Στο «μικροσκόπιο» Ε.Ε. το Μετρό Θεσσαλονίκης

Στο «μικροσκόπιο» Ε.Ε. το Μετρό Θεσσαλονίκης

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την πιθανότητα ολοκλήρωσης ακόμα και τη χρησιμότητα του Μετρό Θεσσαλονίκης αμφισβήτησαν χθες ευρωβουλευτές που επισκέφθηκαν το έργο. Πρόκειται για την Επιτροπή Ελέγχου Προϋπολογισμού του Ευρωκοινοβουλίου, η οποία συναντήθηκε στη Θεσσαλονίκη με τους υπεύθυνους του Μετρό, αλλά και με τον δήμαρχο της πόλης Γιάννη Μπουτάρη, με σκοπό να ενημερωθεί για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.

Το κλιμάκιο των ευρωβουλευτών ολοκληρώνει σήμερα διερευνητική επίσκεψη σε διάφορα έργα (στη Θεσσαλονίκη, τη Λαμία και την Αθήνα), τα οποία χαρακτηρίστηκαν από την Ομάδα Δράσης (Task Force) ως προβληματικά. Οπως ήταν επόμενο, η επίσκεψη ξεκίνησε με το προβληματικότερο όλων: το Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρώτος… πρόλαβε να τους συναντήσει προχθές το βράδυ ο δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μπουτάρης, προκειμένου να τους παρουσιάσει την πρόταση του δήμου για την «αρχαιολογική πλάζα» στον σταθμό Βενιζέλου. Κατόπιν, χθες το πρωί οι δέκα ευρωβουλευτές (που συνοδεύονται από κλιμάκιο της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής) είχαν σύντομη ξενάγηση στους σταθμούς Βενιζέλου και Πανεπιστημίου και εν συνεχεία συνάντηση με τη Διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης.

Στη συνάντηση αυτή ο διευθυντής του Μετρό Γιώργος Κωνσταντινίδης και στελέχη της εταιρείας τούς ενημέρωσαν για τα προβλήματα που αντιμετώπισε το έργο και την εξέλιξή του έως σήμερα (να σημειωθεί ότι το έργο έχει απορροφήσει 457 εκατ. ευρώ, το 44,8% του προϋπολογισμού του – των πρόσθετων αρχαιολογικών εργασιών συμπεριλαμβανομένων).

«Υπερβολικά μεγάλος ο προϋπολογισμός»

Οπως ήταν επόμενο, οι ευρωβουλευτές δεν φάνηκε να ενθουσιάζονται ιδιαίτερα. «Ορισμένοι βουλευτές θεωρούν ότι το έργο δεν χρειαζόταν στην πόλη και ότι ο προϋπολογισμός του είναι υπερβολικά μεγάλος», λέει η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Εύα Καϊλή, η οποία μαζί με τον Μίλτο Κύρκο του Ποταμιού συμμετείχαν στην ομάδα. «Υπάρχει μεγάλη ανησυχία ότι το έργο δεν θα ολοκληρωθεί. Μας διαβεβαίωσαν από το Μετρό ότι το έργο θα προχωρήσει και ότι το όποιο επιπρόσθετο κόστος θα αναληφθεί από το ελληνικό κράτος. Με δεδομένη όμως την κακή κατάσταση της οικονομίας μας, η απάντηση αυτή δεν καθησύχασε κανέναν».

Οι ευρωβουλευτές επέμεναν να πληροφορηθούν τους λόγους της καθυστέρησης. «Η καθυστέρηση είναι πλέον πολύ μεγάλη και αδικαιολόγητη», λέει η κ. Καϊλή. «Η άποψη που εκφράστηκε από πολλούς ευρωβουλευτές είναι ότι η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα όπου τα έργα συναντούν αρχαιολογικά ευρήματα, ούτε η μόνη με γραφειοκρατία. Οσον αφορά τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας, μας ενδιέφεραν όλους, ωστόσο το ζήτημα είναι να ολοκληρωθεί το έργο».

Το πρόγραμμα της Επιτροπής Ελέγχου Προϋπολογισμού του Ευρωκοινοβουλίου περιλαμβάνει μια σειρά από «προβληματικά» έργα στη χώρα μας: την αποκατάσταση της λίμνης Κάρλας, την κατασκευή του Ε65 (στο τμήμα Ξινιάδα – Τρίκαλα), τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αθήνα, το κτηματολόγιο και το εθνικό μητρώο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή