Υπό… διάλυση το αεροδρόμιο της Μυκόνου

Υπό… διάλυση το αεροδρόμιο της Μυκόνου

3' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Gulfstream με το οικόσημο της βασιλικής οικογένειας του Μαρόκου, που βρισκόταν σταθμευμένο την περασμένη εβδομάδα στον διάδρομο του αεροδρομίου της Μυκόνου, υπενθύμιζε σε όλους τους επισκέπτες πόσο δημοφιλής προορισμός είναι το διάσημο νησί για πάσης φύσεως μέλη του διεθνούς τζετ σετ. Μέσα από τα τζάμια της πύλης αναχωρήσεων όμως, τα πράγματα ήταν αρκετά διαφορετικά. Βρετανοί τουρίστες περνούσαν την ώρα τους κατάχαμα, μπροστά από το μοναδικό κατάστημα τουριστικών ειδών εντός της πύλης, το οποίο το απόγευμα της Κυριακής παρέμενε κλειστό. Επισκέπτες από άλλες χώρες ανέμεναν πάνω από μία ώρα όρθιοι μέχρι να ακούσουν στα μεγάφωνα ότι για την ακριβή ώρα αναχώρησης της πτήσης τους θα ενημερωθούν με νέα ανακοίνωση έπειτα από τρία τέταρτα, ενώ μία έγκυος, παραπονούμενη για τη δίωρη καθυστέρηση της πτήσης της, ζητούσε να βγει από την  πύλη αναχώρησης, όταν πια ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα ότι  το  αεροπλάνο  της  για  Αθήνα θα  καθυστερούσε  κι  άλλο.

Σύμφωνα με ταξιδιώτες και εργαζομένους, η κατάσταση αυτή αποτελεί καθημερινότητα για το αεροδρόμιο της Μυκόνου στο μέσον μιας τουριστικής σεζόν που υπέφερε ήδη από ακυρώσεις και πλήγματα λόγω των capital controls. Οι περιγραφές για ένα αεροδρόμιο που σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς επρόκειτο να έχει αύξηση κίνησης περί το 20% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο, είναι πραγματικά αποκαρδιωτικές: τριτοκοσμική υγιεινή, ανεπαρκείς χώροι αναμονής, μεγάλες καθυστερήσεις, σχεδόν ανύπαρκτη συντήρηση, απαρχαιωμένες υποδομές και εξαντλητικές ώρες εργασίας στα όρια της ασφάλειας τόσο για εργαζομένους όσο και για επισκέπτες του νησιού. Τουριστικοί παράγοντες του νησιού προβλέπουν επιπτώσεις από την κατάσταση αυτή, που ενδέχεται να αποδειχθούν και κοστοβόρες.

Για παράδειγμα, την Tρίτη, μαζί με την απογείωση ενός ακόμα αεροσκάφους ξεκόλλησαν είκοσι περίπου τετραγωνικά μέτρα ασφάλτου, δημιουργώντας πρόβλημα στη λειτουργία του αεροδρομίου. Το τεχνικό προσωπικό κάλυψε την τρύπα με πρόχειρα υλικά ταχείας πήξεως εντός είκοσι λεπτών. Σημειώνεται ότι το ίδιο αεροδρόμιο είχε κλείσει νωρίτερα τον Ιούνιο για τέσσερις ώρες λόγω αποκόλλησης τμήματος της ασφάλτου που καλύπτει τον αεροδιάδρομο.

Σε ένα αεροδρόμιο στο οποίο κάποιες ημέρες απογειώνονται και προσγειώνονται αεροσκάφη ανά πεντάλεπτο, τέτοιες βλάβες δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα καθυστερήσεων. Ο διεθνής ταξιδιωτικός πράκτορας TUI με μεγάλο κύκλο εργασιών και επενδύσεις στη χώρα μας, υπολογίζει ότι για κάθε εκατομμύριο λεπτά που χάνονται σε καθυστερήσεις, ο ίδιος χάνει πενήντα εκατομμύρια ευρώ. Αυτό επικαλούνται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Κάθε λεπτό καθυστέρησης υπολογίζεται ότι κοστίζει στις αεροπορικές εταιρείες περίπου 80 ευρώ, υποστηρίζουν οι ελεγκτές. Η ΕΕΕΚ καταγγέλλει εξοντωτικές συνθήκες εργασίας, τόσο στη Μύκονο, όσο και στη Σαντορίνη και τη Σκιάθο.

«Κάποιες μέρες ο ελεγκτής δεν μπορεί να σηκωθεί ούτε για να πάει στην τουαλέτα για ώρες. Ο Πύργος εκεί είναι ο παλαιότερος στην Ελλάδα και διαθέτει μόνο μία συχνότητα με χειροκίνητο μικρόφωνο. Τυχαίνει να μπαίνουν σε αυτήν έως και δέκα αεροσκάφη, τα οποία πρέπει να τροχιοδρομήσουν ένα προς ένα με τη σειρά» λέει ο κ. Αντώνης Ελευθεριάδης, αντιπρόεδρος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Οι ελεγκτές διεκδικούν τον διαχωρισμό της αεροναυτιλίας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι με το οποίο διαφώνησε ανοιχτά ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος επιπλέον κατηγόρησε τους ελεγκτές για συντεχνιακά συμφέροντα. Οι ελεγκτές από την πλευρά τους επιμένουν ότι δεν αγωνίζονται για κεκτημένα, αλλά για τον εκσυγχρονισμό των δομών (αγορά ραντάρ) και την κάλυψη κενών θέσεων. «Από τις 400 χιλιάδες πτήσεις τον χρόνο, κατά τη δεκαετία του ’90, πλησιάζουμε πλέον τις 800 χιλιάδες. Ομως από 705 άτομα προσωπικό πριν από τρία χρόνια, τώρα είμαστε 540. Με τον ρυθμό συνταξιοδοτήσεων του χρόνου δεν θα είμαστε σε θέση να καλύψουμε βασικές λειτουργίες του ελληνικού FIR» λέει ο κ. Ελευθεριάδης. Σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 32 νέων ελεγκτών και την αναβάθμιση του συστήματος PALLAS. Σημειώνεται ότι τα τέλη αεροναυτιλίας έφτασαν πέρυσι τα 180 εκατομμύρια ευρώ, όμως με απόφαση των κ. Στουρνάρα και Σταϊκούρα, την οποία συνεχίζει η σημερινή διοίκηση, σύμφωνα με την ΕΕΕΚ, πηγαίνουν στον ΟΔΔΗΧ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή