Ζητούνται εθελοντές εκπαιδευτικοί

Ζητούνται εθελοντές εκπαιδευτικοί

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εθελοντές εκπαιδευτικοί θα χτυπήσουν αύριο το πρώτο κουδούνι σε πολλά σχολεία της χώρας, τα οποία δεν έχουν ούτε ένα μόνιμο εκπαιδευτικό. Η υπηρεσιακή υπουργός Παιδείας, Φρόσω Κιάου, κάνει αγώνα δρόμου για να καλύψει τις ελλείψεις – και να περιορίσει την επικοινωνιακή ζημιά εν μέσω προεκλογικής περιόδου. Ομως, η προσπάθειά της αλλά και αυτή του διοικητικού μηχανισμού του υπουργείου είναι ιδιαίτερα δύσκολη, λόγω της τεράστιας καθυστέρησης σε προσλήψεις εκπαιδευτικών με ευθύνη της τέως ηγεσίας του υπουργείου.

Ειδικότερα, στη Λακωνία αναζητούν και εγγράφως εθελοντές για να ανοίξουν αύριο σχολεία απομακρυσμένων περιοχών. Σε άλλες περιοχές, το αίτημα έχει διατυπωθεί μόνο προφορικά. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας με χθεσινό έγγραφό της προς τους διευθυντές των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων του νομού παρακαλεί τους εκπαιδευτικούς «οι οποίοι ενδιαφέρονται να μετακινηθούν εθελοντικά για να στελεχώσουν τις κλειστές σχολικές μονάδες, να το δηλώσουν αυθημερόν στην υπηρεσία μας». Ο λόγος είναι ότι σε ολιγοθέσια (μονοθέσια ή διθέσια) σχολεία της Λακωνίας δεν υπάρχει ούτε ένας μόνιμος εκπαιδευτικός είτε λόγω συνταξιοδότησης εκείνων που εργάζονταν στο ίδιο σχολείο πέρυσι είτε επειδή πέρυσι οι θέσεις είχαν καλυφθεί με αναπληρωτές. Ομως, φέτος οι πρώτοι αναπληρωτές θα φθάσουν στα σχολεία το νωρίτερο αρχές Οκτωβρίου, με δεδομένο ότι ακόμη τρέχει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για μία θέση αναπληρωτή (εκπνέει αύριο).

«Ενδεικτικά, πλην της Λακωνίας, στον νομό Ηρακλείου Κρήτης δεν θα ανοίξουν 16 δημοτικά σχολεία και 23 νηπιαγωγεία», ανέφερε χθες στην «Κ» ο αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Βασίλης Παληγιάννης. Αντίστοιχα προβλήματα με πολλά κενά υπάρχουν σε Αιτωλοακαρνανία, Ηλεία, Αρκαδία, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Πειραιά και Ανατολική Αττική. Τα προβλήματα είναι εντονότερα στην πρωτοβάθμια σε σχέση με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διότι στα Γυμνάσια και Λύκεια υπάρχουν πολλές ειδικότητες καθηγητών που μπορούν να «μπαλώσουν» τα κενά (π.χ. μέσω ανάθεσης ενός μαθήματος σε καθηγητή παρεμφερούς ειδικότητας).

«Στα Δημοτικά θα προσπαθήσουν να αναμορφώσουν το σχολικό πρόγραμμα, με στόχο να αξιοποιήσουν εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, οι οποίοι μπορούν να προσληφθούν μέσω ΕΣΠΑ» ανέφερε στην «Κ» ο κ. Παληγιάννης. Παράλληλα, θα γίνουν υποχρεωτικές αποσπάσεις δίμηνης διάρκειας εκπαιδευτικών σε σχολεία με πολλές ελλείψεις.

Για το θέμα σήμερα η κ. Κιάου θα δώσει στοιχεία για τις ενέργειες που έως τώρα έχουν γίνει και τα κονδύλια που έχουν εξασφαλισθεί. Χθες, η κ. Κιάου σε επιστολή της προς την Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΕ) ανέφερε ότι εγκρίθηκε η χρηματοδότηση πρόσληψης 10.500 εκπαιδευτικών (για τα ολοήμερα νηπιαγωγεία, τα ολοήμερα δημοτικά, τα ειδικά σχολεία κ.λπ.) από κονδύλια ΕΣΠΑ και η πρόσληψη ακόμη 3.000 εκπαιδευτικών από τον τακτικό προϋπολογισμό. Επίσης, αναμένεται να εγκριθεί η χρηματοδότηση ακόμη 4.000 εκπαιδευτικών από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ομως, τα προβλήματα στα σχολεία εκτιμάται ότι θα παραμείνουν έντονα έως και τον Δεκέμβριο, καθώς ούτε οι προσλήψεις θα καλύψουν πλήρως τα κενά (υπολογίζονται μεταξύ 20.000 και 25.000) αφού οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γίνονται σταδιακά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή