Λαθροκυνήγι χωρίς… x-ray

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόσο χρόνο χρειάζεται για να φτάσει ένα αυτοκινούμενο σύστημα με σαρωτή ακτίνων x-ray στην Αθήνα; Μη ρωτήσετε από πού, γιατί το κρίσιμο μέγεθος δεν είναι ούτε η απόσταση, ούτε η ταχύτητα του οχήματος.

Είναι η γραφειοκρατία!

Στις 9 Δεκεμβρίου υπογράφηκε με κάθε επισημότητα η συμφωνία μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της «Παπαστράτος», με την οποία έγινε δεκτή η δωρεά της εταιρείας, ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ, για την αγορά ενός κινητού x-ray scanner, όπλο στην προσπάθεια ενάντια στη λαθραία διακίνηση τσιγάρων και άλλων προϊόντων. Παρόντες εκπρόσωποι και των δύο πλευρών μίλησαν με θερμά λόγια για τη συνεργασία του Δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα. Το κινητό αυτό σύστημα σάρωσης καθιστά δυνατό τον καλύτερο εντοπισμό και την κατάσχεση παράνομων φορτίων. «Θα χρησιμοποιηθεί εκεί όπου υφίσταται το μεγαλύτερο πρόβλημα εισόδου και διακίνησης παράνομων προϊόντων καπνού και θα μπορεί να ελέγχει έως και 80 φορτηγά και κοντέινερ την ώρα» ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

Με ρυθμούς «χελώνας»

Πολύ καλά. Και τώρα; Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», από το υπουργείο Οικονομικών η διαδικασία για την προμήθεια του σαρωτή έχει ξεκινήσει, αλλά το όχημα-κυνηγός του λαθρεμπορίου δεν θα είναι σε «θέση μάχης» νωρίτερα από ένα εξάμηνο!

Πάντως, τα στελέχη του υπουργείου δείχνουν αποφασισμένα να προχωρήσουν στον τεχνολογικό εξοπλισμό των τελωνείων. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το υπουργείο προωθεί την προμήθεια επιπλέον 3-4 αυτοκινούμενων σκάνερ ακτίνων x-ray, με κονδύλια που προέρχονται από την αποζημίωση της Siemens προς το ελληνικό Δημόσιο. Επιπροσθέτως των κινητών «σαρωτών λαθροκυνηγών», το υπουργείο προγραμματίζει να τοποθετήσει και τέσσερα σταθερά συστήματα σάρωσης x-ray στα μεγάλα τελωνεία: Πειραιώς, Πάτρας, Θεσσαλονίκης και Ευζώνων.

Στο υπουργείο Οικονομικών φαίνεται να υπάρχει πεποίθηση πως τα ελληνικά τελωνεία είναι ανοχύρωτα σε τεχνολογικά μέσα, αλλά και προσωπικό, ακόμα και σε σύγκριση με τις γειτονικές χώρες. Αυτή τη στιγμή κανένα τελωνείο της χώρας δεν διαθέτει σύστημα ελέγχου με ακτίνες x-ray, ενώ οι γείτονες είναι εξοπλισμένοι με αντίστοιχα μέσα. Για παράδειγμα, στο τελωνείο του Προμαχώνα η Βουλγαρία διαθέτει 35 τελωνειακούς με μηχάνημα x-ray, ενώ η ελληνική πλευρά διαθέτει μονοψήφιο αριθμό τελωνειακών χωρίς μηχάνημα. Η ίδια περίπου κατάσταση επικρατεί και στο Τελωνείο των Κήπων, στα σύνορα με την Τουρκία.

Συνολικά, η Βουλγαρία έχει όλα τα τελωνεία της εξοπλισμένα με σαρωτές x-ray. Επιπλέον, στις εισόδους της χώρας διαθέτει σύστημα καταγραφής των πινακίδων, έτσι ώστε να ελέγχονται η είσοδος και η έξοδος κάθε οχήματος. Η Ελλάδα δεν διαθέτει παρόμοιο σύστημα. Επίσης, η Βουλγαρία έχει παντού ζυγαριές και πλάστιγγες, ενώ στην Ελλάδα λειτουργεί μόνο μία. Προφανώς δεν είναι οικονομικοί οι λόγοι αυτής της μεγάλης διαφοράς εξοπλισμού…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή