ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με τροπολογία θα κάνουν επαναπρόσληψη των συμβασιούχων στο μετρό

me-tropologia-tha-kanoyn-epanaproslipsi-ton-symvasioychon-sto-metro-2042338

Στα χέρια του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης βρίσκεται το ζήτημα των περίπου 260 συμβασιούχων του μετρό, οι συμβάσεις των οποίων δεν ανανεώθηκαν στις αρχές του 2010 ύστερα από σχετικό πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Το υπουργείο Υποδομών, έχοντας ήδη καταστήσει σαφές ότι οι ανάγκες στους συγκοινωνιακούς φορείς απαιτούν την πρόσληψη 450 ατόμων στις ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και 200 ατόμων στις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), προγραμμάτιζε την επαναπρόσληψη των συμβασιούχων που είχαν απομακρυνθεί από το μετρό το 2010.

Ο προγραμματισμός ήθελε την προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ, το σχέδιο του οποίου απεστάλη σε αυτό και προέβλεπε επιπλέον μοριοδότηση στους παλαιούς συμβασιούχους του μετρό με το αιτιολογικό της προϋπηρεσίας. Ωστόσο, το σχέδιο του διαγωνισμού απορρίφθηκε από το Συμβούλιο. Πριν από λίγες ημέρες αποφασίστηκε να ακολουθηθεί άλλη οδός. Μέσω κατάθεσης τροπολογίας, που να επανατοποθετεί τους συμβασιούχους στην εταιρεία προγραμματίζει το υπουργείο Υποδομών να «λύσει» το ζήτημα, το οποίο ταλαιπωρεί κυρίως τη Ν.Δ. (επί κυβερνήσεως της οποίας πραγματοποιήθηκαν και οι προσλήψεις). Ωστόσο, προϋπόθεση για οποιαδήποτε πρόσληψη, με οποιαδήποτε μορφή, είναι η έγκριση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το οποίο από την πλευρά του δεν έχει ακόμη «γνωμοδοτήσει», καθώς δεν έχει λάβει κάποιο σχετικό αίτημα. Να σημειωθεί ότι το πόρισμα Ρακιντζή που προέβλεπε την απομάκρυνση των εν λόγω συμβασιούχων από την ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) τότε χαρακτήριζε τις προσλήψεις «προεκλογικές».

Βάσει του πορίσματος, οι προσληφθέντες εμφάνιζαν κοινά χαρακτηριστικά, όπως ο τόπος καταγωγής και η εργασιακή εμπειρία τους ως συμβασιούχων του Δημοσίου, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις όπου η πρόσληψη είχε προηγηθεί χρονικά της αποστολής βιογραφικού. Το διάστημα από τις 12 Αυγούστου ώς τις 4 Σεπτεμβρίου 2009 προσελήφθησαν 210 άτομα, ενώ σε συγκεκριμένα τμήματα της εταιρείας το ποσοστό των εργαζομένων σχεδόν διπλασιάστηκε. Αποτέλεσμα ήταν, σύμφωνα με το πόρισμα, η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα να αυξηθεί από 48% το 2007 στο 74% το 2009. Κατά τη χρήση του 2008, η εταιρεία εμφάνισε συσσωρευμένες ζημίες ύψους 657,4 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 δεν κατέβαλε στη μητρική «Αττικό Μετρό Α.Ε.» κανένα ποσό για πληρωμή τόκων.