ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θολή εικόνα για ανέλεγκτα Ι.Χ.

tholi-eikona-gia-anelegkta-i-ch-2119217

Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη από το υπουργείο Υποδομών η διασταύρωση των στοιχείων των οχημάτων που «πέρασαν» από ΚΤΕΟ με εκείνα των κυκλοφορούντων οχημάτων που υπάρχουν στη βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών. Παρά το γεγονός ότι το χρονικό περιθώριο που δόθηκε στους ασυνεπείς ιδιοκτήτες Ι.Χ. και δικύκλων, να περάσουν από τεχνικό έλεγχο τα οχήματά τους (κάνοντας χρήση των ευνοϊκών ρυθμίσεων, που προέβλεπαν έκπτωση στο πρόστιμο καθυστερημένης προσέλευσης), παρήλθε εδώ και έναν μήνα περίπου, δεν έχει γίνει ακόμα διασταύρωση στοιχείων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πριν από το τέλος Φεβρουαρίου δεν θα υπάρχει σαφής εικόνα, ώστε να ξεκινήσει η αποστολή των προστίμων στους ιδιοκτήτες. Ετσι παραμένει αδιευκρίνιστος ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας, ενώ τα νούμερα που διακινούνται αφορούν εκτιμήσεις.

Από τα 2 εκατ. περίπου ανέλεγκτα Ι.Χ. που κυκλοφορούσαν στους δρόμους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών και Υποδομών, εκτιμάται ότι τις πύλες των ΚΤΕΟ πέρασε μόλις το 20%-25% το τελευταίο τρίμηνο. Το δέλεαρ που δόθηκε στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. για εκπρόθεσμο έλεγχο με έκπτωση στο πρόστιμο φαίνεται ότι δεν κινητοποίησε την πλειονότητά τους. Ενδεικτικά αναφέρεται από τον Κωνσταντίνο Βήκα, πρόεδρο της Ενωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ότι στα δικά του κέντρα προσήλθαν 15.000 περισσότερα οχήματα το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. «Εάν περνούσαν από έλεγχο όλα τα ανέλεγκτα οχήματα μέσα στο προηγούμενο τρίμηνο, θα έπρεπε όλα τα ΚΤΕΟ της χώρας να δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο, επί επτά ημέρες την εβδομάδα», εξηγεί ο ίδιος.

Ακόμα πιο αποθαρρυντική είναι η εικόνα για τα ανέλεγκτα δίκυκλα, τα οποία υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 1 εκατ. Ο ρυθμός προσέλευσης των ιδιοκτητών δικύκλων ήταν σαφώς μειωμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο των Ι.Χ.

Εκτός από τον κίνδυνο για την οδική ασφάλεια, που προκύπτει από την κυκλοφορία ανέλεγκτων οχημάτων, σημαντική επιβάρυνση δέχονται τα δημόσια ταμεία. Με δεδομένο ότι κάθε όχημα που περνά από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, είτε από δημόσιο είτε από ιδιωτικό κέντρο, καταβάλλει στο Δημόσιο παράβολο, υπολογίζεται ότι τα δημόσια ταμεία χάνουν έσοδα 200 εκατ. ευρώ ετησίως από τα ανέλεγκτα οχήματα. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι η συνολική απώλεια των εσόδων πριν από το τρίμηνο των διευκολύνσεων ανερχόταν σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.