Φοιτητές καινοτομούν ψηφιακά και επιχειρηματικά

Φοιτητές καινοτομούν ψηφιακά και επιχειρηματικά

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν το 2012, όταν η γιαγιά μιας συμμαθήτριας, της Ναταλίας Κρίτσαλη, αρρώστησε βαριά. Νοσηλευόταν στο νοσοκομείο της Λήμνου και είχε ανάγκη μετάγγισης αίματος για να αντιμετωπίσει διαδοχικά χειρουργεία. Προκειμένου να βρεθούν αιμοδότες, η τελειόφοιτη μαθήτρια λυκείου δημοσίευσε μαζί με τη φίλη της εκκλήσεις στο Ιντερνετ. Αυτή η εμπειρία αποτέλεσε την αφορμή για να ξεκινήσει λίγα χρόνια μετά, ως φοιτήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου, μια αντίστοιχη διαδικτυακή εφαρμογή για ασθενείς και υποψήφιους δότες.

Η υπηρεσία που δημιούργησε η 21χρονη μαζί με συμφοιτητές της ονομάζεται «Bloode» και έως σήμερα έχει διοργανώσει δύο αιμοδοσίες. Συνολικά 450 εθελοντές έχουν εγγραφεί στην εφαρμογή και ειδοποιούνται μέσω email όταν υπάρχει έκκληση για δωρεά αίματος. «Στόχος της ομάδας μας είναι να φτιάξουμε μια αντίστοιχη εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα ώς τον Σεπτέμβριο και να αυξήσουμε τους εθελοντές», λέει στην «Κ» η Κρίτσαλη. Την περασμένη Παρασκευή, η ομάδα της κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό Ψηφιακής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, που διοργάνωσαν το Οικονομικό Πανεπιστήμιο και το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων. Τον ερχόμενο Ιούλιο το «Bloode» θα συμμετάσχει σε αντίστοιχο ευρωπαϊκό διαγωνισμό στη Λισσαβώνα.

Η πλατφόρμα για τους εθελοντές αιμοδότες στεγάζεται στο Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου. Δεν ήταν η μοναδική επιχειρηματική πρόταση που ανέπτυξαν φέτος φοιτητές. Μία από τις ομάδες που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό προωθεί τη δημιουργία εφαρμογής, η οποία θα διευκολύνει άτομα με αναπηρίες στα ταξίδια τους, φέρνοντάς τα σε επαφή με επαγγελματίες συνοδούς. Αλλη μία εφαρμογή θα προτείνει στους χρήστες της εξατομικευμένες επιλογές διασκέδασης βάσει των ενδιαφερόντων τους. «Προσπαθούμε να δώσουμε στους φοιτητές μας ικανότητες για να σχεδιάζουν πρωτότυπα προϊόντα και υπηρεσίες», είπε ο καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης.

Σήμερα το Οικονομικό Πανεπιστήμιο των 11.000 φοιτητών περιλαμβάνει στο πρόγραμμα σπουδών του 15 μαθήματα που σχετίζονται με την ψηφιακή καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. «Πριν από δέκα χρόνια δεν ήταν της μόδας να μιλάς στην Ελλάδα για επιχειρηματικότητα. Κύριο μέλημα ήταν πώς θα βολευτεί κάποιος στον δημόσιο τομέα», σημείωσε κατά την απονομή των βραβείων ο πρόεδρος του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων, Χρήστος Τσάγκος. «Αυτό το οικοσύστημα των start ups δεν υπήρχε πριν από δύο – τρία χρόνια. Τώρα βλέπουμε νέους ανθρώπους να κάνουν ενδιαφέροντα πράγματα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή