Εργαστήριo Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπλισαν τους Ελληνες μαθητές που συμμετείχαν στην 45η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής (13-21 Ιουλίου) στην Αστανά του Καζαχστάν, ώστε τέσσερις από αυτούς να διακριθούν με εύφημη μνεία: η Ζωή Τσαγκαλίδου, μαθήτρια Β΄ Λυκείου από την Ξάνθη και οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, Ιωάννης Ασμάνης από τη Χίο, Γεώργιος Σμυρνής και Νίκη Πατρινοπούλου από την Αθήνα, ξεχώρισαν ανάμεσα σε 380 μαθητές από 85 χώρες.

Μεγαλύτερη αξία αποκτούν οι διακρίσεις των παιδιών, αν ληφθούν υπόψη τα εξαιρετικά απαιτητικά θέματα και το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού. Η Ζωή, αν και μικρότερη, έδωσε εξετάσεις με τη Γ΄ Λυκείου: «Τελικά μου βγήκε σε καλό, παρόλο που δεν περίμενα να προχωρήσω τόσο πολύ!», δηλώνει χαρούμενη. Πόσο καλά προετοιμασμένη ήταν για την Ολυμπιάδα; «Κάποιοι καθηγητές με βοήθησαν – στο σχολείο δεν κάναμε τίποτε σχετικό. Βασίστηκα στην προετοιμασία της Αθήνας. Τότε είδα πρώτη φορά εργαστηριακό εξοπλισμό!».

Στη βοήθεια του πατέρα της, φυσικού, στηρίχθηκε η Νίκη: «Ξεκινώντας από το γυμνάσιο, εκείνος με προετοίμασε – το σχολείο, μάλλον με αποθάρρυνε. Δεν θεωρούσαν τους διαγωνισμούς κάτι σημαντικό. Γενικά, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν βοηθάει – μόνο αν ένας καθηγητής αγαπάει αυτό που κάνει, βλέπει ένα παιδί που έχει κάτι να δώσει, το προχωράει. Για την προετοιμασία της Ολυμπιάδας, αναγκαστήκαμε να βγάλουμε την ύλη στις πέντε ημέρες προετοιμασίας στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, επειδή οι καθηγητές μας διδάσκουν εθελοντικά. Μεγαλύτερο πρόβλημα, το πειραματικό μέρος: στην Ελλάδα δεν γίνονται πειράματα στα σχολεία. Εγώ πρώτη φορά έκανα στην προετοιμασία». Επίπεδο ανταγωνισμού; «Με τα παιδιά από τις ασιατικές χώρες δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε».

Τι σημαίνει για τα παιδιά η συμμετοχή αλλά και η διάκριση στην Ολυμπιάδα Φυσικής; Για τη Ζωή, «η ευκαιρία για αλληλεπίδραση με παιδιά από άλλες χώρες ήταν υπέροχη. Επιπλέον, αισθάνομαι πως δικαιώθηκαν οι προσπάθειές μου. Οσο για τη βράβευση; Την ήθελα πολύ για το βιογραφικό μου, επειδή θέλω να φύγω στο εξωτερικό». Ονειρα φυγής κάνει και η Νίκη: «Θέλω να ασχοληθώ με την έρευνα. Πρώτο πτυχίο στην Ελλάδα, δυστυχώς, μετά θα αναγκαστώ να φύγω έξω». Με αφορμή τις διακρίσεις των μαθητών, ο κ. Γεώργιος Θεοφ.Καλκάνης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και αρχηγός της αποστολής, δηλώνει: «Οι Ελληνες μαθητές, που βραβεύονται με μετάλλια ή εύφημες μνείες στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής, φθάνουν στα όρια των δυνατοτήτων τους, δεδομένου ότι είναι ιδιαίτερα απαιτητικές τόσο όσον αφορά τα θεωρητικά θέματα όσο και -κυρίως- τις πειραματικές δεξιότητες. Ελπίζεται ότι ο πραγματικός πειραματισμός στα σχολεία της χώρας που έχει αρχίσει από το δημοτικό σχολείο, συνεχίζεται με Φυσική με πειράματα στο γυμνάσιο και ευνοείται με την Τράπεζα Θεμάτων στο λύκειο, θα δώσει την ευκαιρία στους Ελληνες μαθητές να διεκδικούν στο μέλλον όλο και υψηλότερες διακρίσεις στον διεθνή συναγωνισμό».

Οι συμμετοχές Ελλήνων μαθητών στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής, όπως και οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Φυσικής, με τους οποίους επιλέγονται οι συμμετέχοντες στις Ολυμπιάδες, οργανώνονται από την Ενωση Ελλήνων Φυσικών με την επιστημονική/εκπαιδευτική ευθύνη του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών και υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή