ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βιολογία, Μαθηματικά δυσκόλεψαν τους μαθητές

viologia-mathimatika-dyskolepsan-toys-mathites-2084171

Ανέβασε τον πήχυ χθες η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ). Υστερα από την πρώτη ημέρα των πανελλαδικών, όπου στη Νεοελληνική Γλώσσα-Εκθεση ετέθησαν θέματα που κρίθηκαν εύκολα, χθες στα δύο πιο δημοφιλή μαθήματα Γενικής Παιδείας -Βιολογία και Μαθηματικά- τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα σε σύγκριση με πέρυσι. Βέβαια, η δυσκολία τους ήταν ορθά διαβαθμισμένη μεταξύ των τεσσάρων θεμάτων, επιτρέποντας στους «σωστά προετοιμασμένους μαθητές με γνώση και κατανόηση της ύλης να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης», όπως ανέφερε η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) που χθες… έσταζε μέλι για την ΚΕΕ. Αντίθετα, στη Φυσική και την Ιστορία, που επιλέγουν πολύ λίγοι υποψήφιοι, τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι. Ειδικότερα:

• Στη Βιολογία (62,5% των υποψηφίων επέλεξε το μάθημα πέρυσι) τα θέματα κρίθηκαν από την ΠΕΒ σαφή, με διαβάθμιση δυσκολίας και ότι καλύπτουν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. «Θωρούμε θετικό ότι υπήρχαν θέματα που απαιτούν, εκτός από απλή ανάκτηση γνώσης, σύνθεση και εφαρμογή των βιολογικών γνώσεων, όπως και θέματα που επιδέχονται εναλλακτικές απαντήσεις. Συνολικά, τα θέματα προϋποθέτουν τη σφαιρική προσέγγιση των βιολογικών εννοιών», ανέφερε η ΠΕΒ. «Ηταν απαραίτητη η προσοχή του υποψηφίου, ιδιαίτερα στα θέματα Γ και Δ, όπου θα είχε συσσωρευτεί η κούρασή του και οι λεπτομέρειες των θεμάτων δεν θα επέτρεπαν μειωμένη εγρήγορση», πρόσθεσε στην «Κ» από την πλευρά του ο καθηγητής του φροντιστηρίου ΟΡΙΟΝ Γιώργος Τρίγκας.

• Στα θέματα των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής (το 31,1% των υποψηφίων επέλεξε το μάθημα πέρυσι), η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, όχι όμως στον επιθυμητό βαθμό. Η πάρα πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγουμένων τάξεων είναι καθοριστικός παράγοντας για την πλήρη διαπραγμάτευση με επιτυχία του συνόλου των ερωτημάτων. Τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά». «Τα τελευταία χρόνια το επίπεδο των θεμάτων είχε ανεβεί αρκετά, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης να μην επιλέγουν τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Χαρακτηριστικό της δομής του διαγωνίσματος και αρκετά βοηθητικό για τους υποψηφίους ήταν ότι σε αρκετά ερωτήματα είχε δοθεί και η απάντηση, οπότε αν κάποιος δεν κατέληγε σε αυτήν, θα μπορούσε να βρει το πιθανό λάθος του. Συμπερασματικά πιθανολογούμε ότι η φετινή βαθμολογία θα είναι ελαφρώς χαμηλότερη από την περσινή», σχολίασε στην «Κ» ο καθηγητής του ΟΡΙΟΝ Μανώλης Φουντουλάκης.

• Στη Φυσική (2,5% των υποψηφίων πέρυσι) η Ενωση Ελλήνων Φυσικών εκτίμησε ότι «τα θέματα της Φυσικής Γενικής Παιδείας καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της ύλης, είναι σαφή, επιστημονικά τεκμηριωμένα, είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και έχουν μια πειραματική προσέγγιση της Φυσικής». «Τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι, με εύκολη θεωρία και κάποιες δυσκολίες σε πράξεις. Ενας καλά προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να αριστεύσει», δήλωσε στην «Κ» ο καθηγητής του ΟΡΙΟΝ Γιάννης Κυριακίδης.

