ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΛΠ: προς αναβολή γενική συνέλευση – υπογραφή συλλογικής σύμβασης

olp-pros-anavoli-geniki-syneleysi-ypografi-syllogikis-symvasis-2087790

Προς αναβολή και επανάληψη για τη Δευτέρα 22 Ιουνίου οδεύει η προγραμματισμένη για αύριο Σάββατο ετήσια τακτική γενική συνέλευση της ΟΛΠ Α.Ε., στην οποία πρόκειται να γίνει η αλλαγή των μελών του διοικητικού συμβουλίου. Προς αναβολή οδεύει και η απόφαση για διετή παράταση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, που αναμενόταν να ληφθεί σήμερα από το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΠ. Η ένταση που προκαλούν οι εξελίξεις σχετικά με την προσπάθεια της απερχόμενης διοίκησης να υπογραφεί σήμερα συλλογική σύμβαση εργασίας, αλλά και η δυσκολία που διαφάνηκε χθες να επιλεγούν νέα πρόσωπα από την κυβέρνηση για το Δ.Σ. και την ηγεσία τής υπό διαδικασία ιδιωτικοποίησης εισηγμένης, αναφέρονται ως οι βασικές αιτίες. Πολιτικές και άλλες δυσκολίες, όπως το γεγονός πως όποια νέα διοίκηση επιλεγεί θα είναι μεταβατική αφού η ΟΛΠ Α.Ε. οδεύει προς πώληση του 51%, συνέβαλαν στη δυστοκία που παρατηρείται τα τελευταία 24ωρα στο μέτωπο αυτό. Την ιδιωτικοποίηση, πάντως, επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά χθες η κυβέρνηση, η οποία διά στόματος του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη δήλωσε πως οι ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ενταχθεί στον φετινό προϋπολογισμό –όπως ο ΟΛΠ και τα περιφερειακά αεροδρόμια– θα προχωρήσουν κανονικά.

Ομως το ζήτημα προκαλεί μεγάλες εντάσεις μεταξύ των εργαζομένων στον Πειραιά και έτσι η αναβολή της γενικής συνέλευσης εκτιμάται πως μπορεί να λειτουργήσει και ως μηχανισμός εκτόνωσης. Ειδικά καθώς σήμερα στο διοικητικό συμβούλιο που έχει προγραμματιστεί δεν αναμένεται να υπογραφεί, όπως προτείνει η απερχόμενη διοίκηση Γ. Ανωμερίτη, παράταση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας που έχουν λήξει από τον Απρίλιο. Συγκεκριμένα, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου που εκπροσωπούν το Δημόσιο φέρεται να έλαβαν γραπτώς οδηγίες χθες το απόγευμα να μη συζητήσουν το θέμα και να μη λάβουν κάποια απόφαση καθώς τις συμβάσεις αυτές θα υπογράψει η νέα διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε., που αναμένεται να αναλάβει εντός του Ιουνίου.

Η δυσκολία επιλογής προσώπων χαρακτηρίζεται από την αγορά απόλυτα αναμενόμενη καθώς ουδείς, ειδικά κομματικός παράγοντας, θα επιθυμούσε να εμφανιστεί ως μέρος του management που χειρίστηκε τη διαδικασία αξιοποίησης. Πόσο μάλλον που η θητεία αυτή φαίνεται να έχει ημερομηνία λήξης τη χρονική στιγμή που θα αναλάβει ο νέος βασικός μέτοχος που θα αναδειχθεί από τη διαγνωστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία ολοκληρώνεται, εκτός απροόπτου, στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου.

Σύμφωνα όμως με καλά ενημερωμένες πηγές, ακόμα και τα πρόσωπα που προτάθηκαν για μέλη του διοικητικού συμβουλίου δεν φαίνεται να συγκεντρώνουν την απαραίτητη συναίνεση όλων των πλευρών που συμμετέχουν στις αποφάσεις αυτές. Στην επιλογή αυτή εμπλέκονται, σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γ. Δραγασάκης, ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκης, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, ο γραμματέας της κυβέρνησης, Σπ. Σαγιάς, και, βέβαια, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας. Η ομάδα θα συνεδριάσει στις αρχές της εβδομάδας.

Πρέπει να υπογραμμιστεί πως το νέο διοικητικό συμβούλιο όπως και ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι αυτοί που θα κληθούν να λάβουν αλλεπάλληλες αποφάσεις που σχετίζονται με τη διαδικασία αξιοποίησης.

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν επίσης ότι νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος προβλέπεται να αξιολογηθούν από ανεξάρτητους οίκους αξιολόγησης στελεχών και τα προτεινόμενα μέλη για το Δ.Σ. αξιολογούνται από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η αναβολή της αυριανής γενικής συνέλευσης στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου θα παραμείνει, μέχρι νεωτέρας, ο Γ. Ανωμερίτης. Υπενθυμίζεται πως ο παλαιός πολιτικός του ΠΑΣΟΚ στα μέσα της εβδομάδας σε επιστολή του προς τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα ανακοίνωσε την απόφασή του να αποχωρήσει εάν η κυβέρνηση εμμείνει στην απόφασή της να προχωρήσει την ιδιωτικοποίηση. Και αυτό παρά το γεγονός πως ήταν γνωστό εδώ και εβδομάδες στους παροικούντες το λιμάνι πως η απομάκρυνσή του είχε ήδη αποφασιστεί από την κυβέρνηση.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, κύκλοι της αγοράς διατυπώνουν την ευχή τα αλλεπάλληλα αυτά «επεισόδια», που προκαλούν καθυστερήσεις στη διαγωνιστική διαδικασία εδώ και μήνες, να μη λειτουργήσουν ως νέα τροχοπέδη και να μην αποθαρρύνουν τους υποψήφιους επενδυτές, των οποίων ο εκνευρισμός είναι ήδη αυξημένος.