Ουσιαστικό διάλογο σε βάθος χρόνου ζητεί η ΠΟΣΔΕΠ

Ουσιαστικό διάλογο σε βάθος χρόνου ζητεί η ΠΟΣΔΕΠ

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συναίνεση για μακρόπνοη πολιτική στον χώρο της παιδείας έπειτα από ουσιαστικό διάλογο ζητεί η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών ΠΟΣΔΕΠ, κατηγορώντας τον υπουργό Αριστείδη Μπαλτά ότι επιστρέφει τα πανεπιστήμια 33 χρόνια πίσω. «Είναι απογοητευτικός ο τρόπος με τον οποίο ο υπουργός αντιμετωπίζει τα θέματα των πανεπιστημίων», λέει η ΠΟΣΔΕΠ, προσάπτοντάς του ότι επαναλαμβάνει σήμερα εκείνα για τα οποία κατηγορούσε την πρώην κυβέρνηση. Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή της η εκτελεστική γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ επικρίνει τον κ. Μπαλτά διότι:

• Στο συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ (στις 27 Φεβρουαρίου 2015) εξήγγειλε και την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για τη ρύθμιση επιμέρους θεμάτων των ΑΕΙ. «Το νομοσχέδιο που δημοσιοποιήθηκε όμως συνιστά επί της ουσίας ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο αλλάζει τελείως το πλαίσιο οργάνωσης και διοίκησης του πανεπιστημίου και προφανώς επιφέρει τεράστιας έκτασης αλλαγές χωρίς καμία απολύτως διαβούλευση. Το νομοσχέδιο αυτό επαναφέρει, κατά βάση, το πλαίσιο του 1268/82. Δηλαδή 33 χρόνια πίσω!», λέει η ομοσπονδία.

• Προχωρεί στην κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρύματος στα πανεπιστήμια, χωρίς δυστυχώς καμία αξιολόγηση.

• Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η παύση των νομίμως εκλεγμένων πρυτάνεων και κοσμητόρων! «Πρόκειται για κάτι απαράδεκτο, για το οποίο, το 2011, η μεγάλη πλειονότητα της πανεπιστημιακής κοινότητας (και ο σημερινός υπουργός) είχαμε κατηγορήσει την τότε υπουργό Παιδείας (και πολύ σωστά) χαρακτηρίζοντας την αντίστοιχη ρύθμιση αντιδημοκρατική», λέει η ΠΟΣΔΕΠ. Από την πλευρά του, ο κ. Μπαλτάς θεωρεί ότι οι νυν πρυτάνεις έχουν εκλεγεί με αντιδημοκρατικές διαδικασίες λόγω του ρόλου των Συμβουλίων. Και αυτό, παρότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει συνταγματικό τον νόμο 4009/2001 ύστερα από προσφυγές πανεπιστημιακών για το συγκεκριμένο ζήτημα.

«Είναι απογοητευτικός ο τρόπος με τον οποίο ο υπουργός αντιμετωπίζει τα θέματα των πανεπιστημίων, ακυρώνοντας πλήρως και τις θετικές ρυθμίσεις στα επιμέρους θέματα που έχει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Επειδή δεν θέλουμε να επιστρέψουμε 33 χρόνια πίσω, ζητάμε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να μην προχωρήσει στην κατάθεση των διατάξεων που αλλάζουν τον τρόπο διοίκησης του πανεπιστημίου και να περιοριστεί στις επιμέρους διατάξεις που είναι βελτιωτικές του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου (π.χ. αλλαγή της διαδικασίας εκλογής και εξέλιξης μελών ΔΕΠ, ρυθμίσεις για εξελίξεις μελών ΔΕΠ, κατάργηση της φορολογίας του “επιδόματος βιβλιοθήκης” των μελών ΔΕΠ σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, ρυθμίσεις για ΕΤΕΠ, ΕΕΔΙΠ, ρύθμιση για εργαζόμενους Π.Δ. 407, ρύθμιση για την αυτοδίκαιη αργία μέλους ΔΕΠ που τροποποιεί το υπάρχον απαράδεκτο και ανήθικο καθεστώς, διάταξη που χρειάζεται επιπλέον βελτίωση κ.λπ.), λέει η ΠΟΣΔΕΠ.

Πολιτική για τα επόμενα 15 χρόνια

Η ομοσπονδία, στη γραμμή ότι το επικείμενο νομοσχέδιο πρέπει να ρυθμίζει μόνο άμεσα ζητήματα, ζητεί από τον κ. Μπαλτά «να φέρει όλα τα άλλα θέματα που συνιστούν ένα νέο θεσμικό πλαίσιο στη λειτουργία και διοίκηση των πανεπιστημίων (π.χ. κατάργηση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, συμμετοχή στα όργανα και στις εκλογές οργάνων κ.λπ.) σε ευρεία διαβούλευση, όπως είχε δεσμευθεί και στο συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ». «Θα πρέπει επιτέλους να γίνει ένας ουσιαστικός, ανοιχτός, εθνικός διάλογος για την παιδεία, σε βάθος χρόνου, στον οποίο όλες οι δυνάμεις της κοινωνίας (κόμματα, πανεπιστήμια, θεσμικοί φορείς όπως η ΠΟΣΔΕΠ κ.λπ.) θα δεσμευθούμε να καταλήξουμε σε έναν εθνικό σχεδιασμό για την παιδεία και θα χαράξουμε μια πολιτική για τα επόμενα 15 χρόνια, η οποία θα πρέπει να έχει τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, καθώς το θέμα της παιδείας θα πρέπει να ενώνει όλους μας και όχι να μας χωρίζει», καταλήγει η ΠΟΣΔΕΠ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή