ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δύσκολα θέματα ρίχνουν τις βάσεις

dyskola-themata-richnoyn-tis-vaseis-2085067

Πτωτική κλίση έλαβαν οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ ύστερα από τα χθεσινά, ιδιαίτερα δύσκολα, θέματα στα Μαθηματικά και στα Αρχαία κατεύθυνσης. Τα δύο μαθήματα είναι πρώτης βαρύτητας, καθώς ο βαθμός σε αυτά προσμετράται με συντελεστή 1,3: τα Αρχαία για τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης που διεκδικούν μία θέση στις φιλολογίες, στις νομικές και στα τμήματα κοινωνικών επιστημών, και τα Μαθηματικά για τους υποψηφίους της τεχνολογικής κατεύθυνσης, που διεκδικούν την εισαγωγή τους στα τμήματα θετικών (φυσικομαθηματικές κ.ά.) και τεχνολογικών επιστημών (πολυτεχνεία, πληροφορική). Βέβαια, οι επιδόσεις στα Μαθηματικά επηρεάζουν και την πορεία των βάσεων εισαγωγής στις περιζήτητες σχολές υγείας, καθώς στο μάθημα εξετάζονται (όχι ως πρώτης βαρύτητας) οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης.

Ειδικότερα, ως «τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών» χαρακτήρισε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) τα θέματα των Μαθηματικών, προσθέτοντας ότι «το ποσοστό των ερωτημάτων αυξημένης δυσκολίας είναι μεταξύ των υψηλότερων συγκρινόμενο με τα θέματα των προηγουμένων ετών». Εκτός από τον υψηλό βαθμό δυσκολίας, τα θέματα ήταν και πολλά. Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, ότι σύμφωνα με την ΕΜΕ, ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων. «Αρκετά υποερωτήματα είχαν περισσότερες από μία λύσεις. Αν κάποιος υποψήφιος επέλεγε τις έξυπνες και γρήγορες λύσεις, τότε θα κέρδιζε σημαντικό χρόνο. Πρέπει, όμως, να τονίσουμε ότι υπήρξαν υποερωτήματα με πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας, ως εκ τούτου το ποσοστό των αριστούχων θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε στην «Κ» ο καθηγητής Μαθηματικών του φροντιστηρίου ΟΡΙΟΝ, κ. Μανώλης Φουντουλάκης.

Ως προς τα Αρχαία, στους υποψηφίους δόθηκε προς εξέταση διδαγμένο κείμενο του Πρωταγόρα σχετικά με την πολιτική αρετή, ενώ το αδίδακτο κείμενο ήταν από το έργο του Θουκυδίδη «Ιστορίαι». «Το κείμενο είναι απαιτητικό, χαρακτηριστικό, όμως, για τη θουκυδίδεια πυκνότητα λόγου και ύφους» σχολίασε η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, προσθέτοντας πάντως ότι ήταν εύστοχη η επιλογή του διδαγμένου κειμένου από τον Πρωταγόρα σχετικά με την πολιτική αρετή.

«Τα φετινά θέματα παρουσίαζαν αυξημένη δυσκολία για τους υποψηφίους, με αποτέλεσμα μικρότερος βαθμός υποψηφίων να κατακτήσει υψηλή βαθμολογία στο βασικό μάθημα εξέτασης της θεωρητικής κατεύθυνσης, γεγονός που ενδεχομένως θα έχει ως αποτέλεσμα την πτώση των βάσεων», σχολίασε χθες για την «Κ» ο καθηγητής του φροντιστηρίου ΟΡΙΟΝ, κ. Μιχάλης Μπικάκης. Για το γνωστό κείμενο, ο ίδιος ανέφερε ότι «δεν είχε επιλεγεί ποτέ στο παρελθόν». Ως προς το απόσπασμα του άγνωστου κειμένου, ο κ. Μπικάκης τόνισε ότι «κρίνεται απαιτητικό για τους μαθητές, με δεδομένο ότι ο λόγος του Θουκυδίδη θεωρείται πυκνός και δυσνόητος, ενώ για την αποκωδικοποίηση των νοημάτων απαιτούνταν ένταξη στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο. Η έλλειψη νοηματικής συνοχής και αλληλουχίας δεν διευκόλυνε τους μαθητές στην κατανόηση και τη μετάφρασή του».

 Δείτε εδώ τα θέματα  όπως τα παρουσιάζει η «Κ» σε συνεργασία με τα φροντιστήρια ΟΡΙΟΝ.

Αντιδράσεις για Πειραματικά

Για κατάργηση της ισότητας ευκαιριών, που πρέπει να έχουν όλοι οι μαθητές, κατηγορούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας γονείς μαθητών σε δημοτικά σχολεία στο κέντρο της Αθήνας. Και αυτό, διότι το υπουργείο Παιδείας έκανε δεκτή τροπολογία 21 βουλευτών της Ν.Δ. για σύνδεση των Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Αθηνών (Μαράσλειο) με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας, στην Πλάκα. Αποτέλεσμα αυτής της σύνδεσης είναι οι απόφοιτοι του Μαρασλείου να περνούν αυτόματα στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, αφήνοντας ελάχιστες θέσεις –21 από 78– προς κλήρωση για τα παιδιά άλλων σχολείων. «Η τροπολογία κατατέθηκε εκπρόθεσμα και δεν συζητήθηκε στη Βουλή» λέει επιστολή γονέων προς τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά και τον αναπληρωτή του, Τάσο Κουράκη. «Τέτοια διασύνδεση σχολείων δεν υπήρξε ποτέ μέχρι σήμερα. Οι μαθητές όλων των Δημοτικών των γειτονικών περιοχών έχουν πολύ μικρές στατιστικά πιθανότητες εισαγωγής στο 1ο Πειραματικό. Το δικαίωμα αυτό παραχωρείται προνομιακά στους μαθητές που έτυχε (με κλήρωση) να εισαχθούν στα Δημοτικά Μαρασλείου. Τούτο, δε, χωρίς καμιά ιστορική και λογική εξήγηση», λένε οι γονείς.