• Τα θέματα Ιστορίας (0,8% των υποψηφίων πέρυσι) «ήταν αρκετά εύκολα. Οι πολύ καλά διαβασμένοι μαθητές που κατείχαν απόλυτα το γνωστικό αντικείμενο σαφώς έγραψαν πολύ καλά», ανέφερε στην «Κ» η καθηγήτρια του ΟΡΙΟΝ Ελένη Σιαχάμη.

Δείτε τα θέματα και τις λύσεις τους όπως τα παρουσιάζει η Καθημερινή σε συνεργασία με τα φροντιστήρια ΟΡΙΟΝ.

Αρκετά εύκολα χαρακτήρισε τα θέματα Ιστορίας Γενικής Παιδείας, η καθηγήτρια Ελένη Σιαχάμη. Διαβάστε εδώ το σχόλιό της και την εκτίμησή της για το ποσοστό επιτυχίας των διαγωνιζομένων.

Απαιτητικά χαρακτήρισε τα θέματα των μαθηματικών ο καθηγητής κ. Μανώλης Φουντουλάκης. Διαβάστε εδώ το σχόλιο των φροντιστηρίων ΟΡΙΟΝ.

Aυξημένης δυσκολίας σε σχέση με πέρυσι κρίνονται τα θέματα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας από τον καθηγητή κ. Γιώργο Τρίγκο. Διαβάστε εδώ το σχόλιο και την εκτίμηση του ποσοστού επιτυχίας.

Αντίθετα, πιο εύκολα από πέρυσι με εύκολη θεωρία και κάποιες δυσκολίες σε πράξεις, χαρακτηρίστηκαν τα θέματα Φυσικής Γενικής Παιδείας από τον καθηγητή κ. Γιάννη Κυριακίδη. Διαβάστε εδώ το σχόλιο και την εκτίμηση του ποσοστού επιτυχίας.

Εξέταση στα μαθήματα κατεύθυνσης

Αύριο ολοκληρώνεται η πρώτη εβδομάδα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, με τους υποψηφίους να περνούν στην εξέταση των μαθημάτων κατεύθυνσης. Βέβαια, η πλειονότητα θα δοκιμασθεί αύριο σε μαθήματα που θεωρούνται από τα… χαμηλά εμπόδια μεταξύ των έξι του εξεταστικού δρόμου αντοχής. Ειδικότερα:

• Οι υποψήφιοι θετικής κατεύθυνσης θα εξετασθούν στη Χημεία, όπου πέρυσι το 26,97% αρίστευσε με βαθμό πάνω από 18.

• Εκείνοι του δεύτερου κύκλου τεχνολογικής κατεύθυνσης θα εξετασθούν στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, μάθημα στο οποίο πέρυσι σημειώθηκε ρεκόρ αριστούχων της τελευταίας πενταετίας ― αρίστευσε το 30,65%.

• Στον αντίποδα, οι της θεωρητικής κατεύθυνσης θα εξετασθούν στη Λογοτεχνία. Πέρυσι οι υποψήφιοι «τα βρήκαν μπαστούνια» με το απόσπασμα από διήγημα του Γ. Βιζυηνού (από τα διδαγμένα) και το αδίδακτο απόσπασμα από το έργο του Ι. Κονδυλάκη. Ετσι, σημειώθηκε το χαμηλότερο ποσοστό αρίστων της τελευταίας πενταετίας (3,1%).

• Οι λιγοστοί υποψήφιοι του πρώτου κύκλου τεχνολογικής κατεύθυνσης θα εξετασθούν στη Χημεία-Βιοχημεία, όπου πέρυσι τα αποτελέσματα ήταν καταστροφικά. Ενώ συνήθως το ποσοστό των αρίστων ξεπερνά το 40%, πέρυσι αρίστευσε μόλις το 17,38% των υποψηφίων.