ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαγωνισμός για τμήμα του άξονα Πάτρα – Πύργος

29s5dromos1-thumb-large

Τη δημοπράτηση του δεύτερου από τα οκτώ τμήματα στα οποία χωρίστηκε ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για το τμήμα Αμαλιάδας – Δουναίικων, μήκους 9 χλμ. και προϋπολογισμού 58,4 εκατ. ευρώ. Το ερώτημα βέβαια παραμένει αν η Ε.Ε. θα εγκρίνει το έργο συνολικά, καθώς στο παρελθόν έχει απορρίψει ανάλογους «τεμαχισμούς» έργων. Παράλληλα, το υπουργείο έδωσε ακόμα μία αναβολή στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, το οδικό τμήμα Αμαλιάδας – Δουναίικων (57ο – 66ο χλμ.) είναι ημιτελές, καθώς έχουν εκτελεστεί κάποιες χωματουργικές εργασίες και ορισμένα από τα τεχνικά έργα. Το σημαντικότερο έργο που θα εκτελέσει ο ανάδοχος είναι ο ανισόπεδος κόμβος Αμαλιάδας. Μάλιστα, του δίνεται δικαίωμα προαίρεσης για την προσαρμογή της οδικής σύνδεσης της Αμαλιάδας με τον νέο κόμβο, προϋπολογισμού 1,6 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το δεύτερο από τα οκτώ κομμάτια στα οποία «σαλαμοποιήθηκε» ο άξονας Πάτρας – Πύργου, μετά το οδικό τμήμα Πύργου – Δουναίικων (8,1 χλμ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι όλο το οδικό τμήμα Πάτρας – Πύργου θα ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για 475 εκατ. ευρώ. Ωστόσο για να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. πρέπει να εγκριθεί ο λεγόμενος «φάκελος μεγάλου έργου», κάτι που δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο λόγω του «τεμαχισμού» του έργου και των προβλημάτων που η επιλογή αυτή δημιουργεί.

Αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε νέα παράταση (έως τις 6 Μαΐου) στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης. Οπως σημειώνεται, η παράταση κρίνεται αναγκαία καθώς «εκκρεμεί η απάντηση σε αιτήματα των ενδιαφερόμενων ομίλων όπως η κοινοπραξία της κινεζικής China State Construction Engineering Co, με την ελληνικών συμφερόντων Archirodon Group και την ελβετική Zurich Airport, καθώς και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «για παράταση τόσο της προθεσμίας υποβολής των σχολίων επί του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης και του σχεδίου καταστατικού όσο και της ημερομηνίας κατάθεσης των προσφορών». Η κατάθεση προσφορών έχει έως σήμερα αναβληθεί αρκετές φορές, καθώς ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε για πρώτη φορά στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Εκτοτε, ο σχεδιασμός του έργου έχει τροποποιηθεί αρκετά, με τον τελευταίο διαγωνισμό να πριμοδοτεί τον ιδιώτη που θα ζητήσει τη μικρότερη οικονομική συνεισφορά από το Δημόσιο.