Ελλείψει ρευστού οι μετανάστες μένουν στα νησιά

Ελλείψει ρευστού οι μετανάστες μένουν στα νησιά

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 Στο χρηματοδοτικό κενό που δημιουργείται από την αναμονή εκταμίευσης ευρωπαϊκών κονδυλίων αποδίδουν στελέχη της κυβέρνησης τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή του σχεδιασμού για τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών. Στην ατζέντα του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής δίνεται προτεραιότητα στην ενίσχυση της Λέσβου, της Κω και της Λέρου, των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου που δέχονται και τη μεγαλύτερη επιβάρυνση από τις καθημερινές αφίξεις υπερφορτωμένων φουσκωτών λεμβών. Μόνο το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου 2015, το Λιμενικό Σώμα κλήθηκε να αντιμετωπίσει 466 περιστατικά παράνομης εισόδου στη χώρα.

Οπως αναφέρει στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, μέσα στον επόμενο μήνα πρόκειται να παραδοθεί στη Λέσβο το Κέντρο Πρώτης Υποδοχής, δυναμικότητας 250 θέσεων. Στην Κω εξετάζεται η αξιοποίηση και άλλων χώρων για προσωρινή στέγαση των νεοεισερχομένων, ενώ θα συνεχιστεί η χρήση του παλιού ξενοδοχείου Captain Elias. Το κτίριο είχε κατασχεθεί από τράπεζα και ρήμαζε εδώ και τουλάχιστον μία πενταετία. Την περασμένη Δευτέρα, πυρκαγιά κατέστρεψε τμήμα του ισογείου και προκάλεσε τις αντιδράσεις κατοίκων του νησιού, που ζητούν την εκκένωσή του. Περισσότεροι από 200 μετανάστες –ανάμεσά τους οικογένειες με παιδιά– μένουν εκεί μέχρι να ταυτοποιηθούν από τις αστυνομικές αρχές. Κλιμάκια του ΚΕΕΛΠΝΟ και των Γιατρών Χωρίς Σύνορα βρίσκονται στο νησί για να συνδράμουν στη διαχείριση των μεταναστών. Παράλληλα, στη Λέρο αναζητείται και άλλος χώρος προσωρινής στέγασης πέρα από τη βίλα Αρτεμις, ένα ανακαινισμένο κτίριο εντός των εγκαταστάσεων του ψυχιατρικού νοσοκομείου.

Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για την αξιοποίηση και στελέχωση νέων δομών σε αυτά τα νησιά είναι η εκταμίευση ευρωπαϊκών κονδυλίων (που αφορούν την περίοδο 2014- 2020). Στο ίδιο χρηματοδοτικό κενό μπλοκάρει και το θέμα ναύλωσης επιβατηγού πλοίου, που θα παραλαμβάνει τους νεοεισερχομένους από τα νησιά και θα τους οδηγεί σε κέντρα υποδοχής της ηπειρωτικής Ελλάδας. Προτεραιότητα θα δίνεται σε νησιά που δεν διαθέτουν επαρκείς χώρους φιλοξενίας. Σύμβουλος του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, αναφέρει στην «Κ» ότι θα χρησιμοποιηθεί ένα πλοίο για τη μεταφορά, ότι το υπουργείο βρίσκεται σε επαφή με ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες και ότι αναζητείται η διαδικασία μίσθωσης. Ωστόσο, εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών με τους οποίους επικοινώνησε η «Κ» δηλώνουν άγνοια.

Μέχρι στιγμής, αφού ταυτοποιηθούν, οι μετανάστες και οι πρόσφυγες ταξιδεύουν με τα πλοία της γραμμής από τα νησιά στον Πειραιά, για να αναζητήσουν εκεί τα κυκλώματα των διακινητών που θα τους οδηγήσουν στη Δυτική Ευρώπη. Σε σταθερή βάση, τα πλοία που σαλπάρουν από τη Χίο για τον Πειραιά μεταφέρουν πάνω από 80 μετανάστες. Λιμενικοί, όμως, που μίλησαν στην «Κ» ανησυχούν πως με την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος θα μένουν λιγότερες διαθέσιμες θέσεις για τους μετανάστες και θα αυξάνεται ο χρόνος παραμονής τους στα νησιά.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή