Ελεγχος στα ελληνικά F-16, έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος

Ελεγχος στα ελληνικά F-16, έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθηλωμένα στο έδαφος για έλεγχο παραμένουν τα 16 αεροσκάφη τύπου F-16 Block 50 που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία μετά το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε δύο Ελληνες χειριστές και άλλους εννέα στην αεροπορική βάση Los Llanos, στο Αλπαθέτε της Ισπανίας. Συνολικά, από την πτώση του ελληνικού F-16 πάνω σε νατοϊκά μαχητικά στον χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου έχασαν τη ζωή τους 11 άνθρωποι (δύο Ελληνες και εννέα Γάλλοι χειριστές και στελέχη της αεροπορίας) και τραυματίστηκαν 23, εκ των οποίων κάποιοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση. Λόγω ύπαρξης τοξικών – σύνθετων υλικών, η περιοχή του ατυχήματος έχει αποκλειστεί από τις ισπανικές Αρχές.

Υστερα από εισήγηση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, κ. Μιχαήλ Κωσταράκου, ο απερχόμενος υπουργός Αμυνας, Νίκος Δένδιας, κήρυξε τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ενοπλες Δυνάμεις.

Το τραγικό περιστατικό επισκίασε και την τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Αμυνας, όπου ο κ. Νίκος Δένδιας ζήτησε να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή και εξέφρασε εκ νέου την οδύνη του τόσο για τους Ελληνες χειριστές, όσο και για τους νεκρούς συμμάχους. Το «παρών» στην τελετή δεν έδωσε ο αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος κ. Ευ. Τουρνάς, ο οποίος αναχώρησε χθες για την Ισπανία.

Στον τόπο του δυστυχήματος βρίσκεται ήδη κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας και ο αρχηγός ΑΤΑ κ. Χρ. Βαΐτσης. Η ομάδα που μετέβη στον τόπο του δυστυχήματος με C-130 ήδη από τη Δευτέρα το απόγευμα επιχειρεί να συλλέξει πληροφορίες που θα βοηθήσουν τους τεχνικούς συντήρησης να αναζητήσουν πιο εξειδικευμένα την πιθανή αιτία της πτώσης του μοιραίου F-16. Αυτή τη στιγμή, όπως συμβαίνει πάντα στην Πολεμική Αεροπορία έπειτα από κάθε ατύχημα, όλα τα αεροσκάφη ελέγχονται για τις πιθανές αιτίες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν αυτού του είδους την πτώση, από το να έσβησαν δηλαδή οι κινητήρες ώς το να υπήρξε βλάβη στα πηδάλια.

Η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους στη διαδικασία της απογείωσης αποκλείεται από στελέχη της Π.Α. τα οποία επισημαίνουν, ότι οι δύο νεκροί πιλότοι, ο σμηναγός Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, και ο σμηναγός Αθανάσιος Ζάγκας, 31 ετών, ήταν εξαιρετικά έμπειροι σε αυτού του είδους το αεροσκάφος.

Ο σμηναγός Λάσκαρης διέθετε εμπειρία 1.459 ωρών πτήσεως, εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη τύπου F-16. Ο σμηναγός Ζάγκας είχε συνολική εμπειρία 1.128 ωρών πτήσεως, εκ των οποίων οι 524 ώρες σε F-16. Και οι δύο ήταν έγγαμοι με παιδιά, ο πρώτος είχε ένα γιο και ο δεύτερος ένα γιο και μία κόρη.

4.056 ώρες πτήσεως

Το διθέσιο αεροσκάφος F-16D Block 50 ανήκε στην 341η Μοίρα της 111ης Πτέρυγας Μάχης και συμμετείχε στη νατοϊκή άσκηση Tactical Leadership Programme (TLP). Είχε ενταχθεί στην Πολεμική Αεροπορία τον Νοέμβριο του 1997 και είχε συμπληρώσει 4.056 ώρες πτήσεως. Το δυστύχημα συνέβη το απόγευμα της Δευτέρας, συγκεκριμένα στις 4.20 ώρα Ελλάδας, στην ισπανική αεροπορική βάση, 260 χλμ. ΝΑ της Μαδρίτης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή