Ουρές δίχως τέλος για έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Ουρές δίχως τέλος για έλεγχο στα ΚΤΕΟ

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ελάχιστη διάρκεια αναμονής μία ώρα. Και αυτό αν είσαι τυχερός. Πριν από το 2ωρο στην πραγματικότητα δεν ξεμπερδεύεις κι αυτό κατόπιν ραντεβού. Ο Ελληνας επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά ότι χωρίς πίεση δεν λειτουργεί. Οι τελευταίες ημέρες πριν από τη λήξη της παράτασης που δόθηκε για τον εκπρόθεσμο έλεγχο ΚΤΕΟ με μειωμένο, κατά 50% πρόστιμο, μαρτυρούν ότι οι πολίτες αυτής της χώρας έχουν μια εμμονική σχέση με τις προθεσμίες. Θέλουν να τις εξαντλούν. Οχι να τις χάνουν, αφού πάντα προλαβαίνουν, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο. Και αρωγός είναι η Πολιτεία, η οποία συντηρεί αυτή τη συνήθεια, παρέχοντας αφειδώς παρατάσεις. Στην παρούσα συγκυρία βέβαια, οι επιλογές ήταν λίγο περιορισμένες, γιατί το μνημόνιο προβλέπει την εισροή εσόδων στα δημόσια ταμεία από τους ελέγχους ΚΤΕΟ. 

Υπολογίζεται μάλιστα ότι μέχρι να δοθεί η δυνατότητα ελέγχου με μειωμένο πρόστιμο, τα διαφυγόντα έσοδα ανέρχονταν σε περίπου 400 εκατ. ευρώ από τα ανέλεγκτα οχήματα (αυτοκίνητα και δίκυκλα). Η συνέπεια των ιδιοκτητών στο ραντεβού με το ΚΤΕΟ μεταφράζεται σε 200 εκατ. ευρώ για τα δημόσια ταμεία ετησίως.

«Εχω το αυτοκίνητο εδώ και 7 χρόνια. Δεν έχω περάσει ποτέ από ΚΤΕΟ, θα έπρεπε εδώ και τρία χρόνια» μας εξομολογείται περήφανα ο 54χρονος Κ. Μ. που περιμένει υπομονετικά να ελεγχθεί το αυτοκίνητό του. «Κυκλοφορούσα τρία ολόκληρα χρόνια χωρίς ΚΤΕΟ και δεν με σταμάτησε ποτέ κανείς, ούτε εμένα, ούτε κανένα γνωστό μου!» παραδέχεται. Ο Κ. Μ., πέραν της ικανοποίησης που άντλησε από το γεγονός ότι «ξεγέλασε» το «κακό» κράτος, επιβεβαιώνει το χρόνιο πρόβλημα. Οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. δεν περνούσαν από ΚΤΕΟ γιατί κανείς δεν τους ήλεγχε και έτσι φτάσαμε να μετράμε περίπου 2,5 εκατ. ανέλεγκτα οχήματα στους δρόμους. «Οταν άρχισαν να λένε ότι θα στείλουν τις ειδοποιήσεις μέσω εφορίας, ανησύχησα» μας εξηγεί ο Κ. Μ. Και ο άγιος φοβέρα θέλει.

Το αδιαχώρητο

Από τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου που προβλέπει μειωμένο πρόστιμο για τους πολύ καθυστερημένους ιδιοκτήτες μπορούσε να επωφεληθεί κανείς έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Αποτέλεσμα ήταν από τις 28 έως και τις 30/9 να επικρατεί το αδιαχώρητο στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας. Η ανακοίνωση της 20ήμερης παράτασης οδήγησε σε μια σχετική αποσυμφόρηση των κέντρων τεχνικού ελέγχου, όπως μας εξήγησε ο Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Η αποσυμφόρηση βέβαια είναι κάτι σχετικό. Η «Κ» βρέθηκε σε ένα ΚΤΕΟ μία εβδομάδα πριν από την καταληκτική ημερομηνία. Επικρατούσε το αδιαχώρητο και η αναμονή δεν ήταν αμελητέα. «Το πήρα απόφαση στις 29 Σεπτεμβρίου ότι πρέπει να περάσω από ΚΤΕΟ για να επωφεληθώ του μειωμένου προστίμου» μας περιέγραψε ο 46χρονος Δ. Μ. «Εφτασα στο ΚΤΕΟ όπου είχα κλείσει ραντεβού, με τις οδηγίες του προπορευόμενου οδηγού. Γιατί εγώ δεν έβλεπα την είσοδο του ΚΤΕΟ από την ουρά. Εφυγα με σκοπό να επιστρέψω μετά τη λήξη της προθεσμίας. Εγώ είχα καθυστερήσει άλλωστε, οπότε δεν μου έφταιγε κανείς. Αλλά δόθηκε παράταση» προσθέτει με αυτογνωσία. Μέχρι χθες υπολογίζεται ότι για έλεγχο έχει προσέλθει μόλις το 35% των ανέλεγκτων Ι.Χ.

Στην πολυπληθή προσέλευση των οχημάτων στα ΚΤΕΟ έρχονται να προστεθούν και οι καθυστερήσεις στην έκδοση των παραβόλων. Το πρόστιμο (με τη μορφή παραβόλου υπέρ του Δημοσίου) για την καθυστέρηση πληρώνεται μέσω taxis από τα ίδια τα ΚΤΕΟ. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι το σύστημα «πέφτει» συχνά, με αποτέλεσμα να καθυστερεί το σύνολο των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του ελέγχου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή