Δεν μειώνονται τα διόδια, παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες

Δεν μειώνονται τα διόδια, παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν θα εφαρμοστούν, όπως άλλωστε αναμενόταν, οι πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών περί μείωσης διοδίων στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας. Ο κ. Σπίρτζης παραδέχθηκε ότι δεν έχει υπογραφεί τελική συμφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και τον παραχωρησιούχο, και συνεπώς αναστέλλονται όλα όσα ανακοίνωσε πριν από δύο εβδομάδες. Ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός παρουσίασε και προτάσεις τροποποιήσεων στον διαγωνισμό για το Καστέλλι.

Δύο ημέρες πριν από τον Δεκαπενταύγουστο, ο κ. Σπίρτζης είχε σε συνέντευξη Τύπου ανακοινώσει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους Νέα Οδός και Κεντρική Οδός για μειώσεις διοδίων στους εργαζόμενους και στους μόνιμους κατοίκους περί την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας. Δύο εβδομάδες μετά, οι εξαγγελίες αποσύρθηκαν. Οπως ανέφερε σε σχετική ερώτηση της «Κ», τελικό κείμενο συμφωνίας ανάμεσα στον ιδιώτη και το Δημόσιο δεν υπάρχει, άρα και καμία δέσμευση προς την επόμενη ηγεσία του υπουργείου. «Δεν είχαμε προβλέψει ότι θα γίνονταν εκλογές», ανέφερε. «Τα μέτρα θα μπορούσαν να εφαρμοστούν τον Σεπτέμβριο». Ερωτώμενος από την «Κ» για το αποτέλεσμα της πολλά υποσχόμενης ομάδας εργασίας στην οποία είχε ανατεθεί πρόταση αναθεώρησης του χρηματο-οικονομικού μοντέλου των οδικών συμβάσεων παραχώρησης, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι, τελικά, αποφασίστηκε… να ανατεθεί (άγνωστο πότε) σε σύμβουλο.

Ο κ. Σπίρτζης επιβεβαίωσε το χθεσινό ρεπορτάζ της «Κ» περί υποβάθμισης του διευθυντή του υπουργείου Υποδομών που επιχείρησε, εφαρμόζοντας το νόμο, να κλείσει τις μπάρες στην εθνική οδό. «Αυτό οφείλω να κάνω όταν έχω στελέχη που θέλουν να κάνουν άλλα από αυτά που θέλει η πολιτική ηγεσία. Δεν είναι μόνον ο συγκεκριμένος, είναι και άλλοι», ανέφερε. Υποστήριξε δε ότι υπήρχε προηγούμενη συμφωνία του υπουργείου με τον παραχωρησιούχο (η οποία ωστόσο δεν έχει νομική ισχύ, άρα δεν «προστατεύει» τον νομοταγή υπάλληλο) και πρόθεση επίλυσης του θέματος με τροπολογία (κατά παράβαση, βέβαια, της απόφασης του ΣτΕ).

Κατά τα λοιπά, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε τις προτάσεις του για τροποποιήσεις στους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν την πριμοδότηση της κοινοπραξίας που στην προσφορά της θα μειώσει τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο έργο (220 εκατ. ευρώ) και θα αυξήσει την οικονομική προσφορά στη διαδικασία επιλογής αναδόχου (από 75% σε 80%). Επίσης την αύξηση του πρόσθετου ανταλλάγματος του ιδιώτη στο Δημόσιο από τα έσοδα από 1% σε 2%.

Ερωτώμενος από την «Κ», ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι οι απαλλοτριώσεις (που έχουν εκτιμηθεί σε 70 εκατ. ευρώ) δεν έχουν ξεκινήσει, ωστόσο το έργο θεωρείται ώριμο για δημοπράτηση. «Το Καστέλλι καθυστέρησε πολύ και προφανώς δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε διαγωνισμό μέσα στις εκλογές. Μπορούμε όμως να εκμεταλλευτούμε τον χρόνο για να καταθέσουν όλες οι πλευρές τις προτάσεις τους και να καταλήξουμε τι μοντέλο παραχώρησης θέλουμε», ανέφερε.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή