ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νομική: Κίνδυνος απώλειας εξαμήνου λόγω των καταλήψεων

nomiki-kindynos-apoleias-examinoy-logo-ton-katalipseon-2056878

Αλλάζει το κλίμα στα πανεπιστήμια, καθώς πλέον οι καθηγητές στέλνουν σαφή μηνύματα προς κάθε… ενδιαφερόμενο (φοιτητές, πανεπιστημιακούς αλλά και εξωπανεπιστημιακές ομάδες και κόμματα) κατά της πρακτικής των καταλήψεων. Μάλιστα, στη Νομική Αθηνών λόγω καταλήψεων υπάρχει κίνδυνος απώλειας του εξαμήνου. Την ίδια στιγμή, ο διάλογος είναι η μόνη οδός επίλυσης των προβλημάτων, όπως τόνισε χθες ο πρύτανης του ΕΜΠ Ιωάννης Γκόλιας, ο οποίος κάλεσε σήμερα σε συνάντηση τους εκπροσώπους πανεπιστημιακών, φοιτητών και διοικητικών υπαλλήλων.

Ειδικότερα, τα θεσμικά όργανα και οι καθηγητές της Νομικής Αθηνών (συνεργεία του Δήμου Αθηναίων την καθάρισαν χθες) εξέφρασαν «σύσσωμα την αντίδρασή τους στην πρακτική των επαναλαμβανόμενων καταλήψεων. Τα προβλήματα του δημόσιου πανεπιστημίου, υπαρκτά και επείγοντα, δεν επιλύονται με τη διακοπή του εκπαιδευτικού έργου, αντιθέτως, επιδεινώνονται δραματικά». Και τόνισαν: «Η αδυναμία ομαλής διεξαγωγής της διδασκαλίας, οι δυσχέρειες στην ερευνητική διαδικασία, η αυθαιρεσία, σε συνδυασμό με την ολιγωρία της πολιτείας, ακυρώνουν την προσπάθεια της Νομικής να συνεχίσει να συναγωνίζεται επάξια με ομοταγή ξένα ΑΕΙ. Ολοι, καθηγητές και φοιτητές, μαζί και όχι απέναντι, καλούμαστε να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, αρνούμενοι να συμπράξουμε έστω και με την ανοχή μας στην παγίωση ενός κλειστού ή ανοικτού -κατά την αυθαίρετη βούληση ορισμένων- ΑΕΙ». Μάλιστα, η κοσμήτορας της σχολής Διονυσίας Καλλινίκου σε ξεχωριστή ανακοίνωση υπενθυμίζει ότι «σύμφωνα με τον νόμο η διδασκαλία των μαθημάτων απαιτεί τη συμπλήρωση 13 εβδομάδων. Εφιστούμε την προσοχή, ότι με τη συνεχιζόμενη διακοπή των μαθημάτων, με επαναλαμβανόμενες καταλήψεις, κινδυνεύει να απολεσθεί το χειμερινό εξάμηνο και η εξεταστική του Φεβρουαρίου».

Τέλος, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ κατέθεσε δέκα προτάσεις για μεταρρυθμίσεις στα ΑΕΙ. Μεταξύ αυτών είναι η ίδρυση εκπαιδευμένου σώματος πανεπιστημιακής φύλαξης, φοιτητικές εκλογές παρουσία δικαστικών αντιπροσώπων, ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ, bonus στα ΑΕΙ ανάλογα με την αξιολόγησή τους, εκμετάλλευση δημοσίων κτιρίων για δημιουργία φοιτητικών εστιών και νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.