ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οξύ πρόβλημα τα κενά στα ολοήμερα σχολεία

oxy-provlima-ta-kena-sta-oloimera-scholeia-2043920

Το εναρκτήριο λάκτισμα της νέας σχολικής χρονιάς δόθηκε χθες για περίπου 1.300.000 μαθητές και 135.000 εκπαιδευτικούς. Βέβαια, η χρονιά ξεκινάει με προβλήματα. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι χθες ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος ανέφερε ότι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών που θα υπάρξουν στο τέλος Σεπτεμβρίου θα είναι 1.000 και στις δύο βαθμίδες, ενώ προχθές είχε μιλήσει για 500 κενά. Βέβαια, το πρόβλημα θα είναι οξύτατο στα ολοήμερα σχολεία, όπως ανέδειξε η «Κ» στο φύλλο της Κυριακής 7/9. «Μην περιμένετε να είναι όλες οι ειδικότητες παρούσες στα ολοήμερα σχολεία. Ετσι πρέπει κατά τον νόμο, αλλά δεν έχουμε τη δυνατότητα αυτή. Κάνουμε μια δυνατότητα λειτουργίας και αυτό θεωρούμε ότι είναι μια συνεπής και ρεαλιστική κουβέντα σε καιρό κρίσης», δήλωσε ο κ. Λοβέρδος. Μάλιστα, από το υπ. Παιδείας εκδόθηκε εγκύκλιος προς τα σχολεία με οδηγίες για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών.

Ειδικότερα, ο υπουργός Παιδείας στο μήνυμά του για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ανέφερε ότι «τα προβλήματα που έχουν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί μας είναι αρκετά. Προσπαθούμε και με τη βοήθεια όλων θα τα ξεπεράσουμε». Ο υπουργός παρευρέθη στον αγιασμό σχολείων της Δωδεκανήσου, όπου άκουσε τα αιτήματα μαθητών, εκπαιδευτικών και δημοτικών αρχών. Ενδεικτικά, ο δήμαρχος Λειψών Φώτης Μάγκος παρουσίασε υπόμνημα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κτίριο του Γυμνασίου του νησιού (χωρίς μόνωση, με οξειδωμένα σίδερα, πιθανά προβλήματα στατικότητας, κατεστραμμένη περίφραξη). «Οι πολιτικοί της χώρας έχουν χρέος να στηρίζουν την ακριτική Ελλάδα, βασικό κύτταρο της ελληνικής κοινωνίας», δήλωσε στην «Κ» ο κ. Μάγκος.

Το πρόβλημα των κενών, πάντως, είναι οξύ στα ολοήμερα σχολεία. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από το σύνολο των 10.350 σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι 3.874 λειτουργούν ως ολοήμερα δημοτικά και οι 3.278 ως ολοήμερα νηπιαγωγεία στα οποία φοιτούν συνολικά 150.000 παιδιά εργαζομένων οικογενειών. Εως τώρα τα ολοήμερα δεν διαθέτουν καθηγητές ειδικοτήτων (απαιτούνται 3.500 εκπαιδευτικοί), ενώ έχουν σημαντικές ελλείψεις –περισσότερες από 1.000 θέσεις, σύμφωνα με τη ΔΟΕ– και σε δασκάλους, με το πρόβλημα να είναι οξύτερο στα ολοήμερα σχολεία Δυτικής και Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Ηλείας, Ηρακλείου και Λακωνίας.

Χθες επίσης, ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος τέλεσε αγιασμό στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, στο 17ο Γυμνάσιο και Λύκειο, καθώς και στην Εταιρεία Προστασίας και Αποκατάστασης Αναπήρων Παίδων στο Παγκράτι. Ο αρχιεπίσκοπος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο σοβαρό κτιριακό πρόβλημα του 15ου Δημοτικού, το οποίο στεγάζεται σε κοντέινερ από το 2004, δηλώνοντας την πρόθεση εάν αποδεσμευθεί από τον δήμο το οικόπεδο στην περιοχή της αμερικανικής πρεσβείας, να εισηγηθεί στην Ιερά Σύνοδο τη δημιουργία σχολικού συγκροτήματος. Στην ίδια σχολική μονάδα παρευρέθη και ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης. «Επιλέξαμε συνειδητά να επισκεφθούμε σήμερα ένα σχολείο με οξύτατα κτιριακά προβλήματα, που όμως, λόγω της μεγάλης προσπάθειας των εκπαιδευτικών και των γονέων, έχει μετατραπεί σε κτίριο βιώσιμο και ελκυστικό για τα παιδιά. Ο Δήμος Αθηναίων δεσμεύεται να συνδράμει κάθε προσπάθεια μετεγκατάστασης του σχολείου όταν βρεθεί κτίριο, αναλαμβάνοντας το κόστος ανακατασκευής του», δήλωσε.

Τέλος, επεισοδιακός ήταν ο αγιασμός στο Γυμνάσιο και Λύκειο Στυλίδας. Την ώρα που ο ιερέας έψελνε το τροπάριο της Υψώσεως του Σταυρού, ο δημάρχος Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος του ζήτησε να αντικαταστήσει τη λέξη «βασιλεύσι» (στη φράση «νίκας τοις βασιλεύσι») με τη λέξη «ευσεβέσι». Ο ιερέας αρνήθηκε και ο κ. Γκλέτσος αποχώρησε διαμαρτυρόμενος.