Υπέρμετρη καθυστέρηση έκδοσης βαθμολογιών σε ΑΕΙ

Υπέρμετρη καθυστέρηση έκδοσης βαθμολογιών σε ΑΕΙ

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια στόχευε, στο Ταλίν βρέθηκε φοιτητής του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), ο οποίος διεκδίκησε μία θέση σε ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο μέσω του προγράμματος Erasmus. Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι καθηγητής του στη σχολή της Αθήνας, εδώ και τρεις μήνες, δεν έχει εκδώσει τους βαθμούς των εξετάσεων του Φεβρουαρίου. Και δεν είναι ο μόνος πανεπιστημιακός που έχει καθυστερήσει. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μεταξύ αυτών βρίσκεται και γενικός γραμματέας υπουργείου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», σε σχολές της Αθήνας έχει καθυστερήσει υπέρμετρα η έκδοση βαθμολογιών κάποιων μαθημάτων, καθώς έχουν περάσει πάνω από τρεις μήνες από την εξέτασή τους στις αρχές Φεβρουαρίου. Ο λόγος της καθυστέρησης δεν οφείλεται στον φόρτο εργασίας των διοικητικών υπαλλήλων του ΕΚΠΑ λόγω της υποστελέχωσης των υπηρεσιών, καθώς πλέον το σύστημα έχει αλλάξει και οι διδάσκοντες καταχωρούν οι ίδιοι (ή κάποιος συνεργάτης τους) τις βαθμολογίες ηλεκτρονικά. Φτάνει, βέβαια, να έχουν διορθώσει τα γραπτά. Και στο σημείο αυτό είναι η πηγή του προβλήματος.

Κάποιοι καθηγητές παραμελούν τα καθήκοντά τους στο πανεπιστήμιο, δίνοντας βάρος σε άλλες επαγγελματικής φύσης εργασίες τους (π.χ. συμμετοχή στην Ε.Ε. κ.λπ.). Επίσης, μεταξύ εκείνων που ακόμη δεν έχουν εκδώσει βαθμολογίες, διότι δεν έχουν βαθμολογήσει τα γραπτά μετά τις εξετάσεις του Φεβρουαρίου, είναι και γενικός γραμματέας που ανέλαβε το πόστο αρχές Μαρτίου. Καθηγητές που μίλησαν χθες στην «Κ» χαρακτήρισαν τον συγκεκριμένο πανεπιστημιακό «πάντα συνεπή στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις του». Ετσι, το ερώτημα βέβαια είναι τι κάνει το Τμήμα των αμελών πανεπιστημιακών, ώστε να βοηθήσει τους αγωνιώντες φοιτητές. Αλλωστε, το θέμα έφθασε στην «Κ» εξαιτίας αντιδράσεων φοιτητών, οι οποίοι όμως διστάζουν να διαμαρτυρηθούν απευθείας στον καθηγητή τους υπό τον φόβο της… δυσμένειας. Μάλιστα, υπάρχουν φοιτητές που δεν πήραν θέση στο πανεπιστήμιο της αρεσκείας τους στην Ευρώπη μέσω του προγράμματος Erasmus, διότι έχασαν μόρια στην κατάταξη των υποψηφίων. Και αυτό, διότι οι φοιτητές που θέλουν να φοιτήσουν σε κάποιο ευρωπαϊκό ΑΕΙ μέσω Erasmus γίνονται δεκτοί στα πανεπιστήμια με κριτήρια τον μέσο όρο της βαθμολογίας τους και τον αριθμό των μαθημάτων στα οποία έχουν εξετασθεί με επιτυχία. Οσο περισσότερα μαθήματα έχουν τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να γίνουν δεκτοί από το ΑΕΙ της πρώτης επιλογής τους.

Αλλαγή αντικειμένου

Τέλος, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, οι πανεπιστημιακοί και οι διδάσκοντες στα ΤΕΙ επιτρέπεται να μεταβάλουν το γνωστικό αντικείμενό τους ύστερα από συνεκτίμηση του διδακτικού, συγγραφικού, ερευνητικού και κλινικού – εργαστηριακού έργου τους, με απόφαση του υπουργού Παιδείας, ύστερα από προηγούμενη αίτηση του ενδιαφερομένου, γνώμη του οικείου Τομέα και απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος, όπου υπηρετούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή