ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι άνδρες χαρίζουν ακριβά δώρα στον εαυτό τους

oi-andres-charizoyn-akriva-dora-ston-eayto-toys-2069600

Πιο σπάταλοι στα προσωπικά δώρα εμφανίζονται οι άνδρες, ενώ οι γυναίκες αναγνωρίζουν περισσότερο την «αξία» τους ως μέσο βελτίωσης της διάθεσης. Ενας στους πέντε άνδρες (18%) ξοδεύει πάνω από 100 ευρώ σε προσωπικά δώρα, ενώ οι γυναίκες που ξοδεύουν αντίστοιχα ποσά για να αγοράσουν κάτι για τον εαυτό τους δεν ξεπερνούν το 8%. Ανδρες και γυναίκες όμως αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο την επίδραση των προσωπικών δώρων στην ψυχολογία τους, παρά το γεγονός ότι οι άνδρες επενδύουν περισσότερα χρήματα στα προσωπικά δώρα. Είναι ενδεικτικό ότι το 42% του συνόλου του ελληνικού πληθυσμού (ανεξαρτήτως φύλου) δηλώνει ότι αγοράζει μικρά δώρα για προσωπική ευχαρίστηση, έναντι του 33% στην αντίστοιχη περσινή μέτρηση.

Σύμφωνα με τα ευρήματα πανευρωπαϊκής μελέτης της MasterCard (Treat Index) που διεξήχθη σε 17 χώρες και σε δείγμα άνω των 15.000 ανθρώπων, οι γυναίκες είναι αυτές που πιστεύουν στην επιρροή που έχουν τα προσωπικά δώρα στη διάθεσή τους. Μόλις ένας στους τρεις άνδρες (33%) δηλώνει ότι αγοράζει προσωπικά δώρα για να «ανεβάσει» την ψυχολογία του, με το αντίστοιχο ποσοστό για τις γυναίκες να αγγίζει το 51%.

Οι γυναίκες μπορεί να μην ξοδεύουν μεγάλα ποσά, ωστόσο αντλούν περισσότερη ικανοποίηση από τα μικρά δώρα που προσφέρουν στον εαυτό τους.

Οι διακοπές αποτελούν το κύριο προσωπικό δώρο των Ελλήνων, οι οποίοι διατηρούν το υψηλότερο ποσοστό (45%) μεταξύ των Ευρωπαίων που «υποκύπτουν» σε αυτή τη δαπάνη. Οι Ελληνίδες από την άλλη επιλέγουν σε ποσοστό 55% μικρότερης αξίας δώρα όπως κραγιόν, καλλυντικά και γενικότερα είδη προσωπικής φροντίδας.

Στον ελεύθερο χρόνο

Ακολουθώντας την τάση των υπόλοιπων Ευρωπαίων, οι άνδρες στην Ελλάδα συνδέουν τα προσωπικά δώρα με τις ημέρες εκτός εργασίας, επενδύοντας σε δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο τους. Από την άλλη, οι γυναίκες στη χώρα μας έχουν πιο συναισθηματική σχέση με τα προσωπικά δώρα, τα οποία αγοράζουν προκειμένου να τονώσουν την ψυχολογία τους συνήθως μέσα στην εβδομάδα ή ύστερα από μια δύσκολη ημέρα στη δουλειά.

Ανδρες και γυναίκες τείνουν να «κακομαθαίνουν» τον εαυτό τους σε όλη την Ευρώπη στον ίδιο σχεδόν βαθμό, ωστόσο οι άνδρες αντλούν ικανοποίηση από ακριβότερα αντικείμενα πανευρωπαϊκά. Συγκεκριμένα, το 24% των ανδρών ξοδεύει σε δώρα μεγαλύτερης αξίας όπως είναι οι διακοπές, η ψυχαγωγία και η τεχνολογία. Από την άλλη, μόλις το 13% των γυναικών ξοδεύει ποσά στα παραπάνω ακριβά δώρα, καθώς επιλέγουν συνήθως είδη μικρότερης αξίας όπως περιποίησης, περιοδικά, σοκολάτες και -γενικότερα- γλυκίσματα.