Εξυπνο εισιτήριο σε δύο χρόνια

Εξυπνο εισιτήριο σε δύο χρόνια

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Εξυπνες μετακινήσεις» θα απολαμβάνουν σε δύο χρόνια οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών, καθώς τον Δεκέμβριο του 2016 το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αντικαταστήσει το χάρτινο. Χθες το πρωί υπεγράφη η σύμβαση για το έργο «Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» μεταξύ του ΟΑΣΑ και της κοινοπραξίας «LG-ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή», η οποία κηρύχθηκε ανάδοχος του έργου.

Στην πλήρη έκτασή του το έξυπνο εισιτήριο θα αποτελεί πραγματικότητα για τους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας σε δύο χρόνια από σήμερα οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, αλλά και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Επίσης, περιλαμβάνει την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και θα συμπληρώσουν την έκδοση εισιτηρίων μέσω mobile ticketing, που είναι ήδη στη διάθεση των επιβατών από τα μέσα Δεκεμβρίου.

Οι νέες «έξυπνες κάρτες» θα είναι δύο τύπων και η επικύρωσή τους θα γίνεται εξ αποστάσεως χωρίς ο επιβάτης να εισάγει την κάρτα στο μηχάνημα. Ο ένας τύπος ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα αντικαταστήσει τις δεσμίδες των μεμονωμένων εισιτηρίων, ενώ ο άλλος τύπος, τα μαζικά προϊόντα δηλαδή, τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Συγκεκριμένα, το «πολλαπλό» εισιτήριο θα είναι μια έξυπνη κάρτα μνήμης (χωρίς μικροεπεξεργαστή), χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC), στην οποία θα μπορούν να αποθηκεύονται χρηματική αξία (stored Value), χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων. Ο δεύτερος τύπος, η «κάρτα», θα είναι μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα εξυπηρετεί διάφορους τύπους κομίστρου, για παράδειγμα προϊόντα απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας.

Επικύρωση

Τα «έξυπνα εισιτήρια» θα πρέπει να επικυρώνονται σε κάθε επιβίβαση, με τη χρήση τερματικής συσκευής που θα είναι εγκατεστημένη στο εσωτερικό των οδικών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ). Στην περίπτωση των σιδηροδρομικών μέσων (μετρό, ηλεκτρικός, προαστιακός σιδηρόδρομος) η επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων θα γίνεται στις πύλες εισόδου και εξόδου των σταθμών. Στα σιδηροδρομικά μέσα θα είναι υποχρεωτική η επικύρωση του εισιτηρίου και κατά την έξοδο από τους σταθμούς. Οι ελεγκτές κομίστρου θα έχουν στην κατοχή τους ειδική φορητή συσκευή ελέγχου μέσω της οποίας θα «διαβάζουν» την κάρτα που θα επιδεικνύει ο επιβάτης κατά τη διάρκεια των ελέγχων.

Η επαναφόρτιση των έξυπνων καρτών θα γίνεται σε διάφορα σημεία πώλησης, ενώ και στους δύο τύπους καρτών θα μπορούν να αποθηκεύουν οι κάτοχοί τους είτε προϊόντα χρονικής διάρκειας (εβδομαδιαίο ή μηνιαίο εισιτήριο), αριθμό μετακινήσεων (π.χ. εισιτήρια 10 μετακινήσεων) ή χρηματικό ποσό.

Το έργο θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, διάρκειας 12 ετών. Στη συνέχεια το σύστημα θα παραμείνει στην κυριότητα των Συγκοινωνιών Αθηνών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή