Νέα 48ωρη απεργία λιμενεργατών κατά της πώλησης του ΟΛΠ

Νέα 48ωρη απεργία λιμενεργατών κατά της πώλησης του ΟΛΠ

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι λιμενεργάτες, αντιτιθέμενοι στην προωθούμενη πώληση πλειοψηφικού μεριδίου του ΟΛΠ στον κινεζικό όμιλο της Cosco, που κατέθεσε και τη μοναδική προσφορά στον πρόσφατο διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Σύμφωνα με χθεσινή της ανακοίνωση, η ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος) προκήρυξε νέα 48ωρη απεργία (έχουν ήδη προηγηθεί δύο ακόμα 48ωρες απεργίες τις τελευταίες δύο εβδομάδες) την 16η και τη 17η Φεβρουαρίου. Την πρώτη μέρα της απεργίας θα υπάρξουν κινητοποιήσεις στον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη, ενώ κατά τη δεύτερη μέρα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση και πορεία στην Αθήνα. Σύμφωνα με την ΟΜΥΛΕ, η αποδοχή της προσφοράς για τον ΟΛΠ, αλλά και η δρομολόγηση της ίδιας διαδικασίας και για τον ΟΛΘ και σταδιακά η ιδιωτικοποίηση και άλλων λιμανιών, αποτελεί «πολιτικό και οικονομικό ξεπούλημα των λιμανιών», με καταστροφικές συνέπειες για την οικονομία και τους επιλιμένιους Δήμους.

Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι ανάλογη επιχειρηματολογία είχε διατυπωθεί, αλλά και κινητοποιήσεις, και μάλιστα επί σειρά εβδομάδων, είχαν πραγματοποιηθεί και το 2009, όταν η τότε κυβέρνηση είχε προχωρήσει στην παραχώρηση της δραστηριότητας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην Cosco.

Εκ των υστέρων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν και την ανάπτυξη του σχετικού σκέλους της δραστηριότητας του λιμανιού, φαίνεται πως οι τότε φόβοι διαψεύστηκαν, καθώς το 2015 διακινήθηκαν 3 εκατ. εμπορευματοκιβωτία μόνο από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, ενώ εκτιμάται ότι η προβλήτα Ι, που έχει παραμείνει στην κυριότητα του ΟΛΠ, διαχειρίστηκε λιγότερα από 600.000 εμπορευματοκιβώτια. Το 2009, μέσω του λιμανιού του Πειραιά, διακινούνταν μόλις 120-130.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως.

Στις αιτιάσεις της ΟΜΥΛΕ περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν έχει προσδιορίσει και δεν έχει θεσμοθετήσει την αναγκαία Δημόσια Αρχή Λιμένος, ενώ και το τίμημα των 280 εκατ. ευρώ κρίνεται ευτελές. Επίσης, επισημαίνουν ότι οι επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν από τον επενδυτή είναι αόριστες, καθώς «είναι γνωστόν ότι στοχεύουν στις χρηματοδοτήσεις από τα ΕΣΠΑ, τις οποίες έχει εξασφαλίσει ο δημόσιος ΟΛΠ». Η ΟΜΥΛΕ αναφέρεται στη δραστηριότητα της κρουαζιέρας, για την οποία προωθείται έργο επέκτασης, της τάξεως των 120 εκατ., για το οποίο έχει εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση για το σύνολό του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή