ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αλλαγές στο δίκτυο των λεωφορείων

2908s7graf
1976246kot_19781142

Αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές θα δουν οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών από την Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου, οπότε ξεκινάει και η πρώτη φάση αναδιάρθρωσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, που συνοδεύεται από τη μείωση της τιμής και της διάρκειας των εισιτηρίων.

Στόχος του ΟΑΣΑ που μετονομάζεται πλέον σε «Συγκοινωνίες Αθηνών» είναι το πλέγμα των λεωφορειακών γραμμών να λειτουργεί τροφοδοτικά στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ). Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η μείωση της έκτασης της διαδρομής ορισμένων λεωφορειακών γραμμών, προς όφελος της συχνότητάς τους, ενώ θα δημιουργηθούν και νέα δρομολόγια σε περιοχές που σήμερα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς. Παρά το γεγονός ότι η αναδιάρθρωση ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου, με τη μείωση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου κατά 14,2% που θα διαρκεί 20 λεπτά λιγότερο, ο ΟΑΣΑ δεν είναι ακόμη έτοιμος να ανακοινώσει το σύνολο των αλλαγών στο δίκτυο των λεωφορείων.

Σε πρώτη φάση έχουν προγραμματιστεί αλλαγές της διαδρομής των γραμμών 704 και 747, ώστε να καταλήγουν στον σταθμό του μετρό Ανθούπολη, αντί του σταθμού Αττική που εξυπηρετούν σήμερα. Ιδρύεται γραμμή από Αχαρνές προς το Νοσοκομείο Αγ. Αναργύρων Κηφισιάς, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση των περιοχών Αχαρνών, Θρακομακεδόνων, Ανω Λιοσίων, Αγ. Αναργύρων με το νοσοκομείο. Με τον σταθμό Ειρήνη και το ΟΑΚΑ θα συνδέονται πλέον οι περιοχές Ανω Πατησίων, Γαλατσίου, Ν. Ιωνίας, καθώς τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 444. Αλλάζει η διαδρομή της γραμμής 420 που θα συνδέει πλέον τα ΚΤΕΛ Κηφισού με τον σταθμό του μετρό Αγιος Αντώνιος.

Οι γραμμές που καταλήγουν σήμερα στο κέντρο γίνονται τροφοδοτικές προς τους σταθμούς του μετρό. Πρόκειται για τις γραμμές Α4 (θα καταλήγει στον σταθμό Αγ. Δημητρίου), Β8 (στον σταθμό Ανω Πατησίων), Γ10 (στον σταθμό Κάτω Πατησίων), Γ12 , Α16 (στον σταθμό Αιγάλεω μέσω της Ιεράς Οδού).  

Την ίδια στιγμή σε εξέλιξη βρίσκεται μελέτη του τεχνικού συμβούλου του ΟΑΣΑ για τη δημιουργία δύο περιμετρικών γραμμών, που θα κινούνται σχεδόν στα ίχνη του Δακτυλίου παρακάμπτοντας ουσιαστικά το κέντρο της Αθήνας. Μια εκ των προτάσεων που έχει υποβληθεί θέλει τη δρομολόγηση μιας αριστερόστροφης κυκλικής γραμμής μήκους 19 χλμ. και μιας δεξιόστροφης γραμμής μήκους 20,3 χλμ., που θα ξεκινούν και θα καταλήγουν στην Π. Ράλλη μέσω διαφορετικής όμως πορείας.

Παράλληλα, από την ερχόμενη Δευτέρα καθιερώνεται ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα αξίας 1,20 ευρώ και διάρκειας 70 λεπτών, το οποίο θα αντικαταστήσει το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα αξίας 1,40 ευρώ και διάρκειας 90 λεπτών. Επιβάτες που θα έχουν στην κατοχή τους παλαιού τύπου εισιτήρια θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν έως και τις 31 Μαρτίου 2015. Οσοι διαθέτουν το παλαιού τύπου εισιτήριο μιας διαδρομής (1,20 ευρώ διάρκειας 90 λεπτών) θα τα χρησιμοποιούν αντί των νέων ενιαίων εισιτηρίων.

Για τους κατόχους ετήσιων καρτών λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ, αξίας 200 ευρώ, αυτές θα ισχύουν ως έχουν μέχρι τη λήξη τους. Οι κάτοχοί τους θα έχουν επίσης δυνατότητα αναβάθμισης ώστε να επεκταθεί η ισχύς τους σε όλα τα μέσα, σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική. Οι διαδικασίες αναβάθμισης θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά στα γραφεία του ΟΑΣΑ. Οι ετήσιες κάρτες για όλα τα μέσα (450 ευρώ) θα εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι τη λήξη τους, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα εφαρμογής ρύθμισης με τη λήψη σχετικής απόφασης του ΟΑΣΑ για τη διαφορά με τις σημερινές τιμές (320 ευρώ).