Ρυθμίσεις κατά το δοκούν και αδικίες

Ρυθμίσεις κατά το δοκούν και αδικίες

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε παγκόσμιες… πρωτοτυπίες και ρυθμίσεις κατά το δοκούν κατέφυγε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να τοποθετήσει «ημετέρους» σε διευθυντικές θέσεις σε σχολεία. Οι ρυθμίσεις που αφορούν τις διαδικασίες επιλογής στελεχών αδικούν τους εκπαιδευτικούς με ακαδημαϊκά προσόντα, ενώ ορισμένοι μιλούν και για αντισυνταγματικότητα κάποιων ρυθμίσεων. Ενδεικτικά:

• Καταργούνται τα Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολείων, αλλά διατηρούνται τα Συμβούλια Επιλογής Σχολικών Συμβούλων και Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού. Με ποιο αιτιολογικό καταργεί τα δύο και διατηρεί τα άλλα δύο; Η σκοπιμότητα είναι προφανής: η ηγεσία του υπουργείου καταργεί τα συμβούλια μόνο για την επιλογή των διοικητικών στελεχών, γιατί εκεί την ενδιαφέρει ο κομματικός έλεγχος. Γι’ αυτό και στους συμβούλους έδωσε παράταση, ενώ στα υπόλοιπα στελέχη όχι.

• Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να μετατρέπεται σε μόρια η ψήφος των εκπαιδευτικών για την επιλογή διευθυντή. Πήρε π.χ. κάποιος 6 ψήφους, θα παίρνει 7 μόρια, πήρε 4 ψήφους, θα παίρνει 3,8 μόρια κ.ο.κ. Τι θα γίνει στα σχολεία όπου πιθανόν θα γίνει διευθυντής κάποιος με λιγότερες ψήφους επειδή υπερτερεί σε μετρήσιμα κριτήρια; Πώς θα σταθεί σε έναν σύλλογο που δεν θα τον έχει ψηφίσει;

• Ισοπεδώνονται πλήρως τα παιδαγωγικά – επιστημονικά προσόντα των υποψηφίων. Αυτό γίνεται αφενός με τον περιορισμό της μοριοδότησης, αφετέρου με την προσμέτρηση της διδακτικής και όχι της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας. Ενα παράδειγμα: Αν ένας εκπαιδευτικός πάρει 3 χρόνια εκπαιδευτική άδεια για μεταπτυχιακό και πήγε για δύο χρόνια στο Διδασκαλείο, θα πάρει 3+2=5 μόρια από τους τίτλους σπουδών. Ταυτόχρονα όμως θα του αφαιρεθούν 5 μόρια από τη διδακτική του εμπειρία, αφού δεν ήταν στο σχολείο. Η ισοπέδωση αυτή αδικεί όσους με κόπο απέκτησαν επιστημονικά προσόντα και ιδιαίτερα τους νέους.

• Ο περιορισμός της δυνατότητας που έχουν, όσοι επιθυμούν, να θέσουν υποψηφιότητα για θέση διευθυντή μόνο σε ένα σχολείο κρίνεται από πολλούς αντισυνταγματικός.

• Οι διευθυντές των σχολείων -σε ποσοστό 20%- θα ψηφίσουν για την επιλογή των διευθυντών Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν δικαίωμα να θέσουν υποψηφιότητα σε δύο Διευθύνσεις. Οι διευθυντές των σχολείων της Διεύθυνσης που υπηρετεί ο υποψήφιος διευθυντής Εκπαίδευσης μπορούν να έχουν μια άποψη. Ομως, οι διευθυντές των σχολείων της δεύτερης Διεύθυνσης, όπου δεν υπηρετεί ο υποψήφιος, με ποιο τρόπο θα έχουν σχηματίσει άποψη για να ψηφίσουν;

«Είναι προφανές ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου είναι προχειρογραμμένο, “στο πόδι”. Είναι τόσα τα προβλήματα που θα δημιουργήσει κατά την εφαρμογή του, που οι συντάκτες του δείχνουν να μην τα αντιλαμβάνονται. Αν η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιθυμεί, πράγματι, την αξιοκρατική επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, θα πρέπει να αποσύρει το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου από τη Βουλή και να το θέσει στη διαβούλευση», τόνισε στην «Κ» ο αιρετός εκπρόσωπος στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δημήτρης Μπράτης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